اخبار روز

عدم صدور مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه به دلیل تغییرات قانونی

عدم صدور مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه به دلیل تغییرات قانونی

عدم صدور مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه به دلیل تغییرات قانونی

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره مکاتبات انجام شده برای صدور مجوز داروخانه هلال احمر، اظهار کرد: مخالفت دانشگاه علوم پزشکی با احداث داروخانه هلال احمر به هیچ وجه صحت ندارد بلکه در این راستا چندین بار با وزارت خانه نامه نامه نگاری شده است.

وی افزود: بر اساس تغییرات انجام شده در قانون خصوصی سازی هر استانی که تا پیش از سیاست‌های کلی اصل ۴۴ برای احداث داروخانه هلال احمر اقدام کرده باشد بدون مشکل کار خود را دنبال کرده در غیر این صورت به دلیل اجرای سیاست‌های تعیین شده مجوزی برای آنها صادر نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس این قانون مجوز تأسیس داروخانه به نهادهای حقوقی، دولتی و شبه دولتی مانند هلال احمر تعلق نمی‌گیرد و تنها افراد حقیقی برای احداث داروخانه مجوز دریافت خواهند کرد.

وضعیت ترافیکی پارکینگ شهرداری نیازمند ساماندهی است

محمدی در ادامه به گره ترافیک در محدوده پارکینگ شهرداری شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این محدوده به دلیل تجمع پزشکان و همچنین قرار گرفتن در مسیر بازار باعث ترافیک و شلوغی شده اما مشکل پارکینگ شهرداری پزشکان آن نیست بلکه به واسطه همین این مکان و محدوده شهرت پیدا کرده است و حتی باعث مراجعه بسیاری از مردم از استان‌های همجوار شده است.

وی ادامه داد: امروز به جای تخریب و اعتراض به پارکینگ شهرداری و اقدام به جا به جایی پزشکان باید در پی استفاده از این ظرفیت و تقویت آن در غرب کشور بود و برای رفع مشکل ترافیکی آن می‌توان با همت مسئولان استانی در جهت ساخت پیاده راه برنامه ریزی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در پایان به ورود جدی مسئولان برای رفع ترافیک و معضلات محدوده پارکینگ شهرداری تاکید و خاطر نشان کرد: اگرچه بر اساس مصوبه شورای ترافیک صدور مجوز تأسیس مطب جدید در این محدوده انجام نمی‌گیرد اما بر اساس قانون تسهیل موانع کسب و کار نمی‌توان مجوز لازم را برای پزشکان صادر نکنیم به همین دلیل تناقض بین این ۲ مسئله و نیز مسئله ترافیکی این محدوده نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی مسئولین استان است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا