اخبار روز

لزوم تبیین شخصیت شهدای گیلانی هفتم تیر برای نسل جوان

لزوم تبیین شخصیت شهدای گیلانی هفتم تیر برای نسل جوان

لزوم تبیین شخصیت شهدای گیلانی هفتم تیر برای نسل جوان

به گزارش خبرنگار خالق، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر دوشنبه در نشست ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به رخدادها و حوادث تروریستی هفته دوم تیرماه اظهار کرد: به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی بازه زمانی ششم الی دوازدهم تیر به «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اهمیت تبیین هنرمندانه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی افزود: سوء‌قصد نافرجام به مقام معظم رهبری، به شهادت رساندن آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگی رژیم بعثی عراق، به شهادت رساندن محمد کچویی رئیس زندان اوین، به شهادت رساندن آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی، رخدادهای تروریستی این هفته است.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر بهشتی سیدالشهدای انقلاب و خار چشم دشمنان نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: ویژگی‌های اخلاقی و سجایای ستودنی این شهید بزرگوار موجب شد تا معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) ایشان را یک ملت بنامند و شهادتش را در برابر مظلومیتش ناچیز بشمارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حادثه تروریستی هفتم تیر نقاب از چهره کریه و شیطانی جریان نفاق افکند، تصریح کرد: خون پاک شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش موجب تکوین و تداوم انقلاب اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه حضور نفوذی‌ها همواره خطری جدی برای انقلاب اسلامی است، بیان کرد: عامل انفجار تروریستی حادثه هفتم تیر نیز یک نفوذی به نام کلاهی از اعضای سازمان منافقین بود که با به شهادت رساندن بهترین فرزندان میهن اسلامی، امام و امت را سوگوار و اندوهگین ساخت.

نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران با خون پاک شهدا آبیاری شد

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران با خون پاک شهدای والامقام آبیاری شد تا امروز به درختی تنومند تبدیل شود، گفت: اکنون دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در برابر عظمت این نظام و ملت شریف ایران سر تعظیم فرود آورده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، آمریکای جنایتکار را بزرگترین دشمن و ناقض حقوق بشر در جهان دانست و اظهار کرد: ترور ۱۷ هزار ایرانی با حمایت و دخالت مستقیم و غیرمستقیم شیطان بزرگ، سندی متقن در تأیید جنایات ضد حقوق بشری آمریکا در پوشش دفاع از حقوق بشر است.

وی با تاکید بر اهمیت معرفی و تبیین شخصیت شهدای گیلانی حادثه تروریستی هفتم تیر برای نسل جوان، تصریح کرد: شهیدان دکتر حسن عضدی، سیف الله عبدالکریمی، محمدصادق اسلامی، جواد سرافراز و عباس شاهوی پنج ستاره درخشان گیلانی آسمان هفتم تیر هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری به نقش رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در تبیین رخدادهای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد و افزود: از ظرفیت همه نهادهای فرهنگی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان فضای مجازی به منظور تبیین هنرمندانه این هفته بهره‌برداری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در همه شهرستان و بخش‌های استان گیلان خبر داد و گفت: مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۷ تیر در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری برنامه‌های مختلف تبیینی و تبلیغی به منظور واکاوی ابعاد مختلف رخدادهای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد و گفت: این امر اهتمام ویژه مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد و نباید به برگزاری یک مراسم اکتفا شود.

گفتنی است؛ در پایان این نشست ۱۳۹ مصوبه به تصویب اعضای ستاد هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی استان گیلان رسید.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا