اقتصاد

مستعمره قمری تا سال 2030 “بعید” است، اما موضوع این نیست – MoonDAO

مستعمره قمری تا سال 2030 “بعید” است، اما موضوع این نیست – MoonDAO

در دو سال اخیر، پابلو مونکادا، بنیانگذار MoonDAO و سازمان مستقل غیرمتمرکز او (DAO) برای ایجاد یک خود-خود کار کرده اند. حفظ مستعمره در ماه.

خط زمانی؟ فقط کمتر از هفت سال دیگر.

این حداقل، هدف بسیار بلندپروازانه Moncada و MoonDAO با 5000 عضو است که او در سال 2021 تأسیس کرد. 

Moncada DAOs را راه‌حلی برای یک راه حل می‌داند. مشکل چندین دهه – این است که اکتشاف فضایی برای مردم عادی کاملاً غیرقابل دسترس است. مونکادا فکر می کند مدل او می تواند چهره سفرهای فضایی و اکتشافات بین ستاره ای را تغییر دهد و در صورت موفقیت، حتی ممکن است تا سال 2030 افرادی را روی ماه ببیند.

با این حال، مونکادا به کوین تلگراف می گوید که فکر می کند در واقع “بعید” است. ”  – اگرچه این مانع از تلاش او و DAO او نشده است.

مونکادا استدلال می‌کند که اکتشاف فضایی به شدت «محوطه‌شده» است – که تحت سلطه برنامه‌های فضایی دولتی یا شرکت‌های خصوصی با بودجه خوب است. MoonDAO که به عنوان «برنامه فضایی اینترنت» نیز شناخته می‌شود، برای بازگرداندن فیلمنامه و ترغیب افراد عادی به سرمایه‌گذاری در تحقیقات و سفرهای مربوط به فضا ایجاد شد.

ممکن است DAO هنوز کسی را روی ماه قرار نداده باشد یا به آن نزدیک شوید با این حال، یکی از بنیانگذاران گفت که قبلاً با موفقیت افراد را به فضا فرستاده است.

در نوامبر سال گذشته، MoonDAO به ارسال کوبی کاتن، یکی از بازیگران، رأی داد. از کانال یوتیوب Dude Perfect، با یکی از سفینه های فضایی Blue Origin جف بزوس به فضا.

«یک DAO قبلاً هرگز کسی را به فضا نفرستاده است، بنابراین تماشای آن رای گیری در زمان واقعی یک جور سخت بود. به نظر مونکادا، بزرگ‌ترین چیزی که MoonDAO ارائه می‌کند، تغییری اساسی در رویکرد سازمان‌ها به جذب سرمایه برای تأمین مالی تحقیقات جدید فضایی، سفر، است. و اکتشاف.

از لحاظ تاریخی، سرمایه توسط دولت‌ها جمع‌آوری می‌شد که پول نقد را از مالیات جمع می‌کردند و سپس بخشی از بودجه ملی را به تحقیقات فضایی اختصاص می‌دادند.

اخیراً، شرکت‌های خصوصی مانند اسپیس ایکس الون ماسک و جف بزوس Blue Origin ایده جسارت بیشتر در ناشناخته ها را برای سرمایه گذاران خصوصی جذاب کرده است، اگرچه آنها هنوز میلیاردها دلار قرارداد دولتی نیز دریافت می‌کند.

«چیزی که MoonDAO به میز ارائه می‌کند، اساساً متفاوت است. این افراد از سراسر جهان را هماهنگ می‌کند که می‌خواهند اکتشافات فضایی را انجام دهند تا این امکان جدید فراهم شود. نوعی تامین مالی.”

مونکادا توضیح داد که چیزی مشابه در دهه 1500 اتفاق افتاد. در سال 1551، شرکت سهامی در انگلستان اختراع شد و به سرعت توسط کشورهای غربی برای تأمین مالی اکتشاف سرزمین های جدید پذیرفته شد.

مونکادا گفت: «آنها به معنای واقعی کلمه مجبور بودند اشکال جدیدی از هماهنگی را برای تأمین مالی این سفرها برای خرید کشتی و شروع به کاوش در دنیای جدید ابداع کنند.

“بنابراین من فکر می کنم که ما شاهد یک مورد مشابه در اینجا خواهیم بود، جایی که برای تامین بودجه بسیاری از این ماموریت های جدید، ما شروع به استفاده از ابزارهای جدید خواهیم کرد، که فکر می کنم در این مورد، DAO ها هستند.»

که با اهداف عالی غریبه نیست، مونکادا به عنوان توسعه دهنده در ConstitutionDAO کار می کرد، سازمانی که حدود 49 میلیون دلار برای خرید تنها نسخه فیزیکی قانون اساسی ایالات متحده جمع آوری کرد.

در نهایت، پروژه – مانند بسیاری از DAO های دیگر – نتوانست به هدف اعلام شده خود عمل کند، اما مونکادا می گوید که تیراندازی برای اهداف بزرگ و کوتاه آمدن بهتر از هرگز تلاش نکردن است.

مرتبط: Filecoin Foundation فضایی را برای سیستم های ذخیره سازی غیرمتمرکز

DAO ها بررسی می کند که معمولاً از صدها یا حتی هزاران نفر از افراد تشکیل شده اند. تمام گوشه و کنار جهان، مدت‌هاست که با مسائلی دست و پنجه نرم می‌کنند که ناشی از اختلاف نظرها، پیشینه ملی و حتی میزان توکن‌هایی است که توسط تک تک اعضای DAO نگهداری می‌شوند.

در حالی که DAO ها اغلب به عنوان یک راه حل نوآورانه مورد ستایش قرار می گیرند. به ساختارهای معمولی شرکت، حتی مدافعان سرسخت DAO ها مدل را به عنوان انحراف به سمت ” توصیف کرده اند. دست و پا گیر است.”

این واقعیت در مونکادا از بین نرفته است، او به شوخی گفت که مخفف “DAO” در واقع مخفف “دعوای آنلاین هستند”

در مورد ساخت یک مستعمره خودساز در مونکادا گفت که تعیین اهداف بزرگ‌تر و تلاش سخت برای آنها «انرژی‌بخش‌تر» از دستیابی به چیزی است که ممکن است «واقع‌بینانه‌تر» به نظر برسد.

«فکر می‌کنم مردم جدول زمانی سخنرانی معروف کندی «برو به ماه» را فراموش می‌کنند، می‌دانی؟» مونکادا گفت.

«در آن نقطه، ایالات متحده برای اولین بار فردی را به مدار پایین زمین فرستاد. این در سال 1961 بود. بنابراین، رفتن به ماه فقط یک هدف مضحک و غیر واقعی بود، اما با این حال، ایالات متحده با تعیین این هدف، توانست تمام منابع مورد نیاز خود را برای انجام این کار دیوانه وار به دست آورد.”

با این وجود، Moncado به طور غیرقابل انکاری نسبت به DAOهایی که شیوه جمع‌آوری بودجه را تغییر می‌دهند، خوش‌بین است.

“با رشد اکوسیستم DAO، دسترسی به سرمایه ممکن است با کاری که یک دولت می‌تواند انجام دهد برابر باشد.”

مجله: دکتر که در Web3 محقق می شود — سفر تونی پیرس در زمان و مکان

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا