اخبار روز

نمود خوشنویسی در بیان امیرالمومنین (ع)

نمود خوشنویسی در بیان امیرالمومنین (ع)

نمود خوشنویسی در بیان امیرالمومنین (ع)

به گزارش خبرنگار خالق، علی‌اشرف صندوق‌آبادی در آئین افتتاحیه جشنواره ملی خوشنویسی غدیر گفت: این جشنواره از چند جهت حائز اهمیت است؛ یکی اینکه در تبریز که زادگاه بزرگان عرصه خوشنویسی است و نام هر یک چون ستاره‌ای بر تارک آسمان خوشنویسی ایران می‌درخشد، برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر خوشنویسی هنری است که فرهنگ علوی و الگوهای ماندگار معرفتی به واسطه این هنر فاخر معرفی می‌شود که بر اهمیت برگزاری این جشنواره صحه می‌گذارد.

وی گفت: اهمیت هنر خوشنویسی در بیان امیرالمومنین حضرت علی (ع) نمودهای بسیاری داشته و آن حضرت نگاهی بسیار دقیق و عمیق به اشیا و پدیده‌ها و به طور کلی جهان هستی داشته‌اند که برگرفته از جهان بینی کامل اسلامی ایشان است و خط را زبان دست و مایه بهجت، روشنی و آرامش درونی عنوان کرده‌اند.

نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران تاکید کرد: هنر خوشنویسی در عین اینکه ضمیر و باطن هنرمند خوشنویس را صفا و جلا می‌دهد این صفا را به مخاطب و بیننده‌ِ اثر نیز منتقل می‌کند.

وی گفت: هنر، زیبایی را منتشر و ماندگار می‌کند و دلی که مفتون زیبایی شود به گرد زشتی‌ها نمی‌گردد، ما همواره نیاز به زیبایی و بهجت درونی داریم و چه کلامی بهتر و زیباتر از نام و سیره امیرالمومنین که با هنر خوشنویسی آراسته شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا