اخبار روز

نقش هلال احمر در حیات‌ اجتماعی و سیاسی جامعه

نقش هلال احمر در حیات‌ اجتماعی و سیاسی جامعه

نقش هلال احمر در حیات‌ اجتماعی و سیاسی جامعه

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در نشست جمعیت هلال‌احمر با نخبگان، لباس داوطلبی هلال احمر را بر تن کرد و کارت داوطلبی توسط هلال احمر به وی داده شد.

وی در این مراسم گفت: هلال‌احمری ها فرشتگان نجات‌اند. همچنین هلال احمری‌ها همگی خیرین جامعه‌اند و حیات اجتماعی، سیاسی، عاطفی، معنوی و فرهنگی را می‌توانند به جامعه بازگردانند.

زلفی گل گفت: در دفاع مقدس حتی سیم خاردار به جمهوری اسلامی نمی‌فروختند ولی به همت بسیج و نیروهای مردمی کف دستی از خاک میهن به دشمن داده نشد. هر جا متکی به مردم باشیم. موفق خواهیم شد.

وی بیان داشت: هلال احمر امروز وجاهت نخبگانی دارد و آرزوی توفیق برای آنها داریم.

زلفی گل بیان داشت: خیر بودن فقط کمک مالی نیست البته بسیار ارزشمند است ولی می‌شود خیر بود، بدون امکانات مالی حیات و زندگی را به جامعه بازگرداند مثل امدادگران، حتی با لبخند می‌توان غمی را از یک نفر زدود.

وزیر علوم با اشاره به مفهوم دانایی گفت: عاقل کسی است که می‌تواند بحران را حل کند و قدرت پیش‌بینی و پیشگیری دارد. عقل یعنی پیشگیری و علم، هنر پیشگیری از بحران است و کسی که عقل و علم داشته باشد را دانا می‌گویند. هلال احمر هر چه بیشتر به پیشگیری و پیش بینی توجه کند موفق تر خواهد بود.

وی گفت: برای بحران‌های جامعه واقعی کاملاً برنامه ریزی است ولی برای بحران فضای مجازی چه باید کنیم. امروز بخش قابل توجهی از جمعیت در فضای مجازی زیست دارند و آسیب می‌بینند. فضای مجازی بحران‌های جدی و سیل و زلزله دارد. و هلال‌احمر برای دنیای مجازی چه برنامه‌ای دارد که به نجات افراد برسد و از بحران پیشگیری کند.

زلفی گل گفت: اقلیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تغییر کرده و این موضوع دامنه کار هلال احمر را گسترده‌تر کرده است و از آقای کولیوند خواهش دارم از ظرفیت هلال برای نجات علم کمک کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا