اقتصاد

مجوز تسویه بیت اسمی بحث ادغام عمودی CFTC را آغاز می کند

مجوز تسویه بیت اسمی بحث ادغام عمودی CFTC را آغاز می کند

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) به بورس مشتق دارایی دیجیتال Bitnomial در 13 دسامبر مجوز تهاتر را اعطا کرد. Bitnomial قبلاً مبادله مشتقات و کارگزاری داشت. مجوزهای (تجار کمیسیون آتی – FCM). بنابراین Bitnomial به یک ساختار بازار یکپارچه عمودی تنظیم شده تبدیل شد.

CFTC بر اساس درخواستی که توسط Bitnomial در آوریل 2022 ثبت شده بود، عمل می کرد که پس از چندین تاخیر با رای چهار به یک به تصویب رسید. ادغام عمودی یک روش بحث برانگیز در شرکت های رمزنگاری غیرقانونی است. روستین بهنام، رئیس CFTC در 18 دسامبر به نگرانی‌های مربوط به ادغام عمودی رسیدگی کرد در بیانیه خود در مورد ثبت Bitnomial:

“DCOهای یکپارچه عمودی [سازمانهای تسویه کننده مشتقات] ساختارهای جدیدی برای کمیسیون نیستند و به هیچ وجه به طور خاص برای یک طبقه دارایی خاص طراحی نشده اند. مانند سایر DCOهای ثبت شده، Bitnomial از یک مدل تسویه میانجی سنتی استفاده می کند که شامل چندین عضو تسویه حساب در حال حاضر فعال در بورس به عنوان FCM می شود.

او ادامه داد: «در حال حاضر، کمیسیون در مقررات خود الزامی برای رسیدگی به تضادهای وابسته ندارد.

کریستی گلدسمیت رومرو، عضو کمیسیون، با بهنام مخالفت کرد و ثبت Bitnomial را یک امر نامید. سابقه و گفت:

او افزود: «ما باید از بررسی برنامه FTX که همچنین به دنبال تغییر ساختار سنتی بازار بود، درس بگیریم. ادغام عمودی به شدت از آن حمایت می شد در بازار مشتقات توسط مدیر عامل سابق FTX سام بانکمن-فرید. FTX.US برای پاک کردن محصولات حاشیه‌دار بدون کارگزار مجاز اعمال شد.

موارد مرتبط: دادگاه ایالات متحده توافقنامه بایننس را تأیید کرد، شرکتی که باید 2.7 میلیارد دلار به CFTC بپردازد

گلدسمیت رومرو تنها مخالف این شرکت بود. تصمیم برای اعطای مجوز DCO به Bitnomial، اما این تنها موردی نیست که در CFTC به مسائلی که او مطرح کرد فکر می کند. همچنین در 18 دسامبر، بخش CFTC از تسویه و ریسک، نظارت بر بازار، و مشارکت کنندگان بازار مشاوره کارکنان در مورد وابستگی‌ها بین بازارهای قراردادی تعیین‌شده، DCOها و یا مبادله تسهیلات اجرایی و واسطه‌هایی مانند FCM و سایر فعالان بازار صادر کرد و تعهدات مربوط به رعایت آنها را یادآوری کرد.

کمیسیون کریستین جانسون بیانیه ای منتشر کرد خواستار تدوین قوانینی در مورد ادغام عمودی برای ایجاد یک “رویکرد جامع” برای تضاد منافع ناشی از آن است. او در مورد Bitnomail که برنامه آن را پشتیبانی می کرد و FTX صحبت کرد. او موضوع را بیشتر در طولانی مدت دنبال کرد یک href=”https://cointelegraph.com/news/ledgerx-highlights-cftc-regulatory-gap-in-customer-asset-rules”>بیانیه جداگانه در مورد DCO.

Bitnomial بنیانگذار و مدیرعامل لوک هورستن در بیانیه ای که در 13 دسامبر منتشر شد، بر اهمیت مجموعه کامل مجوزها تأکید کرد:

“ بهبودهای تدریجی ما در پلتفرم و عملیات با پیش بینی دریافت این مجوزهای اضافی بوده است. […] اکنون که فرآیند صدور مجوز کامل شده است، می‌توانیم تمرکز خود را به گسترش عرضه محصولات و پایگاه مشتریان Bitnomial تغییر دهیم.”

Bitnomial تجارت حاشیه دارایی دیجیتال را در سال 2020 آغاز کرد.

مجله: مقررات رمزنگاری: آیا رئیس SEC گری جنسلر حرف آخر را می‌زند؟

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا