سلامت

مشکلات ورزشی و بینایی: چه راه حل هایی برای فرزندم؟

مشکلات ورزشی و بینایی: چه راه حل هایی برای فرزندم؟

مشکلات ورزشی و بینایی: چه راه حل هایی برای فرزندم؟

Sport et problèmes de vue : quelles solutions pour mon enfant ?
تأثیر نزدیک بینی و دوربینی بر بینایی کودکان

تاثیر نزدیک بینی بر تمرینات ورزشی

نزدیک بینی باعث تاری دید از دور می شود. نتیجه؟ تمرین بیشتر ورزش ها برای یک کودک نزدیک بینی که اصلاح نوری ندارد دشوار است. خطرات نیز در همه جا وجود دارند: زمین خوردن، آسیب، کاهش عملکرد…

کودک رقصی که معلم رقص انجام می دهد را درک نمی کند، او نمی تواند ببیند. توپ در فاصله دور در بازی فوتبال یا تنیس… کودکان نزدیک بین باید برای انجام ورزش به اصلاح نوری متوسل شوند. استفاده از عینک همیشه برای انجام برخی ورزش ها آسان نیست. همچنین به همین دلیل است که 50 درصد از عینک‌هایی که عینک می‌زنند هنگام تمرین ورزشی، آن را حذف می‌کنند تا از محدودیت‌هایی مانند ناراحتی، از دست دادن، شکستن و غیره جلوگیری کنند.

تاثیر دوربینی بر ورزش

دوربینی منجر به تاری دید نزدیک می شود. بنابراین برای تمرین ورزشی کمتر از نزدیک بینی شرم آور است. اما انجام برخی از ورزش‌هایی که به دید نزدیک نیاز دارند برای یک کودک دور بین پیچیده هستند: این مورد در مورد ورزش‌های رزمی یا ورزش‌های دقیق مانند تنیس روی میز است. بار دیگر، پردازش برای جلوگیری از هرگونه حادثه یا کاهش عملکرد ضروری است.

چرا اصلاح بینایی او مهم است؟

وقتی کودک مشکلات بینایی دارد، اصلاح آنها برای تمرین ورزشی ضروری است تا از تصادف و کاهش عملکرد جلوگیری شود. همچنین راهی برای تضمین لذت و آسایش او در اوقات فراغت است. علاوه بر این، استفاده از عینک محافظت بیشتری در برابر اثرات مضر خورشید (از طریق درمان با لنزهای ضد اشعه ماوراء بنفش) و همچنین در برابر پاشش، ضربه، باد، تابش خیره کننده و غیره ایجاد می کند.

برای ورزش های گروهی

برای ورزش، اگر کودک این کار را انجام دهد، می توان از عینک استفاده کرد. معمولاً از لنزهای تماسی استفاده نمی کنند. اولین چیزی که باید روی آن تمرکز کرد، انتخاب قاب‌های منحنی است، زیرا آنها کاملاً محصور هستند و راحتی بهتر و همچنین دید جانبی واضح را بدون تغییر شکل، حتی در حرکت ارائه می‌دهند.

قاب باید به طور ایده‌آل مجهز به عدسی‌های خاصی باشد که از پرتوهای عبوری، بازتابی و جانبی جلوگیری می‌کند، اما در مقابل باد و گرد و غبار نیز جلوگیری می‌کند. . در نهایت، قاب باید پایدار، ساخته شده از مواد دلپذیر و مقاوم در برابر ضربه و پیچ و تاب باشد. معابد باید قابل تنظیم باشند. بسته به محیط آن، تجهیزات مختلفی توصیه می شود.

در جاده

هدف تجهیزات: محدود کردن تابش خیره کننده و طنین، افزایش کنتراست، اجتناب از برآمدگی، محافظت در برابر باد.

عینک: باید دسته بندی از 1 را انتخاب کند. تا 3 بسته به آب و هوا. رنگ ممکن است بسته به نور خورشید متفاوت باشد: قهوه ای/خاکستری (در صورت آفتاب شدید) یا زرد (در صورت آفتاب ضعیف). لنزها باید رنگی یا فتوکرومیک باشند، محافظت مطلوب در برابر اشعه ماوراء بنفش (100٪ در 380 نانومتر) را ارائه دهند. با توجه به تغییرات محیطی یا آب و هوا می توان لنزهای گیره ای قابل تعویض را انتخاب کرد.

فریم ها باید بسیار سبک، محصور، خمیده و مطبوع باشد.

طنابترجیحاً کوتاه باشد.

در کوهستان

هدف تجهیزات: محدود کردن درخشش و طنین، محافظت از UV، افزایش کنتراست، محافظت در برابر شوک و باد

عینک: توصیه می شود بسته به آب و هوا، دسته بندی از 3 (در پیاده روی) تا 4 (در هوای برفی) را انتخاب کنید. رنگ ممکن است بسته به نور خورشید متفاوت باشد: قهوه ای/خاکستری (در صورت آفتاب شدید) یا زرد (در صورت آفتاب ضعیف). لنزها باید پلاریزه باشند و محافظت مطلوب در برابر اشعه ماوراء بنفش (100٪ در 380 نانومتر) را ارائه دهند.

پایه‌ها

طنابترجیحاً بلند باشد.

در آب

هدف تجهیزات: محدود کردن تابش خیره کننده و طنین، محافظت در برابر UV، اجتناب از بازتاب و انگل، جلوگیری از ضرر.

عینک: باید دسته 4 و رنگ خاکستری را انتخاب کنید. لنزها باید پلاریزه، آینه ای باشند، محافظت مطلوب در برابر اشعه ماوراء بنفش را برای محافظت در فضای باز ارائه دهند. آنها همچنین باید در برابر مه زدگی درمان شوند.

پایه‌ها باید تمام بالا و پایین و سیلیکونی باشد. شاخه ها باید ضخیم باشند.

در شنا، فریم باید کاملاً متناسب با صورت و هواگیری باشد. ، حتی در حرکت، تا اجازه نفوذ آب را ندهد.

هنگام غواصی، پایه باید برای نوع شیرجه مناسب باشد. (بطری، آپنه، شکار و غیره). برای عملکرد بیشتر، می توانید ماسک دوچشمی را انتخاب کنید.

بند ناف ترجیحا کوتاه و نئوپرن (شناور) است.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا