ورزش

تیروکمان ایران به المپیک پاریس می‌رود؟

تیروکمان ایران به المپیک پاریس می‌رود؟

رییس فدراسیون تیروکمان در مورد شانس کسب سهیمه المپیک در ماده ریکرو توضیح داد و گفت: بر اساس ارزیابی فنی سرمربی در بخش تیمی‌ مردان و انفرادی بانوان در ماده ریکرو دارای شانس جهت کسب سهیمه المپیک هستیم.

غلامرضا شعبانی‌بهار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسیر تیروکمان ایران جهت کسب سهمیه المپیک پاریس، اظهار کرد: جلسه‌ای به منظور ارزیابی کسب سهمیه المپیک پاریس در رشته تیروکمان با حضور سرمربی تیم‌ملی برگزار و تحلیل‌ و ارزیابی‌های مربوطه ارائه شد؛ در مجموع عنوان شد که احتمال کسب سهیمه در رشته تیمی ریکرو مردان و انفرادی بانوان وجود دارد.

وی ادامه داد: ما به نظر سرمربی تیم‌ملی تیروکمان احترام می‌گذاریم و امیدواریم تحلیل صورت گرفته محقق شود. هونگ سونگ هو معتقد است که در رشته تیمی ریکرو مردان ۶۰ درصد و در انفرادی ریکرو بانوان ۶۰ درصد احتمال کسب سهیمه المپیک پاریس وجود دارد.

رییس فدراسیون تیروکمان با بیان اینکه تیم‌ملی تمرینات خود را آغاز کرده است و ملی‌پوشان به صورت شبانه‌روزی در حال تمرین هستند، گفت: تیم ملی شب‌ها نیز زیر نور پروژکتور در حال تمرین است و علاوه بر مربی، روانشناس در کنار کمانداران در حال فعالیت است و در بخش تغذیه نیز شرایط به صورت کنترل شده، پیش می‌رود.

شعبانی‌بهار با اشاره به اینکه بنده نیز معتقد هستم تیروکمان می‌تواند در المپیک پاریس حضور داشته باشد، عنوان کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، تیروکمان ایران در المپیک پاریس دارای سهیمه خواهد بود.

وی در مورد برنامه تیم‌ملی تیروکمان ایران به منظور حضور در اردو و مسابقات تا قبل از برگزاری المپیک پاریس، گفت: اواخر فروردین ماه سال آینده مرحله اول کاپ جهانی را خواهیم داشت که در شانگهای برگزار می‌شود، پس از آن تیم ملی بلافاصله به کره‌جنوبی می‌رود و حدود ۲ هفته در این کشور اردو خواهد داشت تا بتواند پس از اتمام آن در مرحله دوم کاپ جهانی که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کند.

رییس فدراسیون تیروکمان با اشاره به اینکه سومین و مهم‌ترین مرحله کاپ جهانی در ترکیه برگزار می‌شود و با کسب سهمیه همراه خواهد بود، اظهار کرد: امیدوار هستیم که نمایندگان ایران در این مرحله از کاپ جهانی عملکرد خوبی داشته باشند و شاهد کسب سهمیه المپیک پاریس باشیم. شرایط اردویی در حال حاضر عالی است و امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

شعبانی‌بهار با بیان اینکه در بخش ریکرو انفرادی بانوان یسنا پورماهانی، مبینا فلاح، مهتا عبداللهی و حوریه حاجی‌حسینی از شانس کسب سهمیه المپیک پاریس، برخوردار هستند، گفت: ما در المپیک ۲۰۱۶ توسط زهرا نعمتی و در المپیک ۲۰۲۰ توسط میلاد وزیری موفق به کسب سهیمه المپیک شدیم و در سال آینده نیز امیدواریم بتوانیم این موفقیت را تکرار کنیم.

وی تاکید کرد: از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انتظار حمایت مالی داریم و امیدواریم بتوانیم شرایط را برای اجرای برنامه‌های مدنظر سرمربی تیم‌ملی فراهم کنیم. نیازمند تخصیص ۵ میلیارد تومان بودجه فدراسیون تیروکمان تا پایان سال جاری هستیم و در عین حال به ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر تا پایان فروردین ماه سال آینده هستیم تا بتوانیم در مقوله اعزام‌ها با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا