اقتصاد

تورم و جنگ بر بازارها تأثیر می گذارد، اما پل تودور جونز می گوید: «من عاشق بیت کوین و طلا هستم».

تورم و جنگ بر بازارها تأثیر می گذارد، اما پل تودور جونز می گوید: «من عاشق بیت کوین و طلا هستم».

پل تودور جونز، افسانه سرمایه‌گذاری، فاش کرده است که نسبت به سهام نزولی است و نسبت به طلا و Bitcoin (BTC).

دو دلیل اصلی که او ذکر می‌کند، پتانسیل است برای تشدید درگیری بین اسرائیل و حماس و شرایط مالی پایین تر در . در حالی که منحنی بازده معکوس در نظرات تودور گنجانده نشده است، اما عامل مهم دیگری است که سرمایه گذاران باید در نظر بگیرند.

تضادهای ژئوپلیتیکی عدم اطمینان کلان را تشدید می کند

در مصاحبه اخیر با CNBC جونز به عواملی اشاره کرد که او در رابطه با درگیری اسرائیل و حماس قبل از تصمیم گیری در مورد کاهش عدم اطمینان بازار به آنها توجه دارد. تز کلی او این است که اگر اوضاع بیشتر تشدید شود، تمایل به ریسک در بازارهای مالی حاکم خواهد شد.

با وجود پتانسیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در کوتاه‌مدت، شاخص‌های اصلی همگی سودهایی را برای خود ثبت کرده‌اند. دو روز اول معاملات این هفته اگر حق با جونز باشد، این تجمع احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود.

نمودار 5 روزه میانگین صنعتی داو جونز، QQQ و SPY. منبع: TradingView

منحنی بازده عمیقا معکوس باقی می ماند

یکی از بزرگترین پیش بینی کننده های رکود در طول تاریخ، منحنی بازده بوده است. قبل از هر رکودی از سال 1955، یک وارونگی منحنی بین بازدهی اوراق قرضه خزانه دو ساله و 10 ساله.

در ماه جولای، منحنی بازده دو و 10 ساله خزانه داری به پایین ترین سطح 109.5 واحد پایه (BPS) رسید. این سطح از سال 1981 مشاهده نشده بود. در حالی که این وارونگی از آن زمان تندتر شده است، اما از منظر خزانه‌داری‌های کوتاه‌مدت اوضاع هنوز بد به نظر می‌رسد.

در حال حاضر، اسکناس‌های یک ماهه و سه ماهه وجود دارد. بازدهی نزدیک به 5.5 درصد، در حالی که اسکناس دو ساله نزدیک به 4.96 درصد بازدهی دارد. بازدهی 10 ساله 4.65٪ است، به این معنی که منحنی 2s/10s با 31 BPS معکوس شده است.

منحنی بازدهی صاف تر، حاشیه سود بانک ها را کاهش می دهد، زیرا توانایی آنها را برای استقراض پول نقد با نرخ های پایین تر در حالی که وام دهی با نرخ پایین تر می دهد، محدود می کند. نرخ های بالاتر، که می تواند منجر به محدود شدن فعالیت های وام دهی و در نتیجه کندی اقتصادی شود. همچنین به این معنی است که سرمایه‌گذاران نسبت به آینده کوتاه‌مدت اقتصاد کمتر خوش‌بین هستند، زیرا آنها بدهی‌های کوتاه‌مدت می‌فروشند و باعث افزایش بازدهی می‌شوند.

مرتبط: بایننس حساب‌های مرتبط با حماس را به درخواست اسرائیل مسدود کرد 

تلاش رزرو برای مبارزه با تورم از طریق افزایش نرخ‌ها با سریع‌ترین سرعت در تاریخ مدرن نیز نقش مهمی ایفا کرده است. نقش. نرخ‌های بالاتر فشار بیشتری را بر سیستم بانکی ایجاد می‌کند، سیستمی که به تنهایی شاهد سه فروپاشی از چهار فروپاشی بزرگ در تاریخ در سال جاری با شکست Signature Bank، First Republic Bank و Silicon Valley بانک بوده است.

برخی از ناظران بازار. حدس بزنید که رزرو باید از اوایل سال 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند تا از پیامدهای اقتصادی بیشتر جلوگیری کند، حتی اگر تورم به سطح مطلوب رزرو نرسیده باشد.

سیاست پولی آسان‌تر و افزایش نقدینگی مربوطه به آن تمایل دارد برای بازارهای کریپتو صعودی باشید. اگر نرخ ها در چرخه نصف شدن بیت کوین در سال 2024 سقوط کنند، می توان زمینه را برای حرکت های قابل توجهی در بازار فراهم کرد.

2s/10s نمودار، 1983–اکنون. منبع: Markets.businessinsider.com

بیت‌کوین و طلا به عنوان پناهگاه‌های امن ترجیحی باقی می‌مانند

در میان این همه هرج و مرج، طلا و بیت کوین انعطاف‌پذیر باقی مانده‌اند.< /p>

BTC در دو روز معاملاتی گذشته 2 درصد کاهش یافته است، در پنج روز گذشته ثابت بوده است، در حالی که طلا در همان زمان 2 درصد افزایش یافته است.

پل تودور جونز خود را خلاصه کرد موضع در مورد طلا و بیت کوین، گفت:

“من نمی توانم سهام را دوست داشته باشم، […] اما من عاشق بیت کوین و طلا هستم.”

این میلیاردر قبلاً گفته است که او 5% تخصیص به BTC< /a>، و او طلا و BTC را به عنوان پیشنهادات پناهگاه امن در زمان های نامشخص می بیند. تودور برای اولین بار اعلام کرد که در ماه می 2020 در طول قرنطینه های همه گیر COVID-19، 1٪ به BTC اختصاص داده است.

نمودار 5 روزه طلا و بیت کوین. منبع: TradingView.

همه مواردی که در نظر گرفته می‌شوند، می‌تواند حق با جونز باشد. زمان نشان خواهد داد که آیا درخواست نزولی او برای سهام انجام می شود یا اینکه علیرغم رویدادهای اخیر به نحوی احساسات ریسک پذیر غالب می شود.

این مقاله حاوی توصیه یا توصیه های سرمایه گذاری نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است و خوانندگان باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی یا توهینی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید و توجه داشته باشید رسانه هیچ مسئولیتی در قبال ضرر مالی ندارد و این مطلب برای بالا بردن تجربیات مالی اطلاع رسانی میکند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا