اخبار روز

هدفگذاری کاشت ۸ میلیون اصله نهال در استان تهران

هدفگذاری کاشت ۸ میلیون اصله نهال در استان تهران

هدفگذاری کاشت ۸ میلیون اصله نهال در استان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا بیانی، مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سهم استان تهران سالانه کاشت دو میلیون اصله نهال در سطح حدود ۱۵۰۰ هکتار ماست.

وی اظهار کرد: نهال‌های مورد نیاز برای کاشت در این استان از نهالستان‌های دماوند و ملارد تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: کاشت نهال‌ها با اولویت احیا و غنی‌سازی و همچنین توسعه جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

بیانی تصریح کرد: برای کاشت نهال از گونه‌های بومی استان تهران مانند اُرس، داغداغان، سنجد و بنه استفاده می‌شود.

وی سطح جنگل‌های طبیعی استان تهران را نزدیک به ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیشتر جنگل‌های f۵ با تاج پوشش ۵ تا ۱۰ درصد و همچنین یک تا ۵ درصد هستند که شامل جنگل اّرس می‌شود و احیا و غنی‌سازی را در همین محدوده‌ها انجام می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اضافه کرد: محدوده‌ها برای توسعه جنگل در استان تهران را شناسایی و انتخاب کرده‌ایم و نهال‌ها در مناطقی که بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی داشته باشند کاشته خواهند شد.

وی در همین حال گفت: علاوه بر این مناطق، جنگل‌کاری در مناطق بیابانی استان تهران را هم داریم که جزو وظایف ذاتی ما است.

بیانی درباره مراقبت و نگهداری از نهال‌هایی که در قالب طرح مردمی یک میلیارد درخت در استان تهران کشت خواهد شد، اذعان کرد: مراقبت و نگهداری از نهال‌های کاشته شده توسط شرکت‌ها و پیمانکارانی که با آنان عقد قرارداد خواهیم داشت برای چهار سال انجام می‌شود تا نهال‌ها مستقر شوند.

وی در مورد همکاری سایر نهادها و ارگان‌ها با این طرح تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی را با وزارت دفاع، شهرک‌های صنعتی، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها داریم و امسال هم شهرداری تهران برنامه کاشت ۱۵۰۰ هکتار نهال را برنامه‌ریزی کرده است و شهرک‌های صنعتی نیز ۲۵ درصد عرصه‌هایشان را نهالکا ری خواهند کرد.

بیانی گفت: هلال احمر کمک کننده در بحث نهال‌کاری است و وزارت دفاع نیز هم عرصه و فضاهای باز دارند که می‌توانند در این عرصه‌ها نهال‌کاری کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا