ورزش

سقف کارگروه فرو ریخت، پرونده کسر امتیاز بسته شد/ کلاهی که سرِ تیم‌های قانونمدار رفت!

سقف کارگروه فرو ریخت، پرونده کسر امتیاز بسته شد/ کلاهی که سرِ تیم‌های قانونمدار رفت!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در حالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به گزارش کارگروه نظارت بر قراردادها حکم به کسر 4 و یک امتیاز از سپاهان و پرسپولیس داده بود، کمیته استیناف این رأی را نقض کرد تا امتیاز دو تیم به آنها برگردد.

از همان ابتدای فعالیت کارگروه نظارت بر قراردادها این پرسش مطرح می‌شد که ضمانت اجرایی تعیین سقف قرارداد برای باشگاه‌ها چیست. این مهمترین نکته‌ای بود که وجود داشت چرا که مشخص نبود چه ابزاری برای برخورد با متخلفان وجود دارد.

با گذشت زمان وعده‌های زیادی در این مورد از سوی مسئولان فدراسیون داده می‌شد؛ از کسر امتیاز تا سه بر صفر شدن نتایج تیم‌های متخلف. کم شدن 4 و یک امتیاز از سپاهان و پرسپولیس نشان داد که ابزار فدراسیون علاوه بر جریمه مالی، کسر امتیاز است.

این اما پایان کار نبود و کمیته استیناف امروز رأی به بازگشت امتیاز سپاهان و پرسپولیس داد تا مشخص شود ابزاری که کارگروه و فدراسیون در نظر گرفته‌اند ضمانت اجرایی نداشته و رکن قضایی فدراسیون آن را قبول ندارد. با این رأی مشخص شد که دیگر کسر پرونده در چنین پرونده‌هایی در کار نیست و حتی استقلال و تراکتور هم که پرونده‌شان در کمیته انضباطی در حال رسیدگی است با کسر امتیاز مواجه نخواهند شد.

اکنون این پرسش به وجود می‌آید که فدراسیون با متخلفان چگونه برخورد خواهد کرد؟ آیا بهتر نبود قبل از تصمیم‌گیری درباره تعیین سقف قرارداد، ابزارهای برخورد با متخلفان هم پیش‌بینی و مشخص می‌شد چه جرایمی در انتظار تیم‌هایی است که قانون را رعایت نکرده‌اند؟ اگر همان زمان به صورت شفاف اعلام می‌شد که مثلاً از تیم‌های متخلف امتیاز کسر می‌شود یا پنجره نقل و انتقالات‌شان بسته خواهد شد دیگر چنین مشکلاتی پیش نمی‌آمد. در واقع بهتر نبود علاج واقعه قبل از وقوع می‌شد تا مشکلی دیگر به مشکلات پرشمار فوتبال ایران اضافه نشود؟ رأی استیناف این پیام را هم داشت؛ سقف کارگروه فرو ریخت و تیم‌هایی که قانون را رعایت کردند سرشان کلاه رفته است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا