اخبار روز

نیروهای جمعیت هلال احمر پر کار، متعهد و ساعی هستند

نیروهای جمعیت هلال احمر پر کار، متعهد و ساعی هستند

نیروهای جمعیت هلال احمر پر کار، متعهد و ساعی هستند

به گزارش خبرگزاری خالق، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار با دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، افزود: این اعتماد عمومی به واسطه توسعه فعالیت‌های مختلف کمک رسانی و خدمات رسانی عمومی به خصوص در مناطق محروم و برای مردم آسیب پذیر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر پر کار، متعهد و ساعی هستند، اظهار کرد: این ویژگی‌ها در جریان حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی در نقاط مختلف کشور و در ماه‌های اخیر در جریان زلزله شهرستان خوی به وضوح دیده شد و بنده با حضور در این مناطق از نزدیک اقدامات هلال احمر و رضایت مندی زلزله زدگان از خدمات این جمعیت را مشاهده کردم.

حجت الاسلام آل هاشم اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر را نمودی از قدردانی مردمی از تلاش‌های صادقانه دانست و یادآور شد: جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله خوی حضوری بسیار سریع، تأثیرگذار و متعهدانه داشت که این نوع کارکردها قابل ستایش و قدردانی است.

وی ادامه داد: در جریان زلزله مهیب اخیر در کشور همسایه ترکیه نیز نیروهای خدوم جمعیت هلال احمر استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در عرصه خدمت به زلزله‌زدگان خط شکن بودند و کارنامه‌ای بسیار درخشان از خود بر جای گذاشتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدار با بیان اینکه اردوگاه‌های آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی نمونه بود، گفت: سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر در سایه خدمات امدادگران و حمایت‌های بی دریغ ائمه جمعه طی دوره اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

یعقوب سلیمانی نقش امام جمعه تبریز در توسعه فعالیت‌های هلال احمر را بسیار تعیین کننده دانست و با اشاره به اینکه در کشور نگاه ویژه ای به دکتر آل هاشم وجود دارد، افزود: مردم داری، اخلاق محوری و تواضع ایشان در سطح کشور و در بین همه سلایق سیاسی و اجتماعی مورد تمجید و تحسین است.

وی جلب اعتماد عمومی را اولویت اول و آخر جمعیت هلال احمر عنوان کرد و ادامه داد: تمام فعالیت‌ها، تلاش‌ها و اقدامات این جمعیت در راستای خدمت گذاری به مردم و حضور به موقع و سریع در حوادث مختلف تعریف شده است.

سلیمانی برای شرکت در رزمایش منطقه‌ای برپایی اردوگاه اسکان اضطراری یکهزار نفری در شهرستان هریس و آئین تجلیل از خیرین، امدادگران و فعالان عرصه خدمت به زلزله‌زدگان شهرستان خوی و کشور ترکیه به تبریز سفر کرده است.

رزمایش منطقه‌ای برپایی اردوگاه اسکان اضطراری هلال احمر در شهرستان هریس امروز برگزار می‌شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا