ورزش

تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا و چالش سازمان لیگ برای فصل آینده

تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا و چالش سازمان لیگ برای فصل آینده

تغییر زمان لیگ قهرمانان آسیا و چالش سازمان لیگ برای فصل آینده

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به تغییر برنامه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا گرفت تا تقویم این رقابت‌ها در آخرین دوره احتمالی با برنامه مسابقات غرب آسیا تنظیم شود.

از این رو لیگ قهرمانان ۲۴-۲۰۲۳ از ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود تا تیم‌ها برای رسیدن به مهم‌ترین جام قهرمانی قاره کهن تلاش کنند. برنامه‌ای که مشابه با برنامه اکثر باشگاه‌ها غرب آسیاست تا مسئولان سازمان لیگ ایران را هم درگیر برنامه‌ریزی فصل آینده فوتبال باشگاهی کشور کند.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با اشاره به این موضوع به خبرنگار مهر گفت: تقویم لیگ قهرمانان آسیا در بازه زمانی بلند مدت می‌تواند به نفع فوتبال باشگاهی در غرب آسیا باشد اما تغییر ناگهانی‌اش بزرگترین ضربه را در برنامه‌ریزی خواهد زد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال افزود: باید ۶ تا ۸ هفته طبق قوانین فیفا استراحت بین دو فصل را قرار دهیم. سپس موظف هستیم بازی‌ها را شروع کنیم که گرمای تابستانی را به همراه خواهیم داشت و باید ساعت بازی‌ها را متناسب با وضعیت جوی کشور قرار دهیم. سپس فرصت خیلی کمی برای باشگاه‌ها باقی می‌ماند تا بتوانند پس از نهایتاً سه تا چهار بازی رسمی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

مهدی ادامه داد: حالا باید طوری برنامه ریزی کنیم که با زمان برگزاری بازی‌های رسمی تیم ملی نیز مغایرت داشته باشد. کار بسیار سختی در پیش داریم اما امیدوار هستیم درک همیشگی باشگاه‌ها از این شرایط بتواند بهترین اتفاقات را رقم بزند.

او در رابطه با حضور قطعی چند تیم در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در حیطه اختیارات سازمان لیگ نیست. کمیته مجوز حرفه‌ای در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند. من هم از طریق رسانه‌ها در جریان حواشی قرار می‌گیرم.

برنامه ریزی فصل آینده لیگ برتر فوتبال در حالی صورت خواهد گرفت که بازی‌های باشگاهی کشورهای حاضر در جام ملت‌های آسیا در دی و بهمن با تعطیلی طولانی مدت همراه خواهد بود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا