اخبار روز

تمرد نظامیان علیه نتانیاهو جدی‌تر شده/ در آستانه جنگ داخلی هستیم!

تمرد نظامیان علیه نتانیاهو جدی‌تر شده/ در آستانه جنگ داخلی هستیم!

تمرد نظامیان علیه نتانیاهو جدی‌تر شده/ در آستانه جنگ داخلی هستیم!

به گزارش خبرگزاری خالق، یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به تشدید نارضایتی نظامیان علیه سیاست‌های کابینه نتانیاهو، اذعان کرد که «اسرائیل در آستانه یک جنگ واقعی تمام عیار است.»

خبرگزاری المیادین شامگاه جمعه گزارش داد که «اسرائیل زیف» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی و فرمانده پیشین یگان‌های عملیاتی در گفت‌وگو با کانال «۱۲» عبری با اشاره به تشدید اعتراضات علیه طرح قضائی نتانیاهو در سرتاسر اراضی اشغالی اذعان داشت که آنچه که اکنون در تل آویو شاهدیم نشانگر ضعف داخلی است و ما در محاصره نیروهای نیابتی ایران و حزب الله لبنان قرار گرفته شرایط حساس و بسیار پیچیده است و ما در آستانه یک جنگ واقعی قرار گرفته‌ایم.

این ژنرال ذخیره ارتش صهیونیستی با هشدار به طرح قضائی نتانیاهو اذعان داشت که با ادامه این کشمکش داخلی و تهدید بیش از هزار نیروی یگان هوایی در امتناع از خدمت نظامی، بایستی در انتظار بحران بسیار خطرناکی باشیم.

منابع عبری پیشتر در گزارشی امتناع از خدمت نظامی بیش از هزار نیروی نظامی از جمله بیش از ۵۰۰ خلبان نیروی هوایی در اعتراض علیه سیاست قضائی نتانیاهو را «زلزله در ساختار نیروی هوایی ارتش» تعبیر کرد و به سران این رژیم درباره خطر وقوع جنگ داخلی هشدار دادند.

آحارانوت در بخشی از گزارش خود نوشت که «آریه درعی» رهبر حزب «شاس» و از متحدان کابینه نتانیاهو نیز با ابراز مخالفت از تصویب بند عدم اختیار «عدم صدور حکم عقلانیت» از دادگاه عالی گفت: با تصویب این بند از سوی کنست «اسرائیل به سرعت به سمت پرتگاه پیش خواهد رفت. (در اشاره به تشدید اعتراضات و بحران در سرتاسر اراضی اشغالی)

در همین راستا، «یوآف گالانت» وزیر امینت داخلی تل آویو با اذعان به اینکه اوضاع در سرتاسر اراضی اشغالی بسیار نگران کننده است از کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواست تصویب طرح قضائی کابینه را که قرار است روز دوشنبه آینده به رأی گذاشته شود به تعویق اندازند.

بر پایه این گزارش، روزنامه «یدیعوت آحارانوت» در ادامه وضعیت ارتش اشغالگر نوشت که بحران سیاسی و اجتماعی موجب شده است تا ارتش اسرائیل از عرصه‌ای که تقریباً تمام جامعه صهیونیست گرد آن به اتحاد می‌رسند، به نهادی سرخورده و از هم گسیخته تبدیل شود.

به نوشته این روزنامه کاهش چشمگیر تعداد خلبانان در دسترس نیروی هوایی یک ضربه راهبردی برای ارتش اشغالگر است.

این روزنامه افزود: «هیچکس در ارتش اطلاعات دقیقی در اختیار ندارد که به آنها بگوید اگر اصلاحیه قضائی در خوانش سوم تصویب شود چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا صدها نفر دیگر واقعاً تهدید خود را عملی خواهند کرد یا خیر».

این طرح جنجالی همچنین صدها نفر از نیروهای ذخیره ارتش را در روز چهارشنبه گذشته به خیابان‌ها آورد. این معترضان اعلام کردند در صورتی که کابینه نتانیاهو اصلاحات قضائی را پیش ببرد آنها نیز از خدمت داوطلبانه برای رژیم صهیونیستی سر باز خواهند زد.

برنامه تغییرات گسترده در سیستم قضائی مدنظر نتانیاهو دارای چندین بند مهم است که به طور جداگانه به تصویب کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) می‌رسد، هفته گذشته بند مربوط به لغو اختیار «صدور حکم عدم عقلانیت» از دادگاه عالی به رأی نمایندگان کنست رسید و رأی آورد.

طبق تصویب نمایندگان راستگرای حامی نتانیاهو، دادگاه عالی «اسرائیل» دیگر نمی‌تواند مصوبات کابینه را با حکم «عدم عقلانیت» وتو کند.

همزمان کمیته قضائی کنست مسیر دو رأی‌گیری در دوشنبه آینده برای پیشبرد طرح جنجالی نتانیاهو را هموار کرده است.

از سوی دیگر، تمرد خلبان‌های نیروی ذخیره ارتش اسرائیل و اعلام عدم حضور در محل خدمت به حدی رسیده است که صدای نتانیاهو را نیز در آورده است و او شب گذشته در نشست کابینه خود گفت: «تحریک به امتناع از خدمت در ارتش و خود امتناعی، مغایر با دموکراسی و قانون است».

یدیعوت احارانوت در پایان گزارش خود نوشت که با ادامه اعتراضات در کادر نیروی هوایی رژیم اسرائیل، رئیس ستاد مشترک این رژیم باید «پرچم قرمز» در اشاره به درگیری و بحران، برافراشته کند.

با اوج گرفتن اعتراضات به طرح قضائی نتانیاهو در میان صفوف نیروهای ارتش، رسانه‌های عبری با هشدار به سران تل آویو اذعان کردند که با افزایش شمار نیروهای ذخیره در امتناع از خدمت نظامی در اعتراض به طرح قضائی نتانیاهو بایستی خواب نه تنها از چشمان فرمانده نیروی هوایی و رئیس ستاد ارتش ربوده شود، بلکه باید همه «اسرائیلی‌ها» نیز هشیار باشند، زیرا در این صورت نیروی هوایی ارتش قادر به نبردهای آتی با دشمنان نخواهد بود.

گفتنی است رسانه‌های عبری تمرد در میان نیروهای نظامی ارتش در اعتراض به طرح قضائی نتانیاهو را به وقوع یک زلزله بزرگ تشبیه کردند که آینده این رژیم را به خطر خواهد انداخت.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا