ورزش

فدراسیون فوتبال ایران و یک خبر مهم/ همه موافق حضور روسیه هستند

فدراسیون فوتبال ایران و یک خبر مهم/ همه موافق حضور روسیه هستند

فدراسیون فوتبال ایران و یک خبر مهم/ همه موافق حضور روسیه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال آسیای مرکزی در سال ۲۰۲۳ یک اتفاق ویژه را تجربه خواهد کرد. مسابقات فوتبال رده سنی بزرگسالان این منطقه برای اولین بار و با حضور احتمالی تیم ملی روسیه در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

روسیه بیش از یک سال است که به دلیل حمله نظامی به اوکراین از سوی فدراسیون جهانی فوتبال و اتحادیه فوتبال اروپا از حضور در مسابقات بین المللی محروم شده است.

فدراسیون فوتبال این کشور هم در یک سال اخیر با چند تیم آسیایی یعنی قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ایران و عراق دیدار کرده است و احتمالاً پروسه بازی با تیم‌های آسیایی با حضور در تورنمنت کافا ادامه خواهد یافت.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، روسیه هم به جمع کشورهای آسیای مرکزی اضافه می‌شود تا برای نخستین بار بعد از محرومیتش حضور در یک تورنمنت رسمی را تجربه کند.

هرچند خیلی از کارشناسان از این طرح به عنوان یک تصمیم جدی برای انتقال روسیه به فوتبال آسیا یاد می‌کنند اما فدراسیون روسیه به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده است.

اما نکته مهم این اتفاقات، تایید موافقت کشورهای آسیای مرکزی با حضور روسیه در تورنمنت کافا از سوی فدراسیون فوتبال ایران است.

سایت «اسپورت ۲۴» روسیه در این خصوص نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که تمامی شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی اتحادیه فوتبال آسیای میانه (CAFA) با حضور تیم روسیه در این مسابقات که تابستان امسال برگزار می‌شود، موافق هستند.»

یکی از اعضای فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص به رسانه روسی گفت: «تا آنجا که ما می‌دانیم، همه شرکت کنندگان در مسابقات تابستانی کافا – یعنی تیم‌های ایران، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان – از حضور تیم روسیه در مسابقات تابستانی فوتبال آسیای مرکزی حمایت می‌کنند. برای همه تیم‌های شرکت‌کننده فقط برخی جزئیات باقی مانده است تا آن را حل و اوراق رسمی را امضا کنند.»

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا