اخبار روز

رویارویی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل ایران بدون سرمربی؟

رویارویی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل ایران بدون سرمربی؟

رویارویی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل ایران بدون سرمربی؟

به گزارش خبرنگار خالق، انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان بعد از جدایی «هروه رنار» از این تیم به یکی از ابهامات بزرگ فوتبال در این کشور تبدیل شده است. رسانه‌های عربستانی هر چند روز یک‌بار اسامی گزینه‌هایی را برای هدایت این تیم مطرح می‌کنند اما تاکنون چیزی به صورت رسمی مشخص نشده است.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است شهریورماه یک دیدار دوستانه با تیم ملی عربستان فراهم کند و بر این اساس معلوم نیست که آیا این تیم بدون مربی به مصاف ایران می‌آید یا نه.

روزنامه «الشرق الاوسط» در گزارشی حضور «تیته» سرمربی سابق تیم ملی فوتبال برزیل در عربستان را یکی از احتمالات بزرگ دانست و نوشت:

«از زمان اعلام استعفای هروه رنار سرمربی سابق تیم ملی عربستان، صندلی مربیگری الاخضر همچنان خالی است، چرا که به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال عربستان منتظر انتخاب یک گزینه مناسب برای هدایت تیم در رویدادهای پیش رو که اولین آن جام ملت‌های آسیا در قطر اوایل سال آینده میلادی است.

یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال دو هفته پیش به رسانه‌های عربستانی اعلام کرد که هویت این مربی در ماه ژوئن آینده اعلام خواهد شد و عربستانی بودن سرمربی جدید را تکذیب کرد اما گفت که اولویت با مربی است که با لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان آشنا باشد.

محمد امین دستیار مربی تیم ملی عربستان، اعلام کرد که کادر فنی جدید تیم ملی در ماه جولای آینده انجام خواهد شد، به این معنی که انتظار می‌رود کار کادر مورد انتظار در نوامبر و با شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز بشود.»

الشرق الاوسط در ادامه به بررسی کارنامه رنار در تیم ملی عربستان پرداخت و از تیته، ژرژ ژسوس و رامون دیاز به عنوان گزینه‌های مطرح شده برای هدایت عربستان نام برد:

«جهانی گل سورپرایز بزرگی را در خصوص حضور تیته سرمربی سابق تیم ملی برزیل در ریاض پایتخت عربستان سعودی منفجر کرد. جایی که ایت سایت اعلام کرد تیته رسماً در حال مذاکره با فدراسیون فوتبال عربستان برای هدایت تیم ملی این کشور است. همانطور که در گزارش‌ها آمده بود، تیته در حال مذاکره برای هدایت الهلال نیست.»

تیته بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و پس از ۶ سال کار در تیم ملی برزیل از سمتش استعفا کرد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا