مد

لفت در خانه چیست؟

لفت در خانه چیست؟

لافت ها فضاهای مرتفعی در یک خانه هستند که می توانند اهداف زیادی را انجام دهند، چه بخواهید از یکی به عنوان اتاق خواب، فضای ذخیره سازی یا برای فعالیت های دیگر استفاده کنید.

در زیر، اطلاعات زیادی در مورد مکان هایی که زیر شیروانی ها بیشتر یافت می شوند، نحوه استفاده از آنها و اینکه چه چیزی سقف های زیر شیروانی را از فضاهای تکمیل شده اتاق زیر شیروانی متمایز می کند، خواهید دید.

با متخصص

ملاقات کنید

  • Rachael Grochowski معمار و طراح اصلی در RHG A+D، که در Montclair، NJ مستقر است.
  • پتی کسیدی مدیر بخش داخلی در Ike Baker Velten، یک شرکت معماری و طراحی که در اوکلند، کالیفرنیا مستقر است.

لافت چیست؟

لافت یک منطقه مرتفع در داخل خانه است که از طریق پله قابل دسترسی است. لفت ها به طور کلی مشرف به یک قسمت نشیمن اصلی مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه هستند و به عنوان یک اتاق اضافی در خانه عمل می کنند که می تواند برای استراحت، کار یا خواب استفاده شود.

مشابه طراحی بالکن در فضای باز، یک اتاق زیر شیروانی دارای نرده است اما مانند یک اتاق سنتی دارای چهار دیوار گچی استاندارد نیست.

loft in modern apartment

<استفاده از xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink" xlink:href="#icon-camera"/>

Klaus Vedfelt / Getty Images

انبارها کجا یافت می شوند؟

لفت ها بیشتر در خانه های مدرن یا به سبک صنعتی یافت می شوند. آنها همچنین در آپارتمان های شهری کوچکتر رایج هستند، با توجه به اینکه آنها اجازه می دهند فضای عمودی به یک اتاق جدید اضافی تغییر کاربری داده شود، حتی زمانی که متراژ مربع محدود است.

سبک معماری خانه بر ظاهر خاص یک خانه تأثیر می گذارد. در خانه های به سبک صنعتی، برای مثال، خانه های زیر شیروانی معمولاً از پله های فلزی مشکی قابل دسترسی هستند و دارای نرده های فلزی مشکی هستند. آنها ممکن است با دیوارهای آجری آشکار و همچنین تیرهای در معرض دید یا کانال کشی همراه باشند.

loft with clothing

<استفاده از xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink" xlink:href="#icon-camera"/>

lechatnoir / Getty Images

لفت ها برای چه مواردی استفاده می شوند؟

از آنجایی که انبارها در بالای پله ها قرار دارند و نه در سطح اصلی خانه، اغلب به عنوان دفاتر و فضاهای استراحت استفاده می شوند. Rachael Grochowski، معمار و طراح اصلی در RHG A+D.

او می‌گوید: «لافت‌ها مناطق عالی برای کتابخانه یا فقط یک چشم‌انداز هستند. گروچوفسکی می‌افزاید: گاهی اوقات، انبارهایی که به عنوان دفتر کار می‌کنند با شیشه محصور می‌شوند.

اتاق زیر شیروانی می تواند به عنوان اتاق خواب نیز عمل کند. با این حال، با توجه به عدم وجود دیوارهای استاندارد، این نوع چیدمان اغلب در آپارتمان های تک نفره یا متعلق به یک زوج اتفاق می افتد، که در این صورت حفظ حریم خصوصی چندان نگران کننده نیست.

علاوه بر این، گاهی اوقات یک حمام اختصاصی در یک اتاق خواب وجود دارد، اما در موارد دیگر، این مورد نیست و حمام تنها در طبقه پایین در سطح نشیمن اصلی قرار دارد.

برخی از افراد ممکن است به سادگی انتخاب کنند که به جای یک اتاق زیر شیروانی سنتی از یک فضای بلند به عنوان انبار استفاده کنند. در این مثال، اتاق‌های زیر شیروانی فضاهایی را ایجاد می‌کنند که به راحتی قابل دسترسی هستند تا اقلامی مانند لباس‌های خارج از فصل، تزئینات فصلی و تعطیلات، لوازم سرگرمی، وسایل کاردستی و غیره را در آن نگهداری کنید.

یک اتاق زیر شیروانی کوچک، مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است، حتی می تواند به یک کمد دیواری تبدیل شود و برای قرار دادن چندین قفسه لباس و جا کفشی استفاده شود که آماده شدن برای روز را لذت بخش تر می کند.

loft with glass siding

<استفاده از xmlns:xlink="http://www.w3.org/1999/xlink" xlink:href="#icon-camera"/>

واسیل چیپش / گتی ایماژ

اتاق زیر شیروانی تمام شده در مقابل اتاق زیر شیروانی

یک تصویر زیر شیروانی تمام شده خلوت تر از یک اتاق زیر شیروانی است، زیرا دارای دیوارهای استاندارد است. اتاق زیر شیروانی همچنین زیبایی طراحی متفاوتی را حفظ می کند و معمولاً ماهیتی روستایی دارد، در حالی که بسیاری از اتاق های زیر شیروانی سبک مدرن و صنعتی هستند.

به عنوان پتی کسیدی، مدیر بخش داخلی در Ike Baker Velten می‌گوید، “زمین‌های زیر شیروانی، فضای باز را با تاکید بر زیبایی‌شناسی و عملکرد اولویت‌بندی می‌کنند.”

بسیاری از انبارها با قطعات خنثی مبله شده اند، انبوهی از گیاهان و تکه‌های تاکیدی براق. یک تم یا پالت رنگ کلی را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که اتاق زیر شیروانی شما با بقیه خانه شما ترکیب می شود.

از آنجایی که زیر شیروانی ها را می توان از اتاق یا اتاق های زیر آنها دید، این باید در طول فرآیند طراحی در نظر گرفته شود—شما می خواهید مواردی را انتخاب کنید که با بقیه فضای شما منسجم به نظر می رسند و اطمینان حاصل کنید که منطقه خیلی به نظر نمی رسد. به هم ریخته یا به شکل دیگری حواس بینایی را پرت می کند.

فقدان دیوارهای کامل در یک انبار به این معنی است که صدا می تواند حمل کند. به عنوان یک مزیت، آنهایی که در طبقه بالا هستند به راحتی می توانند در صورت تمایل با طبقه پایین در فضاهای اصلی زندگی صحبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا