روانشناسی

چگونه از حسادت دیگران دست برداریم: 8 نکته بی معنی

چگونه از حسادت دیگران دست برداریم: 8 نکته بی معنی

کمتر کسی استدلال می کند که حسادت و حسادت چیزهای خوبی هستند. هر دو احساس شادی و ارتباط با افراد دیگر را از شما سلب می‌کنند، زیرا ذاتاً با ایجاد اشتیاق برای چیزی که ممکن است نداشته باشید، تفرقه ایجاد می‌کنند.

و در حالی که حسادت و حسادت اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما یکسان نیستند.

حسادت احساسی است که هنگام تمایل به کیفیت یا چیزی که شخص دیگری دارد احساس می‌کنید. این کیفیت ممکن است فکری، معنوی یا فیزیکی باشد.

یک فرد ناراضی ممکن است به دوست خود که به نظر می رسد خوشحال و بی خیال است، بدون نگرانی یا استرس حسادت کند. فردی که فاقد خلاقیت است ممکن است به هنر زیبایی که یک هنرمند خلق می کند حسادت کند و آرزوی همان استعداد را داشته باشد.

وقتی صحبت از حسادت به چیز می شود، اغلب به پول خلاصه می شود. مردم مرتباً به کسانی که پول ماشین‌های زیبا، خانه‌های مجلل یا لباس‌های طراحی‌شده دارند، حسادت می‌کنند.

حسادت زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی که قبلاً داریم توسط شخص دیگری تهدید می‌شود. برای مثال ممکن است شخصی نسبت به وقت گذراندن شریک زندگی خود با یک دوست خوش قیافه حسادت کند. حسادت اغلب نشانه‌ای از خیانت و عصبانیت را به همراه دارد: “چطور می‌توانست عزیزم این کار را با من انجام دهد؟”

جدا کردن حسادت و حسادت می‌تواند دشوار باشد، نه تنها به این دلیل که مردم از آنها به جای یکدیگر استفاده می‌کنند، بلکه به این دلیل که اغلب همراه هستند. یک شریک عاشقانه که به یک فرد جذاب توجه می کند می تواند باعث شود فرد احساس خطر، بی کفایتی و ناامنی کند، که حسادت از آنجا ناشی می شود. آنها ممکن است سؤالاتی از این قبیل بپرسند: «چرا نمی توانم ظاهر بهتری داشته باشم؟ چرا نمی توانم کاریزماتیک تر باشم؟»

این واکنش بیشتر مربوط به رابطه ای است که فرد با خودش دارد تا اعمال شریک زندگی اش. فردی که در رابطه خود مطمئن است لزوماً چنین افکاری ندارد.

حسادت و حسادت برای روابط و آرامش ذهن سمی هستند. آنها هر چیزی را که لمس کنند نابود خواهند کرد. خبر خوب این است که می توان روی آنها کار کرد! حسادت اغلب ریشه حسادت است، بنابراین ما بر این تمرکز خواهیم کرد که چگونه از حسادت دیگران دست برداریم.

بیایید به چند نکته نگاه کنیم.

با یک درمانگر معتبر و با تجربه صحبت کنید تا به شما کمک کند حسادت خود را برطرف کرده و بر آن غلبه کنید. ممکن است بخواهید سعی کنید از طریق BetterHelp.com با یکی صحبت کنید برای مراقبت با کیفیت در راحت ترین حالت.

1. قدردانی را تمرین کنید.

قدردانی ابزار قدرتمندی برای پرورش پذیرش عاشقانه خود و زندگی است.

حسادت اغلب ریشه در میل به چیزهای بیشتر دارد، خواستن چیزهایی که نداریم. هرچه زمان بیشتری را صرف تمرکز بر آنچه نداریم و آنچه می خواهیم می کنیم، زمان کمتری را صرف تمرین قدردانی ساده برای کارهایی می کنیم که انجام می دهیم.

این برای افراد مختلف معنای متفاوتی خواهد داشت.

بعضی از افراد قبلاً چیزها و ویژگی های فراوانی دارند، اما نسبت به کسانی که بیشتر دارند حسادت می کنند. این افراد فقط برای قدردانی واقعی از همه خوبی هایی که از قبل در زندگی آنها وجود دارد، باید توقف کنند.

اما وقتی در زندگی با مشکل مواجه می شوید چه؟ خوب، آن زمان است که ما بیشتر به قدردانی نیاز داریم.

“چگونه می توانم سپاسگزار باشم وقتی این همه مشکلات دارم؟” برای انجام این کار، نگاه کردن به چیزهایی که دارید، مهم نیست که چقدر ناقص هستند، کمک می کند.

ممکن است ماشین شما در آخرین مراحل خود باشد، اما همچنان شما را از A به B می‌برد، دوستان شما ممکن است بزرگ‌ترین افراد نباشند، اما هنوز هم همراهی می‌کنند، برنج و حبوبات بعد از مدتی کهنه می‌شوند اما شکم شما را پر نگه می‌دارند.

و شما هنوز اینجا هستید، هنوز هم می‌توانید برای چیزهای بهتر برای زندگی‌تان تلاش کنید – این همیشه چیزی است که باید بابت آن سپاسگزار باشید.

هنگامی که بتوانید قدردانی را بیابید، ابزاری باورنکردنی برای خنثی کردن احساسات منفی خود خواهید داشت، مهم نیست چقدر پایین هستید.

2. از مقایسه زندگی خود با دیگران دست بردارید.

پیش از این، چند مثال از حسادت آوردیم – یک فرد ناراضی که به یک فرد شاد حسادت می‌کند، فردی که احساس خلاقیت نمی‌کند به هنرمند حسادت می‌کند، و فردی که پول ندارد به کسی که دارای ثروت است حسادت می‌کند.

چیز این است که این مقایسه ها به ندرت بیانگر حقیقت کلی و کلی وضعیت است.

کسی که با لبخند بر لب راه می‌رود به این معنی نیست که خوشحال است. مردم به این سادگی نیستند. این بدان معناست که آنها می خواهند تصویر مثبت و شادی را به بقیه جهان نشان دهند.

بسیاری از افراد بدبخت از نظر اجتماعی صلاحیت دارند و به اندازه کافی مراقب هستند که درد خود را با لبخند پنهان کنند. شما نمی دانید پشت لبخند آن شخص چه چیزی نهفته است.

خلاق بودن عجیب است. مردم مرتباً به شما می گویند که ای کاش استعداد یا مهارت را داشتند، اما همیشه وقتی به آنها می گویید که این هدیه الهی نیست، شما را نادیده می گیرند. این نتیجه تلاش و تمرین زیاد است.

هرکسی می‌تواند خلاق باشد، اگر وقت بگذارد و واقعاً علاقه‌ای خلاقانه را بپذیرد و روی توسعه مهارت‌ها کار کند. و این فقط به نوشتن، طراحی یا نقاشی محدود نمی شود! همچنین شامل مواردی مانند یک ماشین کاملاً مهندسی شده است، که در آن هر قطعه دقیقاً به هدف خود عمل می کند زیرا فردی ماهر در اعداد آن را طوری ساخته است.

پول مشکلی است. معمولاً یک برچسب قیمت اضافی به آن متصل می شود، معمولاً به صورت کار سخت یا پرداخت سود اقلام خریداری شده با اعتبار.

تا به حال در مورد “دستبند طلایی” شنیده اید؟ آن وقت است که شغلی با درآمد بالا پیدا می‌کنید، یک خانه شیک، یک ماشین خوب می‌خرید، و سبک زندگی‌ای درست می‌کنید که به همان اندازه، اگر نه بیشتر، از شما می‌خواهد. شما اکنون به آن شغل دستبند زده اید تا سبک زندگی خود را حفظ کنید، چه بخواهید چه نخواهید، مگر اینکه بخواهید زندگی خود را کاملاً خراب کنید.

هرگز زندگی خود را با زندگی دیگران مقایسه نکنید. شما هرگز نمی توانید بدانید که آنها چه چیزی را حمل می کنند یا برای داشتن آنچه که دارند قربانی می کنند.

3. زمان کمتری را با افراد حسود بگذرانید.

افرادی که با آنها وقت می گذرانید تأثیر زیادی بر علایق، خواسته ها و خواسته های شما دارند.

فرض کنید در اطراف افرادی که همیشه در حال رقابت هستند می‌گردید. در این صورت، خود را در آن رقابت قرار خواهید داد. این شامل حسادت می شود.

دیگران برای تسهیل و تقویت این احساسات منفی بدترین هستند. “شما باید خانه بهتری داشته باشید! ماشین گران تر! لباس بهتر! شما باید به این افراد دیگر ثابت کنید که آن را دارید!»

چرا؟ تنها افرادی که واقعاً اهمیت می دهند افراد دیگری هستند که در همان رقابت حضور دارند. پس چرا حتی زمانی که قرار است تنها کاری که می خواهد انجام دهد این است که ناامنی شما را تغذیه کند، باعث شود احساس کنید که به اندازه کافی خوب نیستید و باعث می شود احساس کنید نیاز به رقابت دارید، با آن افراد همنشینی کنید.

نزدیکترین حلقه های خود را حسابرسی کنید. زمان کمتری را با افرادی بگذرانید که روی آن تردمیل بی پایان هستند.

4. یاد بگیرید که موفقیت دیگران را جشن بگیرید.

یک راه آسان برای خنثی کردن حسادت، یافتن شادی واقعی در موفقیت دیگران است.

زندگی نیازی به رقابت ندارد. فقط به این دلیل که کسی برنده می شود لزوماً به این معنی نیست که شما باختید. و حتی اگر شکست بخورید، همیشه فرصت‌های بیشتری برای کار کردن به سمت آنچه می‌خواهید و یافتن موفقیت خودتان وجود دارد.

روی چیزی که احساس می‌کنید کسی لیاقتش را دارد یا لیاقتش را ندارد، تمرکز نکنید. در عوض، فقط روی شادی آنها تمرکز کنید، لبخندی درخشان بزنید و با آنها جشن بگیرید.

لبخند زدن به طور طبیعی با تحریک تولید اندورفین خلق و خوی ما را بهبود می بخشد، بنابراین می توانید از این طریق سعی کنید بین تجربه مثبت و شادی پیوند ایجاد کنید.

5. روشن کنید که واقعاً به چه چیزی حسادت می‌کنید.

از حسادت خود به عنوان منبع راهنمایی برای درک بهتر آنچه واقعاً می خواهید به دست آورید، استفاده کنید.

بگویید که به همکار خود سو حسادت می کنید زیرا او همیشه بسیار مطمئن به نظر می رسد. اما وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنید، چیزی که واقعاً آرزو می‌کنید بتوانید به خوبی او انجام دهید، ارائه‌های جذاب و مؤثر به رئیس یا مشتریانتان است. این به همان اندازه که با اعتماد به نفس ارتباط دارد، با برنامه ریزی، تمرین و گرفتن بازخورد از دیگران نیز ارتباط دارد.

یا شاید به دوست خود کریس حسادت می کنید زیرا او در یک خانه بزرگ در یک محله زیبا زندگی می کند. با این حال، وقتی این حسادت را بررسی می کنید، در واقع سبک زندگی ای است که خانه برای او فراهم می کند که شما می خواهید. شاید پیاده‌روی‌هایی در حومه شهر در آستانه در باشد یا باغ برای پذیرایی از مهمانان عالی باشد. شما ممکن است بتوانید همین چیزها را با یک خانه بسیار کوچکتر که می توانید بخرید پیدا کنید.

سعی کنید آن شخص را از معادله حذف کنید و در مورد چیزها یا ویژگی هایی که دوست داشتید داشتید، مشخص کنید.

سپس…

6. مشغول بهبود خود و زندگی خود باشید.

آیا زمان و انرژی کافی را برای ساختن زندگی مورد نظر خود اختصاص می دهید؟ زمانی که روی کارهایی که باید برای خود انجام دهید، برای به دست آوردن آنچه از زندگی می‌خواهید، متمرکز هستید، پیدا کردن زمان برای حضور در تجارت دیگران دشوار است.

اگر برای حسادت کردن وقت دارید، مطمئناً زمان دارید تا روی بخش هایی از خودتان کار کنید که باعث می شود احساس ناامنی کنید و نسبت به دیگران حسادت کنید.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در این مورد انجام دهید. ممکن است برای مقابله با مسائلی که در اطراف ناامنی‌های شما ظاهر می‌شوند، به درمان نیاز داشته باشید.

شاید تغییر سبک زندگی شما به دنبال آن هستید. شاید یک شغل متفاوت؟ یا بازگشت به دانشگاه برای یافتن شغل بهتر؟ سالم تر غذا خوردن؟ بیشتر ورزش می کنید؟

هر چه هست، انجامش بده. برنامه ریزی کنید، اهداف تعیین کنید، انگیزه تغییر زندگی خود را پیدا کنید به روش هایی که می خواهید.

باگ LSA ویندوز 11 با محافظت پشته سخت افزاری در حالت هسته برطرف شد

7. از رسانه ها و رسانه های اجتماعی کمتر استفاده کنید.

رسانه ها تصورات غیرواقعی زیادی در مورد زندگی ایجاد می کنند. فقط بازاریابی و تبلیغات نیست که این کار را انجام می دهد. بسیاری از برنامه های تلویزیونی انتظارات غیر واقعی از کار، بازی و روابط ایجاد می کنند که افراد بی تجربه ممکن است آنها را حقیقت بدانند.

یکی از متداول‌ترین موضوعات، داشتن یک دایره بزرگ از دوستان است که در آن همه به طور منظم دور هم جمع می‌شوند. در واقع، زندگی مشغول است. مردم خانواده، شغل و مسئولیت دارند. حفظ روابط سخت تر می شود زیرا هر دو طرف باید زمان و انرژی را برای زنده نگه داشتن آن رابطه اختصاص دهند.

بازاریابی و تبلیغات بهتر نیست. FOMO، یا “ترس از دست دادن”، یک راه متداول برای تقویت میل و فوریت است.

«شما به این نیاز دارید! ببینید همه این مردم چقدر خوشحال هستند! نمیخوای شاد باشی؟ محصول و/یا خدمات ما را بخرید! این جدیدترین، بهترین، جدیدترین، داغ ترین چیز است!»

این راهی است که بازاریابان از نفس و ناامنی شما علیه شما استفاده می کنند.

و رسانه‌های اجتماعی معمولاً فقط یک حلقه برجسته از زندگی یک فرد هستند. تعداد کمی از مردم درباره چیزهایی که ندارند یا زندگی شان خوب پیش نمی رود پست می گذارند.

و کسانی که این کار را می کنند، خوب، گاهی اوقات جدی گرفتن آن افراد سخت است. آن‌ها ممکن است آن‌هایی باشند که همیشه درگیر درام‌هایی هستند که خودشان می‌سازند یا از نظر اجتماعی به اندازه کافی ناتوان هستند که متوجه نشوند پخش کردن لباس‌های کثیفشان در یک سکوی عمومی ایده بدی است.

کمتر رسانه عموماً مثبت است، اگرچه منابع باکیفیتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند راه خود را از طریق مشکلات خاص پیدا کنید.

8. زندگی خود را به عنوان یک رقابت زندگی نکنید.

زندگی همان چیزی است که شما آن را می سازید. اگر آن را به یک مسابقه تبدیل کنید، آن وقت یک رقابت خواهد بود.

شما مجبور نیستید با کسی غیر از خودتان رقابت کنید تا فردی بهتر از دیروز باشید.

و، در واقع، اگرچه می‌توانید به آنچه دارید راضی باشید، لزوماً درست نیست که بگوییم یا فکر کنیم که ما همین‌طور که هستیم خوب هستیم. در برخی شرایط، این به یک ذهنیت سمی تبدیل می‌شود که باعث می‌شود افراد در زمانی که هنوز باید رشد کنند، دچار رکود شوند.

در عوض، می‌خواهید بخش‌های مختلف زندگی خود را ارزیابی کنید. کجا احساس خوشبختی می کنی؟ ناراضی؟ در چه چیزی می خواهید پیشرفت کنید؟ و مهمتر از همه – چرا می خواهید پیشرفت کنید؟

به خاطر داشته باشید: این برای شماست زیرا شما سزاوار این حق هستید که برای نوع زندگی که می خواهید کار کنید، نه رقابت با افراد دیگر.

رقابت در دوزهای محدود و کنترل‌شده می‌تواند خوب باشد. اما اگر متوجه شدید که برای چیزهایی که دیگران دارند با حسادت دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با انجام ندادن آن بازی، قدرت آن احساسات را از بین ببرید.

به خاطر داشته باشید که روی اهداف خود برای خودتان کار می کنید. مهم نیست که شما چگونه با دیگران مقایسه می کنید، صرف نظر از اینکه دیگران می خواهند چه احساسی در شما ایجاد کنند.

هنوز نمی‌دانید که چگونه حس حسادت دیگران را متوقف کنید؟ صحبت کردن با یک نفر واقعاً می‌تواند به شما کمک کند تا با هر آنچه زندگی به شما سر می‌زند کنار بیایید. این یک راه عالی برای از بین بردن افکار و نگرانی‌هایتان است تا بتوانید با آنها کار کنید.

درمانگر اغلب بهترین فردی است که می توانید با او صحبت کنید. چرا؟ زیرا آنها برای کمک به افراد در موقعیت هایی مانند شما آموزش دیده اند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا دلایل اصلی حسادت خود را شناسایی کنید و ابزارها و تکنیک هایی را برای کنترل این احساسات ارائه دهید.

BetterHelp.com وب سایتی است که در آن شما می تواند از طریق تلفن، ویدیو یا پیام فوری با یک درمانگر ارتباط برقرار کند.

در حالی که ممکن است سعی کنید خودتان این مشکل را حل کنید، ممکن است مشکلی بزرگتر از آن باشد که خودیاری بتواند به آن رسیدگی کند. و اگر بر سلامت روانی، روابط یا به طور کلی زندگی شما تأثیر می گذارد، موضوع مهمی است که باید حل شود.

بسیاری از مردم سعی می‌کنند درگیر مسائلی شوند و تمام تلاش خود را برای غلبه بر مسائلی انجام می‌دهند که هرگز واقعاً با آنها دست و پنجه نرم نمی‌کنند. اگر در شرایط شما اصلا امکان پذیر است، درمان 100% بهترین راه پیش رو است.

اگر مایلید در مورد سرویس BetterHelp.com ارائه شده و روند شروع آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

شما قبلاً با جستجو و خواندن این مقاله اولین قدم را برداشته اید. بدترین کاری که در حال حاضر می توانید انجام دهید هیچ کاری نیست. بهترین کار این است که با یک درمانگر صحبت کنید. بهترین کار بعدی این است که همه چیزهایی را که در این مقاله آموخته اید توسط خودتان پیاده سازی کنید. انتخاب با شماست.

شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید:

این نوشته به صورت خودکار نوشته شده اگر مشکلی در کلمه اعم از همه چیز باشد ما را حتما از طریق نظرات باخبر کنید تا رسانه بتواند بهترین اطلاعات عمومی را بدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا