اخبار روز

زنگ خطر برای عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت در لبنان به صدا درآمد

زنگ خطر برای عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت در لبنان به صدا درآمد

زنگ خطر برای عدم پرداخت حقوق کارکنان دولت در لبنان به صدا درآمد

به گزارش خبرگزاری خالق به نقل از الشرق الاوسط، سندیکای کارگری در لبنان درباره بحران جدید در این کشور در آستانه نشست مهم فردای پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور هشدار داد.

این هشدار پس از آن رخ داد که وزارت دارایی لبنان از عدم توانایی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت در ماه جاری میلادی خبر داده بود.

بشاره الأسمر رئیس اتحادیه کارگران نسبت به جدی بودن عدم پرداخت حقوق ۳۰۰ هزار کارمند دولتی، نظامی و بازنشسته ابراز نگرانی و اعلام کرد: وزارت دارایی این تصمیم را به این سبب اتخاذ کرده است که در بودجه سال ۲۰۲۳ ذخیره ای وجود ندارد و دلیل آن است که این وزارتخانه به دلیل عدم تصویب بودجه عمومی در نتیجه خلأ ریاست جمهوری، در حال حاضر بر پرداخت حقوق بر اساس اصل «دوازده» متکی است.

الاسمر افزود: این قانون اعتبارات موجود برای پرداخت حقوق را مشخص می کند و وزیر دارایی نمی تواند آن را نادیده بگیرد یا از اندوخته بودجه استفاده کند

وی ادامه داد: پس از جلسه انتخاب رئیس جمهور که فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد رایزنی های گسترده با نبیه بری رئیس پارلمان و دست اندرکاران انجام خواهد شد،.اگر به راه حلی برای این مشکل دست نیافتیم، دست به اعتصاب می زنیم. این حقوق تنها برای چند روز کافی است و باید هرچه سریعتر به موضوع رسیدگی شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا