ورزش

معرفی ۳۰رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی/ریزش احتمالی در بخش بانوان

معرفی ۳۰رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی/ریزش احتمالی در بخش بانوان

معرفی ۳۰رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی/ریزش احتمالی در بخش بانوان

به گزارش خبرنگار خالق، بازی‌های آسیایی و نتیجه گیری در این بازی‌ها به قدری برای ورزش ایران اولویت است که بررسی وضعیت رشته‌های مختلف برای اعزام به آن، یکی از رئوس کار کمیته ملی المپیک بعد از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید (شهریورماه ۱۴۰۱) شد، به ویژه با در نظر گرفتن فاصله یک ماهه باقی مانده تا زمان بازی‌ها.

بررسی‌ها در تمام جلسات با محوریت «اعزام کاروان کیفی در کنار حمایت از بخش بانوان» انجام و منجر به نهایی شدن ۳۰ رشته (در ماده یا بخش‌های مختلف) شده است. اعزام ورزشکاران این رشته‌ها حتی در یکی از نشست‌های اخیر ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک مصوبه اعضای ستاد را گرفت و بر همین اساس ثبت نام آنها در کمیته برگزاری بازی‌ها هم انجام شده است با این حال همچنان احتمال تغییر و جابه‌جایی در رشته‌های اعزامی دارد.

حذف احتمالی دو تیم بانوان

البته با توجه به ملاک تعیین شده برای حضور در این دوره بازی‌های آسیایی مبنی بر تمرکز بر مدال آوری و نتیجه گیری، اضافه شدن رشته یا ماده یا بخش جدید (آقایان و بانوان) به این فهرست خیلی بعید به نظر می‌رسد؛ کمااینکه با توجه به ثبت نام انجام شده و پروسه‌های زمانی تعیین شده از سوی برگزارکنندگان بازی‌ها، اصلاً امکان معرفی رشته جدید در این بازه وجود ندارد. بنابراین سمت و سوی تغییرات در جهت مخالف خواهد بود و با اعمال ریزش و حذف.

خبرنگار خالق کسب اطلاع کرد که تغییر احتمالی در مورد فهرست ۳۰ رشته‌ای متوجه بخش بانوان و رشته‌های تیمی این بخش خواهد بود. والیبال و هندبال دو رشته‌ای هستند که بررسی‌های تکمیلی وضعیتشان، حکایت از آن داشته که شانس کمی برای جلب رضایت مسئولان کاروان – در راستای اهداف تعیین شده- دارند و به همین دلیل احتمال حذف متوجه آنها شده است.

با این حال تا به امروز مبنای اعزام کاروان به بازی‌های آسیایی هانگژو، ۳۰ رشته‌ای است که مصوبه ستاد عالی را هم دارد و ثبت نام آنها هم نهایی شده است. فهرست این رشته‌ها عبارت است از:

۱- کشتی (فرنگی و آزاد)
۲- وشوو (آقایان – بانوان)
۳- کوراش (آقایان – بانوان)
۴- کاراته (آقایان – بانوان)
۵- تکواندو (آقایان – بانوان)
۶- قایقرانی کانو اسپرینگرویینگ (آقایان – بانوان)
۷- تیراندازی (آقایان – بانوان)
۸- شطرنج (آقایان – بانوان)
۹- والیبال ساحلی (آقایان) و سالنی (آقایان – بانوان)
۱۰- بازی‌های الکترونیک (آقایان)
۱۱- کبدی (آقایان – بانوان)
۱۲- وزنه برداری (آقایان – بانوان)
۱۳- دوومیدانی (آقایان – بانوان)
۱۴- تیروکمان کامپوند و ریکرو (آقایان – بانوان)
۱۵- ورزش‌های صعودی – سنگ نوردی (آقایان – بانوان)
۱۶- شمشیربازی سابر (آقایان)
۱۷- بوکس (آقایان)
۱۸- جودو (آقایان – بانوان)
۱۹- ژیمناستیک هنری (آقایان)
۲۰- شنا، شیرجه، واترپلو (آقایان)
۲۱- دوچرخه سواری جاده (آقایان) – کوهستان (بانوان)
۲۲- هندبال (آقایان – بانوان)
۲۳- تنیس روی میز (آقایان – بانوان)
۲۴- بسکتبال پنج نفره – سه نفره (آقایان)
۲۵- فوتسال (آقایان)
۲۶- اسکواش (بانوان)
۲۷- اسکیت فری استایل (آقایان – بانوان)
۲۸- جوجیتسو (آقایان)
۲۹- تنیس (بانوان)
۳۰- بدمینتون (آقایان – بانوان)

درخواست مکتوب کمیته از وزیر ورزش

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی طی روزهای اول تا هفدهم خالق در هانگژو برگزار می‌شود. تا پیش از قرعه کشی رقابت‌های تیمی این بازی‌ها امکان تغییر (حذف) وجود دارد، در مورد رشته‌های انفرادی اما شرایط برای هر رشته متفاوت است. در مجموع تقریباً تا نیمه تیرماه تمام کشورها فرصت دارند تا وضعیت ترکیب کاران خود را نهایی کنند تا پس از آن دیگر اقدامات لازم در رابطه با کاروان مانند رزرو اتاق و هتل را پیگیری نمایند.

با این اوصاف نشست جدیدی برای ستاد عالی برگزار نشده تا در مورد جابه‌جایی و حذف احتمالی، جمع بندی لازم حاصل شود اما کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به وزیر ورزش خواستار اعمال نظر نهایی در این زمینه شده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا