اخبار روز

تشکیل ۶۵ پرونده برای مشاورین املاک در استان مرکزی

تشکیل ۶۵ پرونده برای مشاورین املاک در استان مرکزی

تشکیل ۶۵ پرونده برای مشاورین املاک در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خالق، سعید نورالهی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در استان مرکزی ۹ شعبه بدوی فعال تعزیرات حکومتی وجود دارد که ۳ شعبه در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی افزود: در سه ماهه سال جاری قریب به ۳ هزار پرونده به شعب وارد شده که با توجه به موجودی سال قبل ۳۰۰۲ فقره با محکومیت ریالی ۷۹۰ میلیارد ریال مختومه شده و ۲۴۵۹ پرونده دارای حکم محکومیت و ۲۶۵ فقره دارای حکم برائت بوده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه بررسی بخش‌های کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان در دستور کار است بیان کرد: در هر سه بخش، عملکرد ۱۰۱ و نیم درصد بوده است.

نورالهی اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد پرونده‌های رسیدگی شده، از سوی سازمان صمت استان واصل شده و ۳۴ درصد نیز سهم سازمان جهادکشاورزی، ۱۴ درصد سهم نیروی انتظامی و ۱۱ درصد نیز مربوط به بازرسی اتاق اصناف است.

وی در خصوص آرد و نان خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه سال جاری احکام ۷۰ مورد تخلف تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها صادر شده و ۶۳ مورد تخلف کم فروشی و ۵۸ مورد عرضه خارج از شبکه آرد نیز ثبت شده است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه اجرای احکام یکی از بخش‌های مهم در تعزیرات حکومتی است تاکید کرد: ۱۹۵۵ فقره پرونده به این شعب وارد و ۱۹۲۱ فقره اجرا شده و با توجه به ورودی سال قبل ۲۹۶ فقره پرونده باقی مانده است. ۲۷ میلیارد تومان رقم وصولی در اجرای احکام است.

نورالهی تعداد زندانیان را ۱۶ نفر برشمرد و ادامه داد: ۸ نفر از زندانیان تحت قرار وثیقه و ۸ نفر تحت حکم هستند که از این تعداد با تمهیدات لازم دو نفر از زندانیان با تودیع وثیقه آزاد شدند، ۳۵ نفر نیز در خارج از استان بازداشت هستند.

وی با اشاره به مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها بیان کرد: در شعب تعزیرات حکومتی میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها ۱۱ روز محاسبه شده و این میانگین در اجرای احکام ۷ روز است.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی افزود: ۶۲۱ مورد تخلف عدم درج قیمت، ۵۷۲ مورد تخلف گرانفروشی، ۳۸۳ مورد عدم رعایت مقررات بهداشتی، ۲۷۸ مورد کالای قاچاق، ۲۳۴ مورد عدم ارائه فاکتور خرید، ۱۶۰ مورد کم فروشی و ۱۵۶ مورد تعطیلی خودسرانه در این سه ماه ثبت شده است.

نورالهی رسالت اصلی تعزیرات حکومتی را رسیدگی به پرونده‌های واصله از سوی ضابطین قضائی برشمرد و گفت: با استقرار دولت سیزدهم و تأکیدات ریاست جمهوری و تمهیدات ریاست قوه قضائیه، در بخش گشت‌های مشترک بازرسی نسبت به دوره سال‌های قبل رشد خوبی ایجاد شده و امسال ۲۵۹ اکیپ گشت مشترک از ۲۱۹۹ واحد بازرسی داشته اند که ۶۱۰ پرونده نیز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد سلولزی استان به دلیل گرانفروشی ۲۱۲ میلیارد تومان جریمه شده و این حکم قطعی شده، همچنین در یکی از شرکت‌های تولیدکننده لاستیک نیز تخلفی انجام شده که ۶ میلیارد تومان جریمه شده است، البته تخلفاتی در برخی شرکت‌های دیگر نیز وجود دارد که بررسی شده اند.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به تخلف مشاورین املاک ادامه داد: از ۲۰ خرداد ماه طرح ویژه نظارت بر مسکن با هدف بازرسی از مشاورین املاک در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۱۰ واحد مشاور املاک بازرسی شده اند که بیش از ۵۰ درصد آنها تخلف در حوزه‌های مختلف داشته اند. واحدهای مشاور املاک ملزم به نصب بنر در خصوص افزایش حداکثر ۲۰ درصدی تمدید اجاره بها شده اند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا