ورزش

جدال سخت تیم ملی برابر آلمان/ ایران به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله

جدال سخت تیم ملی برابر آلمان/ ایران به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله

جدال سخت تیم ملی برابر آلمان/ ایران به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله

به گزارش خبرنگار خالق، لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه آغاز شد. در مرحله مقدماتی ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی حضور دارند.

هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از شانزدهم تا بیست‌ویکم خرداد برگزار شد و تیم ملی والیبال کشورمان با کسب ۴ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.

نتایج تیم ملی در هفته نخست

شاگردان بهروز عطایی در هفته نخست این رقابت‌ها نمایش قابل قبولی ارائه ندادند و تنها با یک برد مقابل چین به کار خود پایان دادند. بلندقامتان ایران در بازی نخست هفته اول مقابل ژاپن حریف دیرینه و سنتی خود به میدان رفتند، اما چشم‌بادامی‌ها نشان دادند، دیگر حریف دست و پا بسته‌ای نیستند و با سرمایه‌گذاری خوبی که در چند سال اخیر داشتند، تیم برتر قاره کهن را شکست دهند. تیم ایران مقابل ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

دومین حریف ایران در هفته نخست رقابت‌ها، جدال با تیم قدرتمند لهستان بود که شاگردان عطایی در ست اول و دوم قدرتمند ظاهر شدند اما در ادامه مغلوب قهرمان جهان شدند و این دیدار را با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان رسیدند؛ بلندقامتان ایران از این دیدار تنها یک امتیاز به دست آوردند.

سومین بازی ایران مقابل چین بود؛ شاگردان عطایی عزمشان را جزم کرده بودند که برابر چین پیروز میدان شوند که در نهایت این اتفاق افتاد و توانستند با نتیجه ۳ بر یک برابر این تیم پیروز میدان شوند. در آخرین بازی هم شاگردان عطایی مقابل اسلوونی به میدان رفتند اما بسیار کم‌فروغ ظاهر شدند و این دیدار را با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند.

ایران و آلمان به دنبال ثبت دومین برد

حالا هفته دوم به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از فردا ۳۰ خرداد تا ۴ تیرماه برگزار خواهد شد. همچنین هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از سیزدهم تا هجدهم تیرماه سال آینده در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری خواهد شد.

مردان والیبال ایران در نخستین گام در هفته دوم رقابت‌ها در روتردام باید برابر آلمان به میدان بروند؛ این دیدار فردا از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد.

شاگردان بهروز عطایی با همه توان به میدان می‌روند تا دومین پیروزی خود را در لیگ ملت‌ها ثبت کنند، اما کار سختی پیش‌رو دارند چرا که حریف هم شرایط مشابهی دارد و آنها هم برای کسب دومین پیروزی به میدان می‌آیند. در حال حاضر تیم آلمان با کسب یک برد و سه امتیاز در رده چهاردهم لیگ ملت‌ها قرار دارد.

جدال سخت تیم ملی برابر آلمان/ ایران به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله

سه پیروزی برای ایران و پنج پیروزی برای آلمان

تاریخچه دو تیم ایران و آلمان حاکی از آن است که بلندقامتان ایران کار سختی پیش‌رو دارند؛ دو تیم ایران و آلمان از سال ۱۹۹۱ تاکنون در تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی برابر هم به میدان رفتند که جمعاً هشت مسابقه است. سهم ایران از این تعداد مسابقه تعداد سه پیروزی بوده و پنج برد نصیب آلمانی‌ها شده است. از این هشت مسابقه، پنج دیدار هم در لیگ ملت‌ها بوده است.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۳ دو بار با سرمربیگری «خولیو ولاسکو» برابر آلمان قرار گرفت که در یکی از بازی‌ها حریفش را ۳ بر صفر شکست داد و در دیگری با همین نتیجه مغلوب آلمان شد. ملی‌پوشان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ با هدایت «ایگوور کولاکوویچ» برابر تیم آلمان در لیگ ملت‌ها قرار گرفتند که در اولین دیدار ۳ بر ۲ و در دومین مسابقه ۳ بر صفر حریف را شکست دادند.

در سال ۲۰۲۱ تیم ملی والیبال ایران با هدایت «ولادیمیر آلکنو» در لیگ ملت‌ها برابر آلمان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا ایرانی‌ها در مجموع در پنج دیدار خود با آلمان در لیگ ملت‌ها، سه پیروزی (۱ برد در چین و ۲ برد در تهران) و ۲ شکست برابر این تیم در کارنامه خود ثبت کنند.

ایران به دنبال شکستن طلسم ۱۱ ساله

تیم ملی والیبال کشورمان در رده‌بندی فدراسیون جهانی با کسب امتیاز ۲۵۰.۰۸ در رده یازدهم قرار دارد و آلمانی‌ها با کسب ۱۸۴.۶۵ امتیاز در رتبه شانزدهم ایستاده است و این نشان می‌دهد تیم ایران به لحاظ آماری از آلمانی‌ها برتر است.

تیم ملی والیبال کشورمان در سه دیدار در قاره سبز به مصاف آلمان رفته که در هر سه مسابقه در جام واگنر در لهستان در سال ۲۰۱۲، در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ در لهستان و در سال ۲۰۲۱ لیگ ملت‌ها در ایتالیا بوده که بلندقامتان ایران در هر سه دیدار مغلوب این تیم شدند. حالا شاگردان عطایی در تلاش هستند در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها این طلسم ۱۱ ساله را بشکنند، اما رقابت با تیم آلمان آن هم در قاره سبز کار آسانی نیست چرا که تیم ملی والیبال کشورمان تاکنون موفق نشده در این قاره آلمانی‌ها را به زانو در بیاورد.

تغییر در لیست تیم ملی ایران

لیست تیم ملی در هفته دوم رقابت‌ها با یک تغییر کوچک همراه بود؛ بهروز عطایی بازیکنانی چون سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی را به خط کرده تا به میدان بروند، اما محمدجواد معنوی نژاد در هفته دوم جای خود را به میثم صالحی داد که این موضوع با واکنش معنوی نژاد هم همراه بود.

از بین این ۱۴ بازیکن سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت‌پور، مرتضی شریفی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی و میثم صالحی سابقه بازی برابر آلمان در لیگ ملت‌ها را دارند و امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم به میدان می‌روند.

تاریخچه و نتیجه دیدارهای ایران و آلمان از آغاز تاکنون به ترتیب زیر است:

۱۹۹۱ (جام جهانی): ایران (صفر) – آلمان (۳)

۲۰۱۲ (جام واگنر): ایران (صفر) – آلمان (۳)

۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آلمان (صفر)

۲۰۱۳ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – آلمان (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آلمان (۳)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آلمان (۲)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آلمان (صفر)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – آلمان (۳)

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا