سرگرمی

منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

منطقه ییلاقی سلانسر ،از مقاصد گردشگری بسیار زیبا و شگفت انگیز در استان گیلان می باشد. این ییلاق که در فاصله ۱۵ کیلومتری رودبار قرار دارد، با دشت‌های سرسبزش ، مأوای گردشگرانی است که راهی استان گیلان می‌شوند. آب و هوای دلپذیر و تمیز همگی برای ایجاد یک حال خوب مفید هستند و باعث می‌شود تا سفری بسیار رؤیایی را در مسیر این ییلاق پشت سر بگذارید.

%name منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

در این مطلب می خوانید :

ییلاق سلانسر کجاست؟

شهرستان رودبار در جنوب شهرستان رشت قرار دارد و با ۲,۵۷۴ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهرستان استان گیلان به‌ لحاظ وسعت محسوب می‌شود.ییلاق سلانسر در ۳۰ کیلومتری شمال شهر رودبار و در غرب شهر رستم‌آباد قرار دارد و یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور است. جاده‌ی زیبای منتهی به سلانسر چشم‌انداز بی‌نظیری از قله درفک، شهر رستم‌آباد و روستاهای اطراف آن دارد. هتل متل به شما کمک می‌کند تا اقامت بی‌نظیری را در این منطقه تجربه کنید.

بهترین زمان بازدید از ییلاق سلانسر

برای اینکه بیشتر از این طبیعت لذت ببرید، بهتر است از اواخر بهار تا تابستان را برای گردشگری انتخاب کنید؛ به خصوص در فصل بهار گل‌های بهاری و هوای دل‌انگیز آن‌قدر منطقه را زیبا می‌کند که جان می‌دهد برای عکس‌برداری و ثبت خاطرات بی‌نظیر! ییلاق سلانسر یکی از بهترین مناطق گردشگری است که در دل تابستان و گرما می‌توانید به آنجا سفر کنید. لحظاتی پر از هیجان را در این مکان تجربه می‌کنید. البته گردشگری در طبیعت به خصوص شهرهای شمالی همیشه حالتان را خوب می‌کند.

منطقه ییلاقی سلانسر منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

نحوه دسترسی به منطقه ییلاقی سلانسر

قبل از هر چیز، باید مسیر دسترسی خود را به این منطقه بدانید. اگر در شهرهای شمالی ساکن هستید، می‌توانید یک روز تعطیل به رستم‌آباد سفر کنید. در غیر این صورت می‌توان در یک تعطیلات چند روزه، خودتان را به گرگان برسانید. سپس به رستم‌آباد بروید. از خیابان امیرالمؤمنین به سمت این ییلاق ادامه مسیر دهید. تابلوهایی که در مسیر قرار دارند، شما را راهنمایی می‌کنند. قسمتی از جاده هم خاکی است و باید از خودرویی استفاده کنید که قدرت بالایی در بالا رفتن از این جاده‌های پرشیب و خاکی داشته باشد.

جاهای دیدنی اطراف منطقه ییلاقی سلانسر

در اطراف این ییلاق زیبا جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که می‌توانید از آنها هم بازدید کنید.

امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم ۳۵ کیلومتر با ییلاق سلانسر فاصله دارد. این امامزاده از فرزاندان امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است و در دهکده زیبا، ییلاقی و گردشگری به همین نام قرار دارد. جاده‌ای که به‌سمت امامزاده ابراهیم می‌رود، بسیار دیدنی است. علاوه بر زیارت، معماری و مناظر روستا با خانه‌های چوبی چند طبقه و رنگی، آبشار و رودخانه بسیار دیدنی است.

امامزاده ابراهیم برای اهالی روستا بسیار محترم است. بنای مقبره این امامزاده حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد و بارها توسط اهالی مرمت و بازسازی شده است. امکانات رفاهی و اقامتی مطلوبی در امامزاده ابراهیم و روستا برای گردشگران وجود دارد. آب و هوای خنک و مطبوع، معماری منحصربه‌فرد، طبیعت ویژه و بازار محلی از جذابیت‌های گردشگری روستای امامزاده ابراهیم محسوب می‌شوند.

منطقه ییلاقی سلانسر1 منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

روستای گردشگری حلیمه‌ جان

روستای حلیمه جان ۳۲ کیلومتر با جاذبه ییلاق سلانسر فاصله دارد و دریاچه عروس در غرب این روستا از مهم‌ترین دلایل شهرت آن است. هر ساله گردشگران و تورهای طبیعت‌گردی بسیاری از این جاذبه طبیعی دیدن می‌کنند. صبح‌ها جلبک‌های سبز رنگ سطح دریاچه را می‌پوشانند و دریاچه سبز به نظر می‌رسد؛ با وزش باد جلبک‌ها کنار رفته و رنگ آبی دریاچه نمایان می‌شود.

سد تاریک رستم‌آباد

سد تاریک رستم‌آباد ۳۰ کیلومتر با ییلاق سلانسر فاصله دارد. این سد بتونی-خاکی با ۲۲ متر ارتفاع، در سال ۱۳۴۷ در مسیر رودخانه سپیدرود و برای آبیاری اراضی شالی‌کاری احداث شده است. کمپ در پشت دریاچه سد تاریک، تماشای مناظر، ماهی‌گیری و پیاده‌روی در پارک جنگلی زیبای آن از جمله تفریحات منطقه محسوب می‌شوند و سبب شده تا گردشگران بسیاری از آن بازدید کنند.

آبگرم لویه

آبگرم لویه ۲۰ کیلومتر با ییلاق سلانسر فاصله دارد. این جاذبه طبیعی در روستای لویه از توابع شهرستان رودبار واقع شده و روزانه پذیرای گردشگران بسیاری است. علاوه بر چشمه لویه، سرو هزار ساله و یک قلعه تاریخی از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شوند.

%name منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

%name منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

%name منطقه ییلاقی سلانسر ، بهشتی در فصل بهار

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

[امتیاز: 0 میانگین: 0]

منبع : سیری در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا