اقتصاد

هفته ای که SEC سرانجام ETF های بیت کوین را تایید کرد: قانون رمزگشایی شد

هفته ای که SEC سرانجام ETF های بیت کوین را تایید کرد: قانون رمزگشایی شد

بیش از یک دهه پس از ثبت اولین درخواست، صنعت کریپتو بالاخره بیت کوین را پیدا کرد (BTC) وجوه قابل مبادله در ایالات متحده. در 10 ژانویه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برنامه های ETF بیت کوین را تأیید کرد از ARK 21Shares، Invesco Galaxy، VanEck، WisdomTree، Fidelity، Valkyrie، BlackRock، Grayscale، Bitwise، Hashdex و Franklin Templeton. تصمیم SEC یک نقطه عطف تاریخی برای ارزهای دیجیتال بود، اما راه هموار نبود. همه چیز در سال 2013 آغاز شد، زمانی که بنیانگذاران Gemini، کامرون و تایلر وینکلووس اولین پرونده را ارائه کردند. درخواست برای ETF بیت کوین لحظه ای در ایالات متحده.

تصمیم کمیسیون SEC برای تأیید ETF ارز دیجیتال نقدی در ایالات متحده برای اولین بار سؤالاتی را در مورد نیات گری جنسلر، رئیس کمیسیون ایجاد کرد. جنسلر از زمان شروع به کار، اغلب در مورد خطرات سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری و اتصال دارایی‌های دیجیتال صحبت کرده است. به کلاهبرداری و کلاهبرداری با این حال، گنسلر یکی از سه کمیسیونر بود که به تایید این پیشنهادات رای دادند. آرای 3-2 نشان می دهد که رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ممکن است رای تعیین کننده بوده باشد. برخی از اعضای انجمن پیشنهاد کردند رئیس SEC “با وال استریت رای داد”، گسترش محصولات کریپتو احتمالاً سرمایه سرمایه گذاران را به همراه خواهد داشت. دیگران حدس زدند که “نوشته قبلاً روی دیوار بود” برای SEC با توجه به اینکه کمیسیون از سوی دادگاه فدرال موظف شده بود پیشنهاد Grayscale را بررسی کند.

نه همه از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار راضی هستند. در بیانیه‌اش، کارولین کرنشاو، کمیسیونر SEC – یکی از دو کمیسیونر که به این تصویب رای منفی دادند – نوشت که اقدام آژانس برای نشان دادن چراغ سبز ابزارهای سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین «نامعقول و غیر تاریخی» بود. Better Markets، یک سازمان اقتصادی غیرانتفاعی نیز در انتقاد از تصمیم ETF سخنی کوتاهی نکرد و این دارایی را ذاتاً بی ارزش و بدون هدف توصیف کرد. پیتر شیف، مدافع طلا و منتقد بیت کوین، صدای خود را به این ترکیب اضافه کرد و گفت که این تاییدیه ها چیزی بیش از یک سری راه های جدید برای سفته بازان برای قمار بیت کوین نیست.

منطقه ویژه هندوراس بیت کوین را به عنوان یک واحد حساب به رسمیت می شناسد

کمتر از دو سال پس از پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی، پروسپرا، یک منطقه ویژه اقتصادی در رواتان، هندوراس، بیت کوین را به طور رسمی به عنوان یک واحد حساب به رسمیت شناخته است – به این معنی که اکنون می توان از آن برای اندازه گیری ارزش بازار کالاها و خدمات استفاده کرد. در حال حاضر، بدهی‌های مالیاتی نهادهای منتخب بیت‌کوین با توجه به BTC برای اهداف حسابداری داخلی تعیین می‌شود، اما به منطقه پروسپرا برای اشتغال و توسعه اقتصادی (ZEDE) به دلار ایالات متحده یا لمپیرا هندوراس گزارش می‌شود. پس از رفع مشکلات، نهادها بدهی های مالیاتی (و مبالغ مربوطه را) به Próspera ZEDE در BTC گزارش خواهند کرد.

ادامه خواندن

فروشگاه Google Play Binance، OKX را در هند مسدود می‌کند 

فروشگاه پلی گوگل در هند، اپلیکیشن های مبادله رمزنگاری Binance و OKX را پس از صدور اخطاریه عدم انطباق دولت علیه آنها حذف کرد. این حذف به دنبال تصمیم مشابه اپ استور اپل در هند است. در دسامبر 2023. در آن زمان، واحد اطلاعات مالی وزارت دارایی هند (FIU) اخطاریه ای برای Binance، Huobi، Kraken، Gate.io، KuCoin، Bitstamp، MEXC Global، Bittrex و Bitfinex به دلیل فعالیت غیرقانونی در هند صادر کرد. در اطلاعیه FIU آمده است که هر صرافی که خدماتی را به کاربران هندی ارائه می‌کند باید به‌عنوان «نهاد گزارش‌دهنده» ثبت‌نام کرده و اظهارنامه‌ها را به بخش مالیات بر درآمد ارسال کند. FIU پیشنهاد کرد که وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات وب سایت های صرافی های مذکور را به دلیل عدم رعایت آنها مسدود کند.

ادامه خواندن

دو کوون درخواست به تعویق انداختن آزمایشی SEC 

موسس آزمایشگاه Terraform، دو کوون از ناحیه ایالات متحده درخواست کرده است. دادگاه ناحیه جنوبی نیویورک تاریخ محاکمه وی را تا ماه مارس به تعویق انداخت و دلیل درخواست تاخیر در استرداد وی را چالش های استرداد در مونته نگرو عنوان کرد. تیم حقوقی کوون در نامه‌ای خطاب به قاضی جد راکف، بر علاقه وی به حضور شخصاً در محاکمه، که قرار است در 29 ژانویه برگزار شود، تأکید کردند.

در فوریه 2023، SEC اتهامات کلاهبرداری را مطرح کرد علیه Kwon، و او را به داشتن نقشی در سازماندهی یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری در اوراق بهادار رمزنگاری متهم می کند. این اتهامات مربوط به سقوط استیبل کوین TerraUSD (USTC) و توکن Terra (LUNA) مرتبط با آن بود. تیم حقوقی کوون ضمن تشخیص فوریت محاکمه، اعلام کرد که تاریخ محاکمه این ماه برای او امکان پذیر نخواهد بود.

ادامه خواندن

حتما بخوانید : نحوه خرید ETF بیت کوین
چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا