اقتصاد

رمزارز دزدیده شده به ارزش 674 میلیون دلار با موفقیت در سال 2023 بازیابی شد

رمزارز دزدیده شده به ارزش 674 میلیون دلار با موفقیت در سال 2023 بازیابی شد

شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield داده هایی را منتشر کرده است که خلاصه ای از ضررهای هک و کلاهبرداری در سال 2023 را نشان می دهد. شرکت، 2.61 میلیارد دلار در سال از دست رفت، بدون احتساب ضررهای چند زنجیره ای.

PeckShield در گزارش خود در 29 ژانویه اشاره کرد که این میزان در مقایسه با سال 2022 که کل سرقت های سایبری جهانی در مجموع به 3.6 میلیارد دلار رسیده بود، 27.78 درصد کاهش نشان می دهد. .

شرکت امنیتی همچنین تاکید کرد که بیش از 674 میلیون دلار از بیش از 600 هک در مقیاس بزرگ که آنها ردیابی کرده بودند، بازیابی شد که معادل 25٪ از رمزارزهای سرقت شده است.

در بیانیه‌ای به Cointelegraph، تیم PeckShield گفت که مقدار بازیابی شده در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، زیرا تخمین زده شد که تنها حدود 133 میلیون دلار از هک‌ها بازیابی شده است. به گفته تیم امنیتی، بازیابی وجوه حاصل از مذاکرات فعال تر با هکرها و افزایش برنامه های پاداش باگ است:

«درگیر شدن در مذاکرات فعال با هکرها می تواند منجر به بازگشت وجوه سرقت شده شود. […] پیاده‌سازی برنامه‌های پاداش باگ یا مخفی کاری زنجیره‌ای برای شناسایی هکرها و آسیب‌پذیری‌ها در سیستم می‌تواند امنیت را افزایش دهد.”

PeckShield همچنین گفت که همکاری با صرافی های متمرکز، تتر و مجری قانون برای مسدود کردن وجوه در هر زمان که آنها را شناسایی کنند، می تواند منجر به بازیابی وجوه شود.

علاوه بر مقدار بازیابی شده از هک ها، PeckShield نقاط داده مختلفی از جمله وام های فلش، تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و تفاوت حجم بین هک ها و کلاهبرداری ها را برجسته کرد. داده ها نشان می دهد که از میان هک هایی که در سال 2023 اتفاق افتاده است، 40 درصد شامل حملات وام فلش بوده است.

علاوه بر این، در حالی که برخی استدلال می‌کنند که بهبود امنیت DeFi منجر به کاهش میزان کریپتو دزدیده شده در سال 2023، PeckShield تاکید کرد که DeFi همچنان هدف اصلی هک ها و کلاهبرداری ها است. در 4 ژانویه، Ronghui Gu، یکی از بنیانگذاران CertiK به کوین تلگراف گفت که سال 2023 یک “توسعه مثبت” در امنیت بلاک چین بود. مدیر اجرایی رشد پلتفرم های جایزه و اقدامات امنیتی پیشگیرانه را به عنوان یک نشانه خوب برای سال برجسته کرد.

موارد مرتبط: هکرهای کره شمالی در سال 2023 با وجود نقض های بیشتر، کمتر سرقت کردند — Chainalysis

با وجود این، PeckShield تاکید کرد که 67 درصد از ضررها در سال 2023 در DeFi رخ داده است، در حالی که 33 درصد در امور مالی متمرکز بوده است. همچنین تاکید کرد که 58 درصد از ضررها به دلیل هک و 42 درصد به دلیل کلاهبرداری بوده است.

بازیگران مخرب همچنین کریپتوهایی را که برای فعالیت‌های خود هدف قرار داده‌اند، متنوع می‌کنند. از سال 2018 تا 2021، بیت کوین (BTC) بر حجم تجارت برای تراکنش های غیرقانونی. با این حال، در سال‌های 2022 و 2023، همه چیز تغییر کرد زیرا استیبل کوین‌ها شروع به گرفتن بخش بزرگ‌تری از حجم تراکنش‌های غیرقانونی کردند.

مجله: راز میلیارد دلاری DeFi: خودی ها مسئول هک ها هستند

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا