اخبار روز

مادران فرزندانی در قواره شهدای مکتب حسینی تربیت کنند

مادران فرزندانی در قواره شهدای مکتب حسینی تربیت کنند

مادران فرزندانی در قواره شهدای مکتب حسینی تربیت کنند

به گزارش خبرنگار خالق، حجت الاسلام حسین نوری پیش از ظهر جمعه در حاشیه همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سالن رضازاده اردبیل اظهار کرد: ماندگاری حادثه کربلا نه در شکل ظاهری آن بلکه ماهیت استکبارستیزی آن بود که امام حسین (ع) در برابر لشکریان یزید و نظام کفر سرفرود نیاورد تا در تاریخ جاودانه بماند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ پیامبرانی نظیر زکریا، یحیی، شعیب و اسماعیل به ناحق به شهادت رسیدند و همه ائمه اطهار به غیر از امام عصر (عج) به درجه والای شهادت رسیده اند اما هیچ یک از آنها جایگاه سیدالشهدا را ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل جنبه‌های کمی و کیفی حادثه عاشورا را یادآور شد و بیان کرد: هرچند حادثه کربلا از لحاظ کمیت محدود است اما کیفیت آن نامحدود و پیام آن سرمشق نویسندگان، شعرا، هنرمندان و اهل فضل و ادب در بیان حقایق این نهضت عظیم بوده است.

نوری افزود: اردوگاه عزتمند امام حسین (ع) اردوگاهی وسیع با شمولیت بسیار زیاد است که در آن هیچ شرط سنی، جنسیتی و اندیشه‌های سیاسی ملاک و معیار نیست بلکه اصلی ترین ملام بذل جان و مال و سرمایه‌ای است که باید در راه اسلام فدا کرد.

وی اردونشینان خیمه امام حسین (ع) را جبهه شرافت، حریت و آزادگی خطاب کرد و گفت: در نقطه مقابل اردوگاه شیطانی است که در آن جز نفاق و دودستگی و حرام خواری چیز دیگری نمی‌توان سراغ گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل ادامه داد: امروز مادران غیرتمند دیار سبلان به همراه فرزندان خود در این مجلس باعظمت حضور پیدا کردند تا فرزندانشان را نذر رباب و سیدالشهدا (ع) کنند تا در رهروی راه باب الحوایج علی اصغر (ع) قدم‌های مؤثری برداشته شود.

نوری از عزاداران حسینی خواست؛ در کنار عزاداری به عنوان یک فریضه مستحبی التزام به واجبات الهی به ویژه نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکرده و همواره در اقامه واجبات تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همانطوری که حضرت زینب (س) دراوج مصائب کربلا و روز عاشورا لحظه‌ای از حجاب خود غفلت نکرد زنان و مادران این سرزمین نیز به تاسی از آن بانوی شیرزن کربلا باید اوج نجابت و رفتار عفیفانه خود را به نمایش بگذارند.

استاد حوزه و دانشگاه‌های اردبیل افزود: امروز عده‌ای با بذل مال، قلم، شعر، فکر و اندیشه و عده‌ای نیز با بذل جان خود در راه این مکتب عزتمند گام برمی دارند که شهدای ما در نقطه اوج شرافت بذل جان کرده اند.

نوری گفت: از دامن پاک این زنان شهدای وارسته ای همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها، مهدی باکری‌ها، برزگرها و سایر شهدای والامقام پرورش یافته و به بالاترین درجه قرب الهی رسیده اند و امروز نیز در ادامه این مسیر متعالی می‌توان فرزندانی شایسته تربیت کرد که به دور از انحرافات در مسیر اسلام و ارزش‌های آن ثابت قدم بمانند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا