حوادث

جالب‌ترین آمارهای اربعین طی ۸ سال/ ۷ میلیون از زائران اربعینی سفر اولی بودند

جالب‌ترین آمارهای اربعین طی ۸ سال/ ۷ میلیون از زائران اربعینی سفر اولی بودند

جالب‌ترین آمارهای اربعین طی ۸ سال/ ۷ میلیون از زائران اربعینی سفر اولی بودند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی با اشاره به آمارهای تردد زائران اربعین در بازه زمانی 1394 تا 1402 اظهار کرد: 13 میلیون زائر در این 8 سال از ایران به سمت عراق برای انجام مراسم پیاده‌روی اربعین سفر کرده‌اند؛ از این تعداد 7 میلیون و 800 زائر سفر اولی بودند و بالغ بر 3 میلیون و 170 هزار زائر سفر دومی بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد (8 سال) بالغ بر 1.5 میلیون سفر سومی، حدود 800 هزار نفر سفر چهارمی بودند، حدود 9 هزار سفر پنجمی بودند و در نهایت بالغ بر 500 نفر سفر هشتمی بودند.

رادان با اشاره به اینکه امسال زائران زیر 5 ساله داشتیم که در مراسم اربعین شرکت کردند، تصریح کرد: همچنین مسن‌ترین فردی که امسال در پیاده‌روی اربعین شرکت کرد، یک فرد 75 ساله بود.

فرمانده کل انتظامی با اشاره به برخی صحبت‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه جوانان دین‌زده شده‌اند، تصریح کرد: صحت این حرف را باید در دو زمان بررسی کرد، یک ایام اعتکاف و دو سفر اربعین. جالب است بدانید که امسال 50 درصد زائران اربعین امسال زیر 45 سال بودند.

وی ادامه داد: از حدود 4 میلیون زائری که امسال به اربعین رفتند بالغ بر 62 هزار نفر زیر 5 سال بودند؛ بالغ بر 436 هزار نفر بین 5 تا 15 سال، 492 هزار نفر 15 تا 20 سال سن داشتند، 540 هزار نفر 25 تا 35 سال داشتند و 826 هزار نفر 35 تا 45 سال سن داشتند.

رادان تصریح کرد: بالغ بر 500 هزار زائر اتباع را امسال مدیریت کردیم و نزدیک به 300 هزار از این زائران سند زیارتی را برایشان در مرزهای ایران چاپ کردیم تا بتوانند مدارک مورد تایید عراقی‌ها را برای ورود به عراق داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه 39 درصد کاهش تصادفات در ایام اربعین داشتیم، گفت: بالغ بر یک میلیون و 120 هزار وسیله نقلیه امسال در جاده های کشور تردد کردند که 95 درصد این وسایل خودروی شخصی بود (یک میلیون و 80 هزار نفر با وسیله نقلیه خودشان به سمت مرزها حرکت کردند).

انتهای پیام/

منبع :تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا