سلامت

چگونه از شر یک منحرف خودشیفته خلاص شویم؟

چگونه از شر یک منحرف خودشیفته خلاص شویم؟

چگونه از شر یک منحرف خودشیفته خلاص شویم؟

تأیید شده در 30/03/2022 توسط PasseportSanté

Comment se débarrasser d'un pervers narcissique ?

رهایی از شر یک منحرف خودشیفته کار آسانی نیست. قربانی اغلب برای ترک تلاش می کند زیرا زندانی رابطه خود شده است و منحرف خودشیفته خود را بی گناه نشان می دهد. دومی قربانی خود را به اغراق و حتی به انکار متهم می کند.

پس چگونه می توان از شر یک منحرف خودشیفته خلاص شد، به دام انداخت یا حتی آن را نابود کرد؟ در اینجا چندین نکته برای کنترل جدایی و بازسازی خود پس از یک رابطه آسیب زا وجود دارد.

منحرف خودشیفته: شناخت فرآیند دستکاری

مرحله اول: ایده آل سازی

منحرف خودشیفته از تکنیک های مختلف دستکاری برای به دام انداختن قربانی خود استفاده می کند. او با گوش دادن دقیق به او، نقاط ضعف خود را شناسایی می کند. اگر در مورد لحظات تردید و ترس های خود به او بگویید، او می تواند پس از آن از آنها علیه شما استفاده کند.

سپس قربانی خود را ایده آل می کند در حالی که آگاه بودن از نقاط ضعف و عدم عزت نفس او. او از قیافه‌اش تعریف می‌کند و خستگی ناپذیر تکرار می‌کند که قربانی انسان خوبی است. او این کار را تا زمانی که اعتماد کامل دیگری را به دست نیاورد ادامه خواهد داد.

علاوه بر این، مهم است که بدانید منحرفان خودشیفته دائماً به آنها دروغ می گویند. مورد قدردانی و تحسین اطرافیان. آنها دائماً نیاز دارند که در چشمان دیگران بدرخشند و حتی گاهی اوقات می توانند ویژگی ها و پیروزی های قربانی خود را ادعا کنند، بنابراین عطش آنها برای شناسایی بسیار زیاد است.

مرحله دوم: تخریب

هنگامی که این اعتماد به نفس به دست آمد، او به آرامی تخریب را آغاز می کند. برای قربانی دشوار است که بلافاصله بفهمد که چیست. منحرف خودشیفته ممکن است با انتقاد شخصیتی یا فیزیکی شروع شود. قربانی بی بضاعت خودش را زیر سوال می برد و احساس حماقت می کند.

اما، او فوراً از منحرف خودشیفته سؤال نمی کند و همیشه روشن بینی او را تحسین می کند. بنابراین منحرف خودشیفته موفق می شود شریک را عروسک خیمه شب بازی خود بسازد، در حالی که اطمینان می دهد که بازی او به خوبی پنهان شده است تا از درک آن جلوگیری شود.

جدایی-از-یک-نارسیست-منحرف

اولین واکنشی که قربانیان وقتی متوجه می شوند که شریک زندگی آنها یک خودشیفته منحرف است، دارند، این است که می خواهند آن را تغییر دهند. فردی که رابطه را نجات دهد.

با این حال، حتی اگر کاملا معتاد هستید یا از واکنش های او می ترسید که موجه است، بدانید که جدایی بهترین است. راه حل اگر نه تنها گزینه برای بقا. منحرف خودشیفته در واقع می تواند تهدیدها را برجسته کند و بیشتر به شما آسیب برساند.

در واقع، برای رهایی از این رابطه سمی، کاملاً ضروری است که از درک منحرف خودشیفته یا اینکه دائماً برای او بهانه بیابید دست بردارید.

گسست کامل و بدون اغماض

رهایی از چنگ یک منحرف خودشیفته، قطع همه تماس ها ضروری است. از پاسخ دادن به پیام ها یا تماس های او خودداری کنید، به حالت “شبح” بروید. همچنین از انتقام دست بکشید، زیرا انتقام بی فایده خواهد بود.

بازسازی پس از جدایی

بعد از جدایی، کمی زمان ببرد. برای استراحت حتی اگر زندگی دیگر برای شما معنایی ندارد و در تعجب هستید که آیا می‌توانید دوباره به کسی اعتماد کنید، قبل از محاسبه از صفر شروع کنید.

سعی کنید یک زندگی اجتماعی را از سر بگیرید، چه با انجام یک فعالیت یا ورزشی که از آن لذت می برید. با عزیزانتان، دوستانتان که این رابطه سمی می توانست شما را از آنها منزوی کند، دوباره ارتباط برقرار کنید. زمانی را با اطرافیان خود بگذرانید که از طریق خیرخواهی و حمایت آنها به شما امکان می دهند تا به سرعت عزت نفس بهتری را به دست آورید.

اگر احساس افسردگی می کنید یا آن را احساس می کنید. شما نمی توانید بر این جدایی غلبه کنید، در جستجوی یک روانکاو دریغ نکنید تا شما را قدم به قدم بازسازی کند.

90% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند و شما؟

حتما بخوانید : 6 ادویه ضد سرطان

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا