اقتصاد

چگونه بلاک چین به آوردن طلا به بازارهای دیجیتال کمک می کند – مصاحبه با DAO.Link

چگونه بلاک چین به آوردن طلا به بازارهای دیجیتال کمک می کند – مصاحبه با DAO.Link

Presented by Gold DAO

توکن‌سازی دارایی با پیوند دادن بازارهای مالی سنتی با غیرمتمرکز، فناوری بلاک چین را روشن کرده است. امور مالی (DeFi). با فعال کردن دیجیتالی کردن و نمادسازی دارایی‌های پذیرفته شده گسترده مانند املاک و فلزات گرانبها، واقعی پروتکل‌های دارایی جهانی (RWA) به یکی از بزرگ‌ترین روندها در کریپتو تبدیل شده‌اند و افزایش قابل‌توجهی در ارزش کل را تجربه می‌کنند.

Asset tokenization is expected to become a huge market by 2030. Source: Boston Consulting Group

توکنیزاسیون دارایی انتظار می رود تا سال 2030 به یک بازار بزرگ تبدیل شود. منبع: گروه مشاوره بوستون

در این مصاحبه، جولین ایرنی، مدیر عامل شرکت از DAO.Link، یک نهاد مستقر در سوئیس که هدف آن ارتقای تمرکززدایی با شرکت در راه‌اندازی DAO، پویایی توکن‌سازی RWA را توضیح می‌دهد و چگونگی آخرین ابتکار DAO.Link، Gold DAO، با هدف ایجاد یک نسخه غیرمتمرکز از طلا.

Cointelegraph: چگونه RWA هایی مانند طلا با دارایی های رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا استیبل کوین ها از نظر علاقه سرمایه گذاران مقایسه می شوند. پویایی بازار؟

Julien Aerni:در تحول دیجیتال امروزی، اتصال چیزهای ملموس به دیجیتال بسیار مهم است. بلاک چین که از لحاظ تاریخی به عنوان یک ارز و پناهگاه امن استفاده می‌شد، اکنون طلا را بدون محدودیت‌های فیزیکی وارد دنیای دیجیتال می‌کند. توکن‌سازی RWA ثبات را ارائه می‌کند و سرمایه‌گذارانی را که به دنبال دارایی‌های ایمن و مقاوم در برابر تورم هستند، جذب می‌کند. در مقابل، ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین (BTC) برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های پرخطر و با پاداش هستند جذاب هستند، در حالی که استیبل کوین‌ها سرمایه‌گذاری پایین‌تری را ارائه می‌کنند. قرار گرفتن در معرض خطر کریپتو.

CT: لطفاً آخرین ابتکار خود، Gold DAO را معرفی کنید؟ چه چیزی شما را برای راه اندازی این پروژه ترغیب کرد، و چگونه با چشم انداز گسترده DAO Link هماهنگ می شود؟

JA:این پروژه با الهام از نیاز روزافزون برای ایجاد پل ارتباطی الهام گرفته شده است. دنیای فیزیکی و دیجیتالی به روشی کاملاً غیرمتمرکز، که نزدیک به دیدگاه DAO Link برای تبدیل موجودیت‌های دنیای واقعی به یک غیرمتمرکز است. سازمان خودمختار (DAO) در بلاک چین. هدف Gold DAO با توکن کردن طلا، حل چالش‌های سنتی مرتبط با سرمایه‌گذاری طلا، مانند ذخیره‌سازی و قابلیت حمل و نقل است.

مأموریت Gold DAO نشان‌دهنده گرایش به سمت دنیای دیجیتالی‌تر است، جایی که دارایی‌های ملموس مانند طلا اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و کاربرد از طریق فناوری بلاک چین.

CT: مراحل مختلف Gold DAO چیست؟

JA: Gold DAO از طریق سه مرحله مجزا عمل می کند که هر یک نقش مهمی در اکوسیستم خود ایفا می کند. فاز اولیه که تکمیل شده است، بر توکن سازی طلای فیزیکی به دارایی های دیجیتالی به نام Gold NFT متمرکز بود که نشان دهنده مالکیت طلای فیزیکی است.

مرحله دوم بر توسعه، استفاده و ادغام GLDT تمرکز دارد. توکن هایی که قابل تعویض هستند و نشان دهنده طلای دیجیتالی هستند. مرحله نهایی شامل توسعه یک استیبل کوین با پشتوانه طلا برای ارائه یک گزینه ارز دیجیتالی پایدار و قابل اعتماد با پشتوانه ارزش ملموس طلا است.

هر مرحله از Gold DAO برای افزایش تدریجی دسترسی، کاربرد و ادغام طلا در مناظر مالی دیجیتال و غیرمتمرکز.

CT: چگونه پلتفرم شما در چشم انداز قانونی و نظارتی، به ویژه در مورد توکن سازی دارایی و عملیات DAO حرکت می کند؟

JA: Gold DAO به طور مستقل خارج از چارچوب قانونی سنتی، دقیقاً مانند بیت کوین عمل می کند. این راه‌اندازی به Gold DAO اجازه می‌دهد تا بدون مدیریت یک نهاد شرکتی یا رهبری متمرکز، در یک قلمرو کریپتو به کریپتو کار کند. در حالی که Gold DAO خود به مقررات سنتی پایبند نیست، افراد یا نهادهایی که با آن درگیر هستند باید از استانداردهای قانونی موجود، از جمله مشتری خود را بشناسید (KYC) و ضد پولشویی (AML) مقررات.

CT: آیا می‌توانید نحوه تبدیل طلای فیزیکی بر روی پلتفرم شما با مراحل کلیدی تکنولوژیکی و لجستیکی را با ما آشنا کنید؟

توکن‌سازی طلای فیزیکی در پلتفرم ما توسط پروتکل ORIGYN، یک گواهی‌دهنده RWA تسهیل می‌شود. ابتدا، تمام داده های بیومتریک طلای فیزیکی، از جمله جزئیات فنی، تصاویر و شماره سریال را جمع آوری می کنیم. سپس این داده ها در داخل هر ORIGYN NFT ثبت می شود. مرحله نهایی تأیید شخص ثالث است تا تأیید شود که طلای فیزیکی به طور ایمن ذخیره شده است.

CT: چه اقداماتی برای اطمینان از اصالت و مالکیت طلا در طول فرآیند توکن‌سازی انجام می‌شود؟ بلاک چین چگونه به این موارد کمک کرد؟

JA:طلای فیزیکی، که از متالور، یکی از رهبران جهان در صنعت پالایش طلا از سال 1852 به دست می‌آید، به‌طور امن تامین می‌شود. در انبارهای امنیتی ما در سوئیس ذخیره می شود. طلا به طور منظم توسط KPMG و یک اوراکل مستقل حسابرسی می شود. ممیزی برای همه در دسترس است و اطمینان حاصل می کند که طلا وجود دارد، معتبر و با بالاترین کیفیت.

ممیزی شخصی توسط صاحبان ما نیز می تواند در محل انجام شود. یک پروتکل گواهینامه RWA مانند ORIGYN تضمین می کند که طلا تأیید شده است.

CT: مدل حاکمیت Gold DAO چگونه کار می کند؟

JA: شرکت کنندگان در این پروژه در ازای توکن های GLDGov سرمایه گذاری می کنند که به عنوان توکن های حاکمیتی برای Gold DAO عمل می کنند. این توکن ها به دارندگان این امکان را می دهد که رای دهند، ابتکارات را پیشنهاد کنند و بر اساس مشارکت جوایزی کسب کنند. هرچه راه‌حل‌های Gold DAO بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، پاداش بیشتری برای دارندگان توکن حاکمیتی دریافت می‌کند و جامعه را تشویق می‌کند تا تصمیم‌های آگاهانه و استراتژیک برای آینده پروژه بگیرد.

How Gold DAO's ecosystem works. Source: Gold DAO

CT: تاثیرات اجتماعی و اقتصادی بالقوه دستیابی به طلا از طریق بلاک چین چه خواهد بود؟

>JA: می تواند موانع ورود را کاهش دهد ، به طیف وسیع تری از افراد و سرمایه گذاران کوچکتر اجازه می دهد در بازار طلا شرکت کنند. از نظر اقتصادی، این می تواند منجر به افزایش نقدینگی و تنوع بیشتر پایه سرمایه گذار شود. از نظر اجتماعی، افراد را در سطح جهانی، به ویژه در مناطقی که دسترسی محدودی به بانکداری سنتی یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری دارند، توانمند می‌سازد، شمول مالی را تقویت می‌کند و یک جایگزین سرمایه‌گذاری پایدار در اقتصادهایی با تورم بالا یا بی‌ثباتی ارز ارائه می‌دهد.

CT: آیا بازخوردی از سهامداران سنتی بازار طلا دریافت کردید؟ آیا قصد دارید با این بازارهای سنتی همکاری کنید یا به چالش بکشید؟

JA:ما بازخوردهای بسیار مثبتی از بازیگران کلیدی صنعت طلا دریافت کرده ایم. سهامداران صنعت در مورد رویکرد ما مشتاق هستند زیرا آنها را قادر می سازد تا وارد بازار جدیدی شوند. به عنوان مثال، متالور به طور سنتی طلا را به بخش هایی مانند ساعت سازی و صنعت می فروخت. همکاری ما با چنین نهادهای مستقر نشان دهنده باز شدن بازارهای جدید و ایجاد راه حل های نوآورانه است. این هم افزایی نشان می دهد که چگونه Gold DAO نه تنها با بازارهای سنتی ادغام می شود، بلکه دامنه و پتانسیل خود را نیز گسترش می دهد.

CT: چه چیزی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته اید؟ آیا می توانید در مورد برنامه های Gold DAO برای سال 2024 صحبت کنید؟

JA: برای سال 2024، Gold DAO بر روی استقرار مکانیزم مبادله برای انتقال بین Gold NFT و GLDT تمرکز دارد. یک توکن قابل تعویض با پشتوانه طلا. این توسعه که کمی بعد از کریسمس انتظار می رود، GLDT زنجیره ای را معرفی خواهد کرد. پس از این، ما قصد داریم یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا و با پشتوانه طلا راه اندازی کنیم. علاوه بر این، ما در حال بررسی استیبل کوین‌های مرتبط با ارزهای دیگر مانند یورو یا فرانک سوئیس هستیم.

تحولات هیجان‌انگیزی در افق در پیش است، از جمله فهرست‌های جدید در DEX و CEX. ما در یک محیط پویا هستیم و برای فرصت‌های تجاری و شراکت‌های جدید، همه با تمرکز بر ایجاد ارزش واقعی، باز هستیم.

سلب مسئولیت. Cointelegraph هیچ محتوا یا محصولی را در این صفحه تایید نمی کند. در حالی که هدف ما ارائه تمام اطلاعات مهمی است که می‌توانیم در این مقاله حمایت‌شده به دست آوریم، خوانندگان باید قبل از انجام هر اقدامی در رابطه با شرکت، تحقیق خود را انجام دهند و مسئولیت کامل تصمیمات خود را بر عهده بگیرند، و همچنین نمی‌توان این مقاله را به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. .

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا