اخبار روز

جنین نماد پایداری/ کرانه باختری «الگوی مقاومت جنین» را دنبال کند

جنین نماد پایداری/ کرانه باختری «الگوی مقاومت جنین» را دنبال کند

جنین نماد پایداری/ کرانه باختری «الگوی مقاومت جنین» را دنبال کند

به گزارش خبرگزاری خالق، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تمجید از حماسه مقاومت و ایستادگی در جنین در برابر محاصره نظامی دو روزه این شهر توسط اشغالگران، نبرد جنین را بسیار با اهمیت توصیف کرد و ایستادگی ساکنان جنین در برابر اشغالگران را فصل مهمی در تاریخ مقاومت فلسطینیان دانست.

خبرگزاری المیادین گزارش داد که «زیاد نخاله» رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی حماسه آفرینی دو روزه ساکنان جنین در ایستادگی در برابر محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی را ادامه رویارویی مسلحانه مبارزان جنین پیش از یورش وحشیانه نظامی این رژیم به شهر و اردوگاه جنین دانست که اندکی قبل از تشکیل حلقه محاصره جنین و در جریان درگیری مبارزان فلسطینی با یگان‌های زرهی ارتش صهیونیستی، ۷ خودروی زرهی این رژیم توسط گروه‌های مقاومت جنین منهدم شدند.

زیاد نخاله با تمجید از ایستادگی گروه‌های مقاومت فلسطینی در جنین، این روحیه ایستادگی را مرهون روحیه رزمندگی و فداکاری والای مبارزان گردان جنین و سایر گروه‌های نظامی از جمله گردان‌های شهید قسام، گردان‌های الاقصی و گردان ابوعلی مصطفی دانست.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: تجربه مقاومت در جنین به الگوی باارزشی برای تاثیرپذیری سایر شهرهای کرانه باختری که در یوق اشغالگری صهیونیست‌ها هستند، مبدل شد و در آینده، این روحیه ایستادگی منبع الهامی برای همه فلسطینیان خواهد بود.

نخاله با تقدیر از حمایت مادی و معنوی ساکنان شهر و اردوگاه جنین از گروه‌های مقاومت در جنین، خروج مفتضحانه یگان‌های نظامی تا بن دندان مسلح ارتش صهیونیستی از جنین را مدیون حماسه آفرینی رزمندگان مقاومت در پرتو حمایت معنوی مردم جنین دانست.

رهبر جهاد اسلامی هشدار داد که آنچه در روزهای گذشته از یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین با هدف ریشه کن کردن هسته‌های مقاومت شاهد بودیم ممکن است هر لحظه، دشمن صهیونیستی با ظهور هسته‌های مقاومت دیگر در سایر شهرهای کرانه باختری با تهدید جدی تلقی کردن آن علیه نیروهای خود و ضد شهرک‌های اشغالی رشد کرده سرطان گونه در پهنه کرانه باختری اقدام به یورش نظامی مشابه کند.

نخاله در ادامه به فلسطینیان کرانه باختری اعلام کرد که بایستی مدل ایستادگی جنین در همه شهرها و روستاهای فلسطین گسترش یابد.

گفتنی است در جریان عملیات دو روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین، صهیونیست‌ها در نظر داشتند با بازداشت گسترده مبارزان مقاومت و از بین بردن تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها از عملیات‌های تیراندازی و موشکی آنها که در برهه اخیر افزایش پیدا کرده بود، جلوگیری کنند.

این عملیات در نهایت با مقابله قوی مبارزان مقاومت از مسافت صفر در برابر نظامیان صهیونیست، اهداف نظامی‌اش را محقق نکرد و صهیونیست‌ها همچون همیشه پس از ناکامی در جنگ در برابر مقاومت رو به هدف قرار دادن مناطق مسکونی جنین آوردند که طی آن ۱۳ نفر از جمله ۵ کودک به شهادت رسید و ۱۲۰ نفر نیز زخمی شدند

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا