اقتصاد

پروژه های آزمایشی عظیم یوان دیجیتال در توسعه شانگهای برنامه ریزی شده است

پروژه های آزمایشی عظیم یوان دیجیتال در توسعه شانگهای برنامه ریزی شده است

یک طرح نوسازی برای منطقه جدید پودونگ شانگهای شامل پروژه‌های آزمایشی متعددی برای یوآن دیجیتال – ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) – به همراه تسهیلات تجاری جدید بین المللی گسترده سندی که توسط خبرگزاری دولتی شین‌هوا منتشر شده است رئوس مطالب برنامه بلندپروازانه پنج ساله صادر شده توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و دفتر کل شورای دولتی.

بر اساس این طرح، به منطقه جدید پودونگ مقامات جدیدی برای تبدیل شدن به یک مرکز بین‌المللی اعطا می‌شود. این یک سیستم میانجیگری تجاری مطابق با استانداردهای بین المللی و رویه های گمرکی “راحت” خواهد داشت. بهبود مدیریت زنجیره تامین، جریان آزادتر کالاها را از طریق تأسیسات بندری جدید و مناطق آزاد تجاری مجاور و فرودگاه بین‌المللی شانگهای پودونگ تسهیل می‌کند.

موسسات آموزشی جدید از حقوق مالکیت معنوی ویژه برای تحقیق و توسعه برخوردار خواهند بود. این طرح می‌گوید که امکانات پزشکی و آموزشی در سطح جهانی استعدادهای خارجی را از کشورهای شریک در طرح کمربند و جاده چین تحت یک رژیم ویزا جذب می‌کند.

این نوآوری‌ها ظاهراً پس‌زمینه‌ای پر جنب و جوش برای کاربردهای جدید دیجیتال فراهم می‌کنند. یوان (با نام مستعار رنمینبی دیجیتال). این طرح شامل موارد ضروری زیر است:

“استفاده آزمایشی از renminbi دیجیتال در تسویه حساب تجاری، پرداخت تجارت الکترونیک، تجارت کربن، تجارت انرژی سبز و سایر زمینه ها، و استانداردسازی و گسترش سناریوهای کاربردی renminbi دیجیتال در استفاده از وجوه مالی.

در این سند وعده داده شده است که تا سال 2027 پیشرفت چشمگیری در نوآوری نهادی حاصل خواهد شد، [و] نتایج قابل توجهی در ساخت یک سیستم بازار با استاندارد بالا به دست خواهد آمد. و یک سیستم جدید اقتصادی باز در سطح بالا.”

مرتبط: چین پارک صنعتی را برای توسعه یوان دیجیتالی CBDC در شنژن افتتاح کرد

چین به سرعت در حال توسعه موارد استفاده از یوان دیجیتال است. . این ادغام با چندین بانک خارجی ایجاد کرده است. این شرکت از یوان دیجیتال برای طلا استفاده کرده است و معاملات نفتی در بورس شانگهای ، مثلا.

در همین حال، دولت چین دوباره کریپتو را سرکوب کرده است. امسال و اخطارهایی علیه استفاده از Tether صادر کرد (USDT) و سایر استیبل کوین ها. استخراج کریپتو در چین نیز ممنوع شده است. برخی از اقدامات انجام شده علیه ماینرهای رمزنگاری بسیار خشن بوده اند.

سیاستمداران ایالات متحده به شدت علیه CBDC چین واکنش نشان داده اند. آخرین تلاش کنگره ایالات متحده برای مقابله با پیشرفت یوان دیجیتال در نوامبر انجام شد، زمانی که سناتور ریک اسکات قانون ممنوعیت CBDC چین را معرفی کرد.

مجله: اولین یوان دیجیتال توقیف کیف پول، صندوق 10 میلیارد دلاری Web3 چین، NFTs Starbucks: Asia Express

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا