ورزش

قلعه‌نویی: از موقعیت خراب کردنمان ناراحتم/ شاید نتیجه ژاپن روی عملکردمان تاثیر داشته است

قلعه‌نویی: از موقعیت خراب کردنمان ناراحتم/ شاید نتیجه ژاپن روی عملکردمان تاثیر داشته است

سرمربی تیم ملی فوتبال خوشحال است که تیم‌ملی توانست هنگ کنگ را شکست دهد اما از طرفی ناراحت است که بازیکنانش موقعیت‌های زیادی را هدر دادند.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی ایران پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل هنگ کنگ اظهار کرد: خوشحال هستیم سه امتیاز بازی را گرفتیم. بچه‌ها بازی خوبی انجام دادند اما این همه خراب کردن موقعیت مربی را به سکته می‌اندازد. امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و ده دقیقه آخر امکان داشت تنبیه هم شویم. در آخر از این که توانستیم سه امتیاز را بگیریم خوشحالیم. به تیم هنگ کنگ هم تبریک می‌گویم.

بالاخره باید با ژاپن بازی می‌کردیم

او ادامه داد: خیلی فوتبال زیبایی ارائه دادند و دنبال پیروزی بودند. ما باتجربه‌تر و حرفه‌ای تر بودیم اما این‌که از شش قدم گل نزنید، کار ایراد دارد. با این حال خوشحالیم بعد از چند وقت که کلین شیت کردیم. البته شانس هم آوردیم که گل نخوردیم اما در مجموعه همین که صعود کردیم و سه امتیاز را بگیریم خوشحالم. از موقعیت خراب کردن‌مان ناراحت هستم.

سرمربی تیم ملی درباره شکست ژاپن مقابل عراق و تغییر معادلات در این رقابت‌ها گفت: مربی‌ها معادلاتی را برای خودشان ترسیم می‌کنند اما به هر حال هر جور فکر کنید در یک مرحله به یکی از این دو تیم می‌خوردیم. پس ما فقط به دنبال بازی‌های خودمان هستیم تا باکیفیت و خوب کار کنیم و به مراحل بالاتر برسیم. طبیعتا به حریف‌هایمان و جدول فکر می‌کنیم اما بیشتر از آن باید به تیم خودمان فکر کنیم.

شاید نتیجه ژاپن روی عملکردمان تاثیر گذاشته باشد

او در پاسخ به سوالی درباره اشتباهات متعدد مدافعان تیم ملی در این دیدار بیان کرد: یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که کیفیتی که در هر بازی باید داشته باشند را ندارند. من به عنوان یک مربی با این نوع بازیکنان مشکل دارم. بازیکنان معمولا کیفیت ۷۰ تا ۸۰ درصد دارند اما نمی‌دانم امروز چه شد. شاید تاثیر بازی ژاپن بود یا تیم هنگ کنگ را دست کم گرفتیم.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد: البته این‌ که دویدند و موقعیت‌های خوبی ایجاد کردند نشان می‌دهد تیم به بلوغ تاکتیکی رسیده است اما ببینید موقعیت‌هایمان گل می‌شد، شکل سوال پرسیدن‌ها هم فرق می‌کرد. این‌که تیم ایجاد موقعیت می‌کند و ساختار دفاعی هم بهتر از قبل بود، من را راضی کرده است اما موقعیت خراب کردن ما مساله خوبی نبود. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و متاسفانه این مشکل در تیم‌های ایرانی وجود دارد.

اگر توپ‌هایمان گل می‌شد، سوال‌هایتان فرق می‌کرد

او در پاسخ به این سوال که استفاده دوباره از هتل و کمپ تمرینی تیم ملی در جام جهانی انگیزه بازیکنان را کم نکرده است، بیان کرد: مدیریت هتل نهایت همکاری را با ما دارد. یک سالن بدنسازی در طبقات برای بازیکنان تجهیز کردیم که اگر هتل دیگری بود این کار را نمی‌کرد. به نظرم هتل و شرایط خوب است.  

قلعه‌نویی درباره نقطه‌ ضعف‌های ایران که در این دیدار دیده شد و برنامه‌اش برای ادامه رقابت‌ها عنوان کرد: اگر توپ‌هایمان گل می‌شد، سوال‌ها برعکس بود. ما می‌خواهیم از نظر بدنی برخی از بازیکنان را برای مراحل حذفی حفظ کنیم. میلاد و رامین بسیار خوب بودند. شهریار هم خیلی زحمت کشید و از آن چیزی که می‌خواستیم بهتر بود. ما می‌خواهیم بازیکنان را در شرایط مسابقه نگه داریم.

انتقادها باعث پیشرفت ما شد

او درباره موقعیت‌هایی که در این دیدار به هنگ‌کنگ دادند، عنوان کرد: ابتدا باید از همه تشکر کنم که در این شش ماه ما را همراهی کردند. انتقادها هم باعث پیشرفت ما شد. ما با یک گل از حریف پیش بودیم و وقتی موقعیت‌هایمان گل نمی‌شد، به ساختار دفاعی‌مان فشار می‌آمد. این فشار باعث شد یکی دو کرنر بدهیم. به جز صحنه‌ای که چشمی توپ را لو داد موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم. باید اشتباهات بچگانه را در تیم برطرف کنیم.

در زمان کوتاه نمی‌شود نگرش را عوض کرد

سرمربی تیم ملی درباره ضعف ایران در خارج‌شدن از فشار حریف گفت:‌ ایران ۱۰ سال بود مدل دیگری بازی می‌کرد. در زمان کوتاه نمی‌شود نگرش را عوض کرد و اگر بخواهید این کار را انجام دهید، کمی هزینه دارد و زمانبر است. در بازی روسیه تا آخرین بازی فاصله تیمی دفاع تا حمله بیش از ۳۰ متر بود و در بازی‌های قبلی به ۲۵ متر رسید. در این موضوع موفق بودیم. در بحث بازی‌ سازی به آقای بیرانوند گفتیم وقتی تیم حریف فشار می‌آورد باید بلند توپ بندازد.

او اضافه کرد: در مجموع شاید با بازی‌های مهم‌تر کارمان سخت‌تر می‌شود اما ما این کار را تمرین کردیم و به نظرم امروز هم کار را خوب انجام دادیم. ساختار تیم ما با این همه خلق موقعیت جواب داد. البته قبول دارم ضعف داریم و باید شرایط را بهتر کنیم.

قلعه‌نویی درباره اظهار نظر سرمربی هنگ‌کنگ در رابطه با فاصله کم دو تیم گفت: با احترامی که برای مربی حریف قائل هستم، طبق آمارها تفاوت‌ها مشخص است. آن‌ها با ما قابل قیاس نیستند. اگر موقعیت‌هایمان گل می‌شد، اختلاف ما از اینجا تا تهران هم بیشتر می‌شد. یک تیم نمی‌تواند همه بازی‌ها را یک مدل انجام دهد. ببینید ژاپن در دو بازی چهار گل خورده است. ما در دو بازی یک گل خوردیم اما این همه هجمه سمت ما می‌آید. از همه ممنونم که ضعف‌هایمان را می‌گویند که باعث پیشرفت ما می‌شود اما نباید هم تمرکزمان و ساختارمان را زیر سوال ببریم.

باید از فردا فکر امارات و دور حذفی باشیم

او ادامه داد:‌ همین فلسطین با امارات مساوی کرد و ما چند گل به آنها زدیم. شاید مربی هنگ‌کنگ می‌خواست روحیه تیمش را بالا ببرد. باید تیممان را آنالیز کنیم و از فردا فکر امارات و دور حذفی باشیم. با این انتقادها بازی به بازی بهتر می‌شویم. این تیم ملی در هشت سال گذشته امکانات زیادی داشت. این بازیکنان هشت سال جوان‌تر بودند و شرایطشان بهتر بود اما تا این حد انتقاد نمی‌شد. برخی‌ حسادت و انتقاد می‌کنند اما چرا در گذشته انتقاد نمی‌کردند؟ یا جرات نداشتند یا به دنبال بخل و حسادت هستند تا تیم را بزنند. اینکه با فلسطین مساوی می‌کردند و هیچ چیزی نمی‌گفتند و حالا که هنگ‌کنگ را بردیم، انتقاد می‌کنند، بسیار جای سوال دارد.

سرمربی تیم ملی اضافه کرد:‌ ما اردن را شکست دادیم. ببینید این تیم چه فوتبالی را در این مسابقات بازی کرد. هر تیمی را می‌بریم به ما حمله می‌شود. من می‌گویم ایران را دوست داشته باشید. انتقاد کنید و اما این بچه‌ها را زیر سوال نبرید. ما در چند بازی گذشته بیش از ۴۰ گل به ثمر رساندیم. حریفانمان ضعیف نیستند. انتقاد کنید اما حب و بغض را کنار بگذارید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا