اقتصاد

بلاک فر صهبا تواند حرفه کاکائو را حق‌بینانه مرسی لایزال گرد: در این‌مکان نهج انتها این منصب آمده است

بلاک چین می تواند صنعت کاکائو را منصفانه و پایدار کند: در اینجا نحوه انجام این کار آمده است

Presented by Dimitra

برنامه Connected Cacao که توسط شرکت AgTech Dimitra توسعه داده شده است، از فناوری بلاک چین و هوش مصنوعی برای توانمندسازی کشاورزان کاکائو با یک پلت فرم متمرکز برای ساده‌سازی عملیات کشاورزی و افزایش قابلیت ردیابی در سراسر زنجیره تامین خود استفاده می‌کند.

شکلات. یکی از محبوب ترین شیرینی ها در جهان است که از یک محصول لوکس به یک محصول پرمصرف تبدیل شده است. بر اساس گزارش مرکز ترویج واردات از کشورهای در حال توسعه (CBI)، حدود 7.3 میلیون تن شکلات مصرف می‌شود سالانه در سراسر جهان.

علی‌رغم تقاضای جهانی و محبوبیت شکلات، کشاورزانی که دانه‌های کاکائو را پرورش می‌دهند، با فقر و مبارزه برای امرار معاش مواجه هستند. یک href=”https://www.fairtrade.org.uk/farmers-and-workers/cocoa/” rel=”noopener noreferrer nofollow” target=”_blank”>درآمد فقط به طور متوسط ​​6٪ از قیمت نهایی یک تخته شکلات.

بسیاری از کشاورزان کاکائو به دلیل عدم دسترسی به کانال‌های مستقیم بازار، در تلاش برای یافتن قیمت‌های منصفانه برای محصولات خود هستند. آنها اغلب وابسته هستند بر روی واسطه ها و در نتیجه درآمد کمتری دارد. از آنجایی که کشاورزان کاکائو در مزارع کوچک و تکه تکه کار می کنند، فاقد قدرت چانه زنی برای تجمیع منابع و تضمین قیمت های منصفانه برای محصولات باکیفیت خود هستند.

AgTech مبتنی بر بلاک چین برای کشاورزان کاکائو

Dimitra، یک شرکت پیشرو در زمینه فناوری کشاورزی (AgTech)، برنامه Connected Cacao را راه اندازی کرده است.

برای ارائه برنامه نوآورانه خود به کشاورزان در منطقه، Dimitra در حال کار بر روی پروژه هایی با انواع مختلف است. شرکای جدید، مانند انجمن پرو تولیدکنندگان کاکائو (APPCACAO)، هلوتاس، زنجیره غذایی باز، ABRAFRUTAS و خدمات پشتیبانی خرد و مشاغل کوچک برزیل (SEBRAE/RR). هدف این مشارکت‌ها استفاده از فناوری بلاک چین برای کمک به کشاورزان کاکائو در بهبود است. کارایی، قابلیت ردیابی و پایداری در عملیات خود.

Dimitra and APPCACAO work together to strengthen the cacao industry in Latin America. Source: Dimitra

کار دیمیترا و APPCACAO با هم برای تقویت صنعت کاکائو در آمریکای لاتین. منبع: Dimitra

پلتفرم Connected Cacao از ترکیبی از بلاک چین استفاده می‌کند، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) برای ارائه یک پلت فرم متمرکز برای کشاورزان برای مدیریت مزارع خود، از برنامه ریزی و کشت محصول گرفته تا برداشت، تخمیر و خشک کردن. این سیستم به بهینه‌سازی تخصیص منابع، کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

به‌علاوه، ویژگی ردیابی برنامه، سوابق بدون دستکاری را از سفر هر دانه کاکائو از مزرعه به مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. این شفافیت اعتماد به خریداران را القا می کند، درها را به بازارهای ممتاز و قیمت گذاری منصفانه باز می کند.

Dimitra’s Connected Cacao app helps increase productivity, expand international sales and obtain organic and fair trade certifications. Source: Dimitra

برنامه Connected Cacao Dimitra به افزایش بهره وری، گسترش فروش بین المللی و دریافت گواهینامه های تجارت ارگانیک و منصفانه کمک می کند. منبع: Dimitra

مبارزه با جنگل زدایی و ترویج پایداری

اخیرا اتحادیه اروپا بدون جنگل زدایی مقررات، که تولیدکنندگان کاکائو را ملزم می‌کند نشان دهند که دانه‌هایشان از جنگل‌زدایی منشأ نمی‌شوند، به‌طور قابل‌توجهی بار سنگینی را به همراه داشته است. کشاورزانی که اکنون با استانداردهای سختگیرانه زیست محیطی روبرو هستند. Dimitra با ادغام یکپارچه برنامه جدید خود با ماژول سازگاری جنگل‌زدایی این شرکت، این چالش را برطرف می‌کند. ، کشاورزان را قادر می سازد تا به راحتی شیوه های استفاده از زمین خود را ردیابی و مستند کنند.

به گفته دیگو کاستا، مدیر دیمیترا آمریکای لاتین، این رکورد دیجیتال به عنوان مدرکی برای انطباق عمل می کند:

blockquote readability=”12″>

“Connected Cacao یک پلت فرم پیشگام است، زیرا تولیدکنندگان کاکائو، بر خلاف سایر محصولات، گزینه های پلتفرمی زیادی برای کمک به آنها در عملیات خود ندارند. این زنجیره‌ای از خرده‌مالک‌ها و کشاورزان خانوادگی است که برای ادامه تولید و صادرات خود به اتحادیه اروپا، که قبلاً توسط قوانین جدید جنگل‌زدایی اتحادیه اروپا تهدید می‌شد، به کمک نیاز دارند. ابزارها همچنین به کشاورزان اجازه می دهد تا عملکرد خود را پیگیری کنند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد عملیات خود بگیرند. علاوه بر این، این برنامه یک مرکز دانش با مواد آموزشی در مورد کشاورزی کاکائو، مدیریت آفات و روند بازار فراهم می کند. همچنین کشاورزان را تشویق می‌کند تا طیف وسیعی از شیوه‌های پایدار از جمله حفظ آب و کشاورزی ارگانیک را در راستای علاقه فزاینده به خرید محصولات تجارت منصفانه.

چندین تعاونی و سازمان در آمریکای لاتین در حال حاضر از برنامه Connected Cacao استفاده می کنید، از جمله Helvetas، CEPROAA، APROCAM، PANGOA، Manasaba، La Divisoria، Cacao Alto Huallaga، CAI Apasc و Satipo. همه این تعاونی ها برای بهبود معیشت اعضای خود و ترویج تولید پایدار کاکائو تلاش می کنند.

Several organizations are already in the training phase and utilizing the Connected Cacao app as a tool. Source: Dimitra

چندین سازمان در حال حاضر در مرحله آموزش هستند و از برنامه Connected Cacao به عنوان یک ابزار استفاده می کنند. منبع: دیمیترا

دیمیترا به طور مستمر در محصولات خود نوآوری می کند تا نیازهای خاص کشاورزان در سراسر جهان را برآورده کند. این شرکت با دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی، گروه‌های کشاورز و تعاونی‌ها شریک می‌شود تا به هزاران کشاورز خرده‌مالک در سراسر جهان دسترسی پیدا کند. دیمیترا در جوامع مختلف کشاورزی کار می کند تا فرصت هایی را شناسایی کند که فناوری های جدید مانند بلاک چین و هوش مصنوعی می توانند تفاوت ایجاد کنند.

سلب مسئولیت. Cointelegraph انجام می دهد. هیچ محتوا یا محصولی را در این صفحه تایید نکنید. در حالی که هدف ما ارائه تمام اطلاعات مهمی است که می‌توانیم در این مقاله حمایت‌شده به دست آوریم، خوانندگان باید قبل از انجام هر اقدامی در رابطه با شرکت، تحقیق خود را انجام دهند و مسئولیت کامل تصمیمات خود را بر عهده بگیرند، و همچنین نمی‌توان این مقاله را به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفت. .

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا