اخبار روز

پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین اطراف حرم حضرت معصومه(س)

پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین اطراف حرم حضرت معصومه(س)

پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین اطراف حرم حضرت معصومه(س)

محمد صادقی در گفتگو با خبرنگار خالق اظهار داشت: در راستای بازسازی بافت فرسوده در شهر قم بسته‌های تشویقی به تصویب رسیده که متقاضیان می‌توانند از تسهیلات بانکی که برای این امر تعریف شده استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، نبود سیاست‌های تشویقی مؤثر در سطح کلان کشور متناسب با وضعیت اقتصادی افراد ساکن در بافت فرسوده، وضعیت دسترسی نامناسب معابر، فرسودگی تأسیسات شهری و محدودیت‌ها در زمینه ارائه خدمات زیر بنایی را از جمله مشکلات در مسیر بازسازی بافت‌های فرسوده و عدم رونق این بخش برشمرد.

وی عنوان داشت: شهروندانی که در بافت اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن هستند می‌توانند برای نوسازی و بازسازی منزل خود وام ۶۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند که این تسهیلات با سود ۱۲.۶ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله، تنفس یک ساله و با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۰ درصد واحد مسکونی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به سایر تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در دیگر مناطق شهر قم بیان داشت: ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهر قم از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات ۴۰۰ میلیونی شامل ۳ بخش است افزود: ۱۵۰ میلیون تومان سهم دولت بدون سود با بازپرداخت یک ساله، ۱۵۰ میلیون تومان دیگر دوران مشارکت با تنفس یک ساله با سود ۹ درصد در طول ۱۲ سال و ۱۰۰ میلیون تومان نیز سهم بانک با سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۱۲ ساله است.

وی افزود: ساکنان بافت اطراف حرم مطهر با مراجعه به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان قم واقع در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، بلوار تعاون، مجتمع ادارات می‌توانند نسبت به موقعیت قرارگیری واحد خود در محدوده طرح توسعه پیرامون حرم مطهر مطلع شوند و در ادامه با مراجعه به نشانی اینترنتی www.facility.udrc.ir درخواست خود را ثبت کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا