اخبار روز

تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای در خارطوم

تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای در خارطوم

تشدید حملات هوایی و توپخانه‌ای در خارطوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، تشدید درگیری‌ها در خارطوم و دیگر مناطق سودان میان نیروهای ارتش (به فرماندهی عبدالفتاح البرهان) و پشتیبانی سریع (به فرماندهی ژنرال حمیدتی) شرایط را برای مردم این کشور سخت‌تر کرده، تا جایی برخی ناظران درباره تشدی بحران انسانی در سودان هشدار داده‌اند. امری که دامنه‌های آن به کشورهای اطراف سرایت کرده و آرامش و ثبات منطقه را نیز برهم خواهد زد.

در همین رابطه، ساکنان خارطوم امروز سه‌شنبه اعلام کردند که حملات هوایی از سوی جنگنده‎‌ها و همچنین حملات توپخانه‌ای میان دو طرف درگیری در پایتخت سودان، از ساعاتی پیش شدیدتر شده است.

منابع محلی از شنیدن صدای انفجاری قوی ناشی از حملات هوایی و درگیری‌های سنگین در جنوب خارطوم خبر دادند. بنابراین گزارش، جنگنده‌‎های ارتش سودان امروز مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در جنوب شرق خارطوم هدف قرار داده‌اند، امری که با پاسخ یگان ضدهوایی نیروهای ژنرال حمیدتی همراه شده است.

این در حالی است که شامگاه گذشته نیز درگیری‌های سنگینی در مناطق ساحلی خارطوم (کرانه رود نیل) و منطقه ام درمان گزارش شده بود.

در شرایط کنونی درگیری‌ها در سودان میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بیشتر در خارطوم متمرکز است اما دامنه آن به مناطق دیگر مانند دارفور در غرب سودان نیز کشیده شده است.

در همین راستا، شبکه الجزیره امروز گزارش داد که در نتیجه درگیری‌های سنگین میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر الجنینه در غرب سودان، بیش از ۳۰۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره در سودان نیز دقایقی پیش از ازسرگیری درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه الکدرو در شمال منطقه ساحلی خارطوم خبر داد.

این در حالی است که در نتیجه یک ماه درگیری میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع که از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ آغاز شده، تاکنون ۲۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه آواره شده و ۷۰۰ هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و اقامت در شهرهای غیر درگیر سودان شده‌اند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا