اخبار روز

حضور پرشور مردم در جشن‌های غدیر نشانه زنده بودن نگرش‌های دینی است

حضور پرشور مردم در جشن‌های غدیر نشانه زنده بودن نگرش‌های دینی است

حضور پرشور مردم در جشن‌های غدیر نشانه زنده بودن نگرش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار خالق، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز جمعه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه تقوای الهی تبعیت از امیرالمؤمنین (ع) و تبعیت از ولایت و امامت است، اظهار کرد: حضور پر شور مردم در جشن‌های غدیر نشانه زنده بودن نگرش‌های دینی در جامعه است.

خطیب جمعه همدان افزود: نیاز است امروز تولیدات علمی حوزوی برای ارتقا دینداری در جامعه باید امتداد اجتماعی پیدا کنند

وی با اشاره به دیدار رهبری با مبلغین و روحانیون گفت: نگرانی رهبر معظم انقلاب نسبت به امر تبلیغ، هم برای حوزه‌های علمیه وظیفه ایجاد می‌کند که وظیفه‌ی ذاتی آنها است و هم برای هر کسی که می‌تواند تبلیغ کند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: مسأله تبلیغ فقط اختصاص به حوزه‌های علمیه ندارد و هر کس در هر جایی که حضور دارد باید وارد این میدان شود، وظایف فردی همانند نماز و روزه در جای خود باید انجام شود، اما همه من و شما در مقابل دین الهی و تبلیغ آن مسئول هستیم.

وی با اشاره به شکوه و گستردگی جشن‌های غدیر گفت: چگونه می‌شود یک نفر در نظام اسلامی از گسترده شدن جشن‌ها و اعیاد غدیر و حرکت‌های میلیونی احساس عصبانیت کند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد: افزایش آگاهی بزرگترین مانع بی‌بند و باری در جامعه بوده و لازم است همه ما به ویژه بانوان نسبت به تمدن غربی شناخت دقیقی داشته باشیم.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌ها و برنامه‌های دشمن، توسعه برهنگی در جامعه است، گفت: تمدن مادی امروز تلاش می‌کند غرایز و شهوات را میدان‌دار زندگی اجتماعی کند.

امام جمعه همدان عنوان کرد: نسخه شوم برهنگی که تمدن غرب به آن توصیه می‌کند با مزاج سالم زن ایرانی سازگار نیست زن با عفت ایرانی می‌داند امروز در میدان کارزار با تمدن ضد اخلاق و ضد فطرت روبرو است.

وی با تاکید بر حفظ حجاب اسلامی توسط بانوان خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند جنودالله در تقابل با فرهنگ شیطانی باشند.

امام جمعه همدان در جواب افرادی که می‌گویند حجاب مانع پیشرفت است، گفت: باید بگوییم، بله حجاب مانع پیشرفت فکر و اندیشه‌ی شیطانی است.

وی افزود: اسلام حجاب را واجب کرد تا زن بتواند در عین حضور در جامعه، متانت خودش را حفظ کند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا