اخبار روز

تدریس حقوق در مدارس با حضور وکلا

تدریس حقوق در مدارس با حضور وکلا

تدریس حقوق در مدارس با حضور وکلا

به گزارش خبرگزاری خالق، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در برنامه شبکه خبر به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص سامانه مسیر اظهار کرد: مجموعه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه شامل سه بخش وکالت، کارشناسی و مشاوران خانواده است سامانه مسیر مربوط به مشاوران خانواده است و در راستای سند تحول قضائی و تکالیف الکترونیکی ساختن فرایندهای قوه قضائیه سامانه‌ای را در مرکز وکلا طراحی کرده‌ایم که مربوط به مشاوران خانواده است.

وی افزود: سامانه مسیر در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که دعاوی خانوادگی دارند پس از اینکه افراد در دعاوی خانوادگی به عنوان مثال طلاق می‌خواهند به محاکم خانواده رجوع کنند و دعوای خود را مطرح کنند ابتدا از طریق این سامانه به مشاوران خانواده هدایت می‌شوند و ۴ جلسه به صورت اجباری و ۲ جلسه به صورت اختیاری مورد مشاوره قرار می‌گیرند که عمدتاً تحصیلات آن‌ها حقوقی نیست و در زمینه خانواده و روانشناسی تحصیلات دارند مشاوره می‌دهند و اصلاح ذات البین می‌کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم قالب دعاوی خانواده منتهی به صلح و سازش شود و اگر دعاوی به صلح و سازش ختم شد دعاوی دیگر مطرح نمی‌شود، ولی اگر به صلح و سازش ختم نشود از طریق سامانه مسیر به محاکم خانواده ارجاع داده می‌شود.

عبدلیان پور بیان کرد: اگر دادخواست طلاق توافقی هم باشد این روند را باید طی کنند و این روند ابتدایی برای دعاوی خانواده است و در پرونده‌های طلاق حتماً باید طی شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه درباره اینکه در سایر حوزه‌ها چه نوع مشاوره‌هایی به هم وطنان ارائه می‌شود، گفت: در خصوص مباحث کارشناسی و وکالت کارهای بسیار خاصی در مرکز وکلا در حال انجام است و در حال حاضر یک کار ملی به عنوان زنگ حقوق در مدارس در حال آغاز است با توافقی که با وزارت آموزش و پرورش داشته ایم زنگی را متناسب با مقاطع تحصیلی و شرایط سنی دانش آموزان در مقاطعی که تحصیل می‌کنند در نظر گرفته‌ایم به این صورت که سرفصل‌هایی متناسب با سن و مقاطع تحصیلی آماده شده است و وکلا آموزش دیده شده اند در مدارس حاضر می‌شوند و در تمامی مقاطع در زنگ حقوق به صورت روش‌های نوین تدریس مباحث حقوقی را متناسب با سن فرزندان به آنها آموزش می‌دهند. به زودی زنگ حقوق در مدارس عملیاتی و اجرایی خواهد شد کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی درباره ارائه خدمات توسط نرم‌افزار حقوق عامه اظهار کرد: نرم افزار کاربردی حقوق عامه بسیار پیشرفته بوده و حدود یک سال بر روی این نرم‌افزار کار شده است. بر اساس دریافت‌هایی که از خواسته‌های مردم در طرح وکلا با مساجد و سامانه ۱۲۹ داشته ایم سوالات پرتکرار حقوقی مردم را دریافت کرده ایم و در حال حاضر حدود ۳۰۰ عنوان حقوقی احصا کرده ایم و در حال افزایش نیز هستیم.

عبدلیان پور عنوان کرد: مردم با نصب این نرم افزار سریع می‌توانند به اطلاعات حقوقی دسترسی داشته باشند و پس از ورود می‌توانند فهرست موضوعی را انتخاب کنند و مطالب به صورت نوشتاری و گفتاری توسط اساتید و وکلا برجسته و…، در این نرم افزار وجود دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا