ورزش

روزهای تلخ محرز در قاره سیاه

روزهای تلخ محرز در قاره سیاه

کاپیتان الجزایر به دلیل عملکرد ضعیفش در دو بازی اول جام ملت‌های آفریقا مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، الجزایر جام ملت‌های آفریقا را خوب شروع نکرده و ممکن است خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد، ریاض محرز کم مقصر نبوده است.

محرز، بهترین بازیکن الجزایر، این روزها با انتقادهای زیادی روبه‌رو است. الجزایر در بازی نخستش در این دوره از رقابت‌ها مقابل آنگولا به تساوی رسید و در ادامه در دیدار با بورکینافاسو نیز به تساوی دو بر دو رسید و حالا باید موریتانی را شکست دهد تا به دور بعدی راه یابد. الجزایر، قهرمان جام ملت‌های آفریقا در سال ۲۰۱۹ بوده است و خیلی‌ها روی این تیم حساب باز کرده بودند.

هر چند جمال بلماضی، سرمربی تیم ملی الجزایر، از عملکرد بازیکنش دفاع می‌کند اما حقیقت آن است که محرز چندین سال نوری با بهترین دورانش فاصله دارد. بازیکن سابق منچسترسیتی که حالا در الاهلی عربستان حضور دارد در این جام ناامیدکننده ظاهر شده است. او در بازی مقابل بورکینافاسو در دقیقه ۷۴ در حالی که تیمش دو بر یک عقب بود تعویض شد. روی هم رفته از محرز انتظار بیشتری می‌رفت اما او در حال حاضر آن بازیکن تعیین‌کننده‌ای که در گذشته بود، نیست. محرز سال ۲۰۱۹ با به ثمر رساندن سه گل الجزایر را به قهرمانی رساند و همراه با بن‌ناصر بهترین بازیکنان مسابقات بود. حالا به نظر می‌رسد پس از رفتن از یکی از قدرتمندترین لیگ‌های جهان (لیگ برتر انگلیس) به عربستان، کم‌کم دوران افول او نیز نزدیک شده است. محرز فصل قبل با سیتی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. او با ۳۲ میلیون یورو به الاهلی پیوست تا در یک لیگ متفاوت به میدان برود. محرز از گزینه‌های اصلی کسب توپ طلای فوتبال آفریقا در سال ۲۰۲۳ نیز بود ولی این جایزه در نهایت به ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای رسید.

تجربه عربستان برای محرز خوب پیش نرفته است ولی اگر آمار را در نظر بگیرید، شرایط خیلی هم برای او بد نبوده؛ ۹ گل در ۲۰ بازی. محرز در ۳۲سالگی یکی از ستاره‌هایی است که خیلی‌ها روی موفقیتش در این دوره امیدوار بودند. حالا الجزایر امیدوار است به دور دوم راه پیدا کند و شاید این بازی شروع درخشش بازیکنی باشد که در گذشته‌ای نه چندان دور بهترین بازیکن لیگ برتر شد، کسی که با لستر و منچسترسیتی تاریخ‌سازی کرد و تفاوت‌ها را رقم می‌زد.

در حال حاضر آنگولا و بورکینافاسو چهار امتیازی‌اند و الجزایر با دو امتیاز از دو دیدار در رده سوم است و باید در آخرین دیدارش در دور گروهی جام ملت‌های آفریقا به مصاف تیم ملی موریتانی برود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا