اخبار روز

دشمن نمی‌خواهد نبوغ جوان ایرانی دیده شود

دشمن نمی‌خواهد نبوغ جوان ایرانی دیده شود

دشمن نمی‌خواهد نبوغ جوان ایرانی دیده شود

به گزارش خبرنگار خالق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ۲۶ خرداد ماه در حرم مطهر رضوی، با اشاره به سالروز شهادت شهدای حزب مؤتلفه اسلامی، اظهار کرد: نکته‌ای که در شهادت محمد بخارایی، حاج صادق امانی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیک‎نژاد، حائز اهمیت است، حرکت این چهار بزرگوار در برابر ظلم بود تا مردم بر اساس آن در برابر نظام ستم‌شاهی تکلیف خود را بدانند.

وی با بیان این‌که آنچه سبب شد مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی در دوره ۱۵ ساله نهضت انقلاب تا پیروزی استمرار پیدا کند، حرکت‌های مجاهدانه، پیوسته و پردامنه بود، ادامه داد: ترور حسنعلی منصور در پی جنایت‌های وی، یکی از این حرکت‌ها بود که اگر رخ نمی‌داد، شاید نهضت این ملت در مبدأ شکل‌گیری خود، دفن می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تصویب کاپیتولاسیون و تبعات آن برای ملت ایران، افزود: حسنعلی منصور، کاپیتولاسیون یا همان لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی را به مجلس ملی برد و به تصویب رساند تا بر مبنای آن، آمریکایی‌ها در ایران دست به هر جنایتی بزنند، از محاکمه مصون باشند و رسیدگی به جرم آن‌ها در حیطه صلاحیت محاکم آمریکا بماند که سبب خروش امام خمینی (ره) در مقابل آن شد.

وی با اشاره به قتل پنج جوان توسط یک راننده مست آمریکایی در تهران و ممنوعیت پیگیری آن در ایران، تصریح کرد: این وضع جوان ایرانی پیش از انقلاب بود اما اکنون به برکت این انقلاب، از شرق تا غرب، همه عالم جوان ایرانی را به اختراع، نبوغ و بینش برتر و برگزیده‌اش می‌شناسند زیرا همه دنیا را از محصول دانش‌بنیان خود بهره‌مند کرده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز بیش از ۲۰۰ محصول فناورانه، صنعتی و دانش‌بنیان ایرانی به سرتاسر دنیا طی حتی کشورهایی همچون آلمان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مستکبران نمی‌خواهند آثار، برکات و دستاوردهای جوانان ایرانی به دنیا برسد اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «تحریم و ترور نشان داد پیشرفت جوانان ایرانی خارق‌العاده است» و این زمانی به اوج خود می‌رسد که می‌بینیم در دل تحریم، جوان ایرانی است که به برکت انقلاب و خون شهدا موشک هایپرسونیک می‌سازد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری متقابل میان ایران و ونزوئلا برای افزایش چهار برابری صادرات ایران در سفر اخیر رئیس‌جمهور ابراز کرد: اخیراً صادرات ایران به ونزوئلا چهار برابر شده و از عرصه‌های علمی و نظامی گرفته تا اقتصادی در حال پیشرفت هستیم. مردم هم این پیشرفت را لمس می‌کنند زیرا همه پیشرفت‌ها به نحوی هدف‎گزاری شده که در نهایت گره از سفره مردم باز کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ایران اسلامی به دنیا ثابت کرد که همه عالم، چهار کشور اروپایی نیست و لازم نیست یک ملت با نگرش ذلیلانه از همه دستاوردهایش دست بکشد تا چهار کشور اروپایی به او توجه کنند.

وی بیان کرد: غرب هیچ‌وقت به تعهدات خود وفادار نبود، این تجربیات ما در چالش هسته‌ای است که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره داشتند تا در تاریخ ثبت شود که به حرف اروپا و آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد زیرا ضربه‌های بسیاری از جانب آنان متحمل شدیم.

آیت‌الله علم‌الهدی، متحمل شدن خسارات اقتصادی و معیشتی را معلول اعتماد نابجای برخی مسئولان به غرب دانست و گفت: این ضربه‌ها به خاطر اعتماد بیجای عزیزانی بود که دوست داشتند اعتماد کنند تا با پذیرش برجام، تحریم‌ها برداشته شود درحالی که از روز آغاز مذاکرات برجامی تا زمان امضای نهایی آن، تحریم‌ها چند برابر افزایش یافته بود.

وی افزود: ثمره همین بی‌اعتمادی باعث شده تا امروز خودمان به یک گوشه دنیا که از قضا در حیات خلوت آمریکا هم قرار دارد، سفر کنیم و صادرات خود را به چهار برابر وضع موجود افزایش دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حرکت‌ها و پیشرفت‌های رو به جلو مقطعی نیست و به گره‌گشایی از سفره مردم ختم خواهد شد، تصریح کرد: این گره‌گشایی‌ها در حالت کلی درگرو چهار شرط «هدایت نقدینگی‌ها به‌طرف تولید به‌وسیله دولت و مردم»، «اقدام سریع دولت در تنظیم بازار خصوصاً در اقلام اساسی»، «حرکت رسانه‌ای در جهت تصویر پیشرفت‌ها و اجتناب از آمارهای غیرمستند» و «مدیریت مصرف و هزینه به‌وسیله مردم» است که باید تبیین شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا