اخبار روز

رسم «عدالتخواهی» در سرود نوجوانان بیرجندی/درخشش گروه هنری مصباح

رسم «عدالتخواهی» در سرود نوجوانان بیرجندی/درخشش گروه هنری مصباح

رسم «عدالتخواهی» در سرود نوجوانان بیرجندی/درخشش گروه هنری مصباح

خبرگزاری خالق، گروه استان‌ها: این روزها در خراسان جنوبی سرودی با مفاهیم و مضامین عدالت خواهی در بین مردم و در فضای جای خود را باز کرده است که نشان از آینده روشن یک گروه هنری از نوجوانان بیرجندی دارد.

این سرود اعتراضی و عدالت‌خواهانه که در برنامه تلویزیونی «هماهنگ» اجرا شد کار نوجوانان فعال گروه هنری مصباح شهرستان بیرجند بود که شنیدن آن در روزهای نزدیک به عید غدیر، عید امام عدالت حضرت علی (ع) حلاوتش را دوچندان می‌کرد.

در فضای مجازی نیز این کار بسیار بازتاب پیدا کرد و بارها و بارها در کانال‌ها و گروه‌ها و صفحات مختلف منتشر شد و مردم از زبان هنرمندان این گروه شنیدند که «برادری رسم امام علی و عقیله، بدون سهم بیشتر، بدون قوم و قبیله».

مهدی حقیری سرپرست گروه هنری مصباح در گفت و گو با خبرنگار خالق اظهار کرد: گروه مصباح سال ۹۷ با اهداف تربیتی راه اندازی شد و یک سال بعد از آن وارد فضای حرفه‌ای سرود شدیم و اجراهایی در مساجد داشتیم.

رسم «عدالتخواهی» در سرود نوجوانان بیرجندی/درخشش گروه هنری مصباح

امید بخشی به مردم در ایام کرونا

وی بیان کرد: گروه مصباح در ایام کرونا کاروان شادی را با همکاری گروه‌های جهادی راه انداخت و زمانی که کمتر کسی جرأت می‌کرد از خانه خود بیرون بیاید، نوجوانان گروه در فضای باز جلوی مجتمع‌ها و … برای بهبود شرایط روحی جامعه در آن ایام اجرای سرود داشتند

سرپرست گروه هنری مصباح با تأکید بر اینکه نوجوانان همراه گروه هنری مصباح در سه سطح تقسیم بندی می‌شوند، گفت: یک گروه در حال طی کردن مراحل جذب هستند، که حدود ۱۵ نفر را شامل می‌شود.

حقیری که از حدود ۱۲ سال قبل در حیطه هنری فعالیت داشته است، با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر نیز در سطح بالاتری هستند و در مسیر تخصصی شدن قرار دارند، یادآور شد: حدود ۱۰ نوجوان نیز از قدیمی‌ترهای گروه مصباح محسوب می‌شوند که به صورت تخصصی در برنامه‌های گروه قرار دارند.

وی گفت: نوجوانان همراه گروه هنری مصباح بین ۱۰ تا ۱۷ سال قرار دارند و تاکنون نیز توانسته‌ایم ۳۰ تا ۴۰ اثر تولید کنیم.

چگونگی اجرای اثر «عدالت خواهی» در برنامه هماهنگ

سرپرست گروه هنری مصباح با اشاره به اجرای آهنگ «عدالت خواهی» در برنامه تلویزیونی هماهنگ اظهار کرد: یک سال قبل برای شرکت در این برنامه فراخوان داده شد که در مرحله مقدماتی در مشهد و زاهدان اثر «نسل امید» را اجرا کردیم.

حقیری ادامه داد: برای مرحله بعد که مرحله اجرای استودیویی بود دست ما برای موضوع باز گذاشته شد و چون جای مفاهیم مرتبط با مطالبه گری و کارهای اعتراضی در سرودها خالی بود ما آهنگ «عدالت خواهی» را اجرا کردیم که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

وی افزود: در این اثر زحمت کار سرود و ملودی را آقای محمد رسولی و موسیقی را آقای سوسنی کشیده بودند.

سرپرست گروه هنری مصباح با تأکید بر اینکه گروه هنری ما زیر مجموعه مسجد حضرت صدیقه الطاهر (س) و کانون فرهنگی این مسجد است، گفت: بعد از آنکه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند «سرود مثل هوای تازه است که در دل‌ها نفوذ می‌کند» ما نیز در این حیطه ورود پیدا کردیم.

رسم «عدالتخواهی» در سرود نوجوانان بیرجندی/درخشش گروه هنری مصباح

کار به نام نوجوانان بیرجندی منتشر شود

حقیری افزود: این روزها این آهنگ در کانال‌ها و صفحات مختلف در فضای مجازی نشر پیدا می‌کند در حالی که گاه اسمی از شهر بیرجند برده نمی‌شود در حالی دوست دارم که مشخص شود این زحمت فرزندان و نوجوانان بیرجند است و به نظرم باید بیشتر به این موضوع توجه نشان داده شود.

وی با بیان اینکه ما برای اجرای تلویزیونی «عدالت خواهی» به صورت خاص فرم لباس برای بچه‌های گروه تهیه کردیم، گفت: برای این فعالیت هنری بالاخره هزینه تولید لباس، هزینه رفت و آمد نوجوانان هنرمند بیرجندی و … بود که بخشی را خود برنامه تأمین کرد و بخشی را خودمان تهیه کردیم.

سرپرست گروه هنری مصباح گفت: اگر در اجرای آهنگ دقت کنیم می‌بینیم که همراه با حرکات هماهنگ و زیبایی بود که زحمت کار را آقای واحدی فر از کارگردان تلویزیونی خراسان جنوبی کشیدن که چندین بار به صورت مستمر با بچه‌ها کارکردند که از ایشان تشکر می‌کنم.

حقیری یادآور شد: در بیرجند علاوه بر گروه ما گروه‌های سرود دیگری هم وجود دارند که باید دیده شوند و در راستای استعدادهای فرزندان این استان قدم‌های بزرگی برداشته شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا