اقتصاد

قیمت بیت کوین به پایین ترین حد 6 هفته اخیر زیر 40 هزار دلار سقوط کرد – آینده بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین به پایین ترین حد 6 هفته اخیر زیر 40 هزار دلار سقوط کرد – آینده بیت کوین چیست؟

قیمت بیت کوین برای اولین بار از 3 دسامبر 2023 به زیر 40000 دلار رسید، به عنوان فروش BTC مرتبط با GBTC در Coinbase همچنان بر احساسات سرمایه گذاران در سراسر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر منفی می گذارد.

بیت کوین (BTC) به سرعت از قیمت 41553 دلار در 22 ژانویه سقوط کرد و بیش از 4.3 درصد سقوط کرد. طبق داده‌های CoinMarketCap، در 24 ساعت گذشته و 9.3 درصد در 30 روز گذشته، به پایین‌ترین سطح شش هفته‌ای یعنی 39450 دلار رسید.

نمودار ۱ روزه BTC/USD. منبع: منبع: TradingView

عملکرد قیمت بیت کوین در حالی است که معامله گران از نتیجه غیرمنتظره کمیسیون بورس و اوراق بهادار خارج می شوند تأیید 11 محصول ETF بیت کوین در ایالات متحده، که فروش GBTC مقصر سقوط بازار است.

مرتبط: خروج صندوق های رمزنگاری به 24.7 میلیون دلار می رسد زیرا فروش GBTC بر قیمت بیت کوین تأثیر می گذارد

Grayscale در 22 ژانویه بیش از 600 میلیون دلار بیت کوین در کوین بیس سپرده گذاری کرد که مجموع آن را به بیش از 2 میلیارد دلار رساند. در همین حال، مدیران ورشکستگی در FTX کل 22 میلیون سهام خود را در GBTC فروختند – معادل نزدیک به 1 میلیارد دلار، که به قیمت‌ها اضافه شد.

آخرین باری که بیت کوین زیر 40000 دلار معامله شد تقریباً یک ماه و نیم پیش، در 3 دسامبر 2023 بود که به پایین ترین سطح خود یعنی 39,293 دلار رسید، قبل از اینکه در 11 ژانویه به بالاترین سطح 20 ماهه در حدود 49,000 دلار صعود کرد.

تاجر و تحلیلگر ست، معاملات بیت‌کوین را زیر 40000 دلار علامت‌گذاری کرد و افزود که او مایل است که ارز دیجیتال پرچم‌دار را ببیند “بسته شدن روزانه بالای 40 هزار دلار!”

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد انحلال‌های طولانی مدت بیت‌کوین به بالای 56 میلیون دلار روز، در حالی که آمار در زمان نگارش هنوز در حال افزایش است. انحلال‌های طولانی کریپتو بیش از 208.7 میلیون دلار بوده است.

نمودار انحلال ارزهای دیجیتال. منبع: Coinglass

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین اندکی بهبود یافته است و اکنون با قیمت 40245 دلار معامله می شود.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا