اخبار روز

ضرورت ساماندهی و مدیریت ترافیک شهری با سیستم‌ حمل و نقل هوشمند

ضرورت ساماندهی و مدیریت ترافیک شهری با سیستم‌ حمل و نقل هوشمند

ضرورت ساماندهی و مدیریت ترافیک شهری با سیستم‌ حمل و نقل هوشمند

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که پیرامون بررسی ارائه برنامه ترافیکی شهرداری در سال جاری برگزار شد، افزود: ساماندهی موضوعات ترافیکی یکی از اهداف اساسی و سیاست گذاری‌های اصلی شورای شهر همدان در سال ۱۴۰۲ است.

حیدری نوسازی تاکسی‌های فرسوده، خرید اتوبوس‌های جدید، هوشمندسازی تقاطع‌ها، تقویت دوربین‌های ثبت تخلف، ایجاد مسیر اتوبوس‌های بی آر تی، حمل و نقل سبک انفرادی و احداث پارک سوارها را از جمله برنامه‌های سال جدید برشمرد.

وی در خصوص سامانه حمل و نقل عمومی نیز تاکید کرد: در سال جاری باید در حوزه نوسازی ناوگان و هوشمند سازی آن و خدمات حمل و نقل عمومی اقدامات شایسته‌ای صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بر ساماندهی و مدیریت ترافیک شهری با کمک سیستم‌های حمل و نقل هوشمند تاکید کرد و گفت: برای استقرار سامانه هوشمند حمل و نقل عمومی باید زیرساخت‌های آن فراهم شود.

شهرداری سامانه هوشمند تاکسی را راه‌اندازی کند

حیدری همچنین با تاکید بر راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی در تاکسی‌های گفت: لازم است سامانه‌ای در تاکسی راه اندازی شود که تنوع پرداخت را داشته باشد تا شهروندان بتوانند پرداخت‌های خود را در بخش‌های مختلف با این سامانه انجام دهند.

وی در خصوص فعالیت تاکسی‌ها و حل مشکل پرداخت خُرد، یادآور شد: با قیمت گذاری شناور می‌توانیم در عرضه و تقاضا تحول ایجاد کرد و این مهم علاوه بر رضایت‌مندی مردم افزایش درآمد تاکسیرانان را نیز رقم می‌زند.

وی تأکید کرد: شهرداری باید امسال سامانه هوشمند تاکسی را راه اندازی کند و در این راستا اقدامات باید به صورت کامل صورت پذیرد تا در آینده بتوانیم خدمات دیگری به این سامانه اضافه کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا