اخبار روز

تولیدات صنایع دستی اردبیل سلامت و اخلاق محور است

تولیدات صنایع دستی اردبیل سلامت و اخلاق محور است

تولیدات صنایع دستی اردبیل سلامت و اخلاق محور است

به گزارش خبرنگار خالق، رضا قاسمیان ظهر دوشنبه در نشست فعالان صنایع دستی و افتتاح موزه صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: هنرمندان توانمند و سختکوش در تولید صنایع دستی با خلاقیت و ابتکار خاص ورود پیدا کردند و تلاششان بر این است تا نبوغ خود را در این عرصه به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: در این استان بیش از ۶۰ هزار خانواده در کنار هم تولید محصولات صنایع دستی را با تنوع و گونه‌های خاص انجام می‌دهند که قطعاً عرضه این محصولات در سطح ملی و جهانی برندی برای این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ما از دیروز شاهد حضور رئیس شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی هستیم که در این استان با توجه به نامگذاری اردبیل به عنوان پایتخت ۲۰۲۳ تلاش می‌کنند تا توانمندی‌های حوزه صنایع دستی را مورد بررسی و بازدید قرار دهند.

قاسمیان به برگزاری جشنواره گلیم در عنبران نیز اشاره کرد و افزود: در کنار تنوع تولید محصولات صنایع دستی، ۲ شهر عنبران و اصلاندوز به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی در گلیم و ورنی معرفی شده و سعی ما بر این است تا اردبیل را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در سطح بین المللی معرفی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هنرمندان توانمند این عرصه در کنار نشان دادن توانایی علمی و نبوغ خود به تقویت عرصه معیشت و اقتصادی نیز کمک می‌کنند تا بسیاری از خانواده‌ها از این محل امرار معاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: قطعاً در حمایت و پشتیبانی از فعالان این عرصه دولت نیز در حد وسع و توان یاریگر خواهد بود اما انتظار می‌رود بخش خصوصی هم در تولید و هم عرضه و صادرات این محصولات ورود پیدا کرده و شرایط مناسبی را برای فعالان این حوزه مهیا کنند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا