ورزش

سقف بودجه درخواست باشگاه‌ها بود/ هیات رئیسه به مسایل کلان می‌رسد!

سقف بودجه درخواست باشگاه‌ها بود/ هیات رئیسه به مسایل کلان می‌رسد!

سقف بودجه درخواست باشگاه‌ها بود/ هیات رئیسه به مسایل کلان می‌رسد!

به گزارش خبرنگار خالق، منصور قنبرزاده درباره انتقادات به وجود آمده و عدم رعایت سقف بودجه قرارداد باشگاه‌ها گفت: دلیل اینجاد چنین بحثی زمانی بود که دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای آمار و ارقامی از باشگاه‌ها داد. باشگاه‌های ما در قبال مجوز حرفه‌ای، حداقل باید مجوز ملی را بگیرند. طبق آمار صدور مجوز حرفه‌ای، برخی باشگاه‌ها مجوز ملی را هم نگرفته‌اند و در آینده با مشکل روبه‌رو خواهیم شد. قانوت تجارت حکم‌فرماست و این مسائل مشکل ایجاد می‌کند. با این آمار، موضوع سقف بودجه در هیئت رئیسه طرح شد و چنین مبحثی ایجاد شد.

او درباره مصوبه هیأت رئیسه در این خصوص تاکید کرد: هیأت رئیسه بیشتر با موضوعات کلان روبروست. هیأت رئیسه به درستی گفت صدور مجوز حرفه‌ای با هماهنگی سازمان لیگ پیش برود و این موضوع با تعامل باشگاه‌ها به هیأت رئیسه سازمان لیگ ارجاع داده شد. اگر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با این طرح موافق نبود، این اتفاق نمی‌افتاد. ما مکتوب این موافقت را گرفتیم. در جلسات، نامه سازمان بازرسی نیز قرائت شد. با توجه به اینکه هیئت رئیسه اعلام کرد این طرح نیاز به کار کارشناسی دارد، به هیئت رئیسه سازمان لیگ و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارجاع داده شد. بنابراین، کارگروهی که تشکیل شد، من در آوردی نبود.

نایب رئیس دوم سازمان لیگ در مورد اینکه برخی باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند بر اساس قراردادهای امضا شده، نمی‌توانند قانون سقف بودجه را رعایت کنند، گفت: وقتی در حساب بانکی‌تان ۳۰۰ میلیون تومان پول دارید و ۳۵۰ میلیون تومان خرید می‌کنید، با ۵۰ میلیون ما به التفاوت آن چه می‌کنید؟ قراردادها در سازمان لیگ ثبت شده و مشخص است. برخی مدیران خارج از آن، الحاقیه‌هایی به قراردادها اضافه کرده‌اند. از ۱۶ باشگاه لیگ برتری، ۱۴ باشگاه درخواست قانون سقف بودجه را داشته‌اند. یکسری از باشگاه‌ها بدون رعایت قوانین، الحاقیه به قراردادها اضافه کرده‌اند. وقتی باشگاه‌ها زیان‌ده هستند و سه سال است برخی از آنها حتی مجوز ملی را ندارند، قاعدتاً قابلیت حذف را نیز دارند. کجای قانون گفته که نمی‌توانیم سقف بودجه بگذاریم؟ این موضوع درخواست خود باشگاه‌ها بوده است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا