درهم برهم

امروزه میلیاردها نفر به دنبال خوشبختی هستند

امروزه میلیاردها نفر به دنبال خوشبختی هستند

“اگر فقط یکی بداند، خوشبختی هیچ جا نیست، مگر اینکه در ما باشد.” من نه آنقدر عاقل هستم که کلید خوشبختی را به تو بدهم و نه آنقدر با تجربه یا پیر هستم که بتوانم شادی را ابراز کنم. با این حال، وقتی هنوز خیلی جوان بودم، متوجه برخی چیزها می‌شوم، به خودم هشدار می‌دهم که هیچ جا دنبال خوشبختی نباشم، جایی در درون است، سعی کن آن را پیدا کنی.

 Bugün Milyarlarca İnsan Mutluluğu Arıyor

آیا یک شخص می تواند آرمان های خود را دنبال کند؟

جستجوی خوشبختی داستانی بی پایان است که قرن هاست به دنبال پاسخ بوده است. بشریت دائما در حال توسعه فرمول ها است. تقریباً همه پیشنهادات خود را ارائه می دهند که به شما کمک می کند به آن اکسیر برسید.

خوشبختی در لبخند کودک است، در کتاب، در نوازش مادر، در لمس معشوق، در امید به آینده، در عشقی است که با وجود دوری، در دانش، در قدرت، در عشق، در تنهایی، در ازدحام…

در گرمای تابستان در دریا یا روی تنه درخت، در سرمای زمستان کنار یک شومینه سوزان یا با یک فنجان قهوه داغ…

در خنده پس از گفتن یک جوک، در چند صفحه از رمان که در حین خواندن غرق می شوید…

خوشبختی در مکان ها و چیزهای مختلف برای همه است.

از سن بسیار کم، من نیز مانند دیگران، طولانی و سخت فکر کرده ام. می پرسم خوشبختی کجا بود؟ جواب این سوال را خیلی از مادرم، پدرم و مادربزرگم پرسیدم. همانطور که بزرگتر شدم، متوجه شدم که خوشبختی خیلی دور نیست، در واقع جایی در درون من است. من نوساناتم را بین منی که می‌خواستم باشم و شخصی که می‌خواستم باشم مقایسه کردم. این در واقع خود پاسخ بود. یادگیری این موضوع زندگی من را رنگارنگ تر کرد و به من نشان داد که برای رسیدن به آنچه نیاز دارم به هیچ واسطه ای نیاز ندارم. قدرتی که برای کشف نور و قدم زدن در آن نیاز داشتم در درون من بود، هیچکس نمی توانست آن را به من بدهد. وقتی می توانستم از این موضوع آگاه باشم، می توانستم لبخند بزنم.

انتخاب کردم کارهایی را که نمی‌خواهم در زندگی‌ام انجام دهم، فرصت‌هایی برای خودم ایجاد کنم، اوقات فراغت کنم، به سفر بروم، با آدم‌های جدید و دنیای جدید باز شوم. آن را هم امتحان کنید، احساس بسیار خوبی دارد.

دانشمندان شادی را آموختنی تعبیر می کنند. آنها می گویند برای شاد بودن به ژن یا میلیاردها در قرعه کشی نیاز ندارید. هر کس بخواهد می تواند شاد باشد. آنها ادعا می کنند که با لمس کردن، احساس کردن و حتی تحت استرس می توان به شادی دست یافت.

لیستی که توسط کارشناس ویلهلم اشمید-بود به عنوان دستور العمل برای خوشبختی پیشنهاد شده بود در یک مجله آلمانی اعلام شد:

کودکان شادتر هستند

کودکان شادتر، هیجان‌زده‌تر، نامحدودتر و شادتر هستند. می گویند با بچه ها زیاد بازی کنید و مراقب آنها باشید.

mutluluk قوی>

فلفل قرمز

اول از همه احساس جهنم ایجاد می کند و سپس به لطف ماده ای به نام “کاپساسین” با ترشح “اندورفین” در کام افراد را خوشحال می کند. ادعا می شود که آسیایی هایی که غذاهای تند زیادی می خورند به همین دلیل خوشحال هستند.

red pepper 155558

دویدن دویدن

دویدن در فضای باز یا پیاده روی سریع ترشح هورمون شادی سروتونین را تضمین می کند. توصیه می شود تا حد امکان بدوید یا در هوای تازه راه بروید.

نگهداری

تصور بر این است که خوشبختی واقعی یک شخص در بیرون نیست، بلکه در دنیای درونی اوست. تأکید بر خاطرات خوش رویدادهایی که تجربه می کنیم و روی کاغذ آوردن آنها، آن لحظات را ماندگار می کند.

مدیتیشن

از آنجایی که تکنیک‌های آرام‌سازی برای رفع ناراحتی‌های روحی افراد شناخته شده‌اند، گفته می‌شود که شادی کوچک را می‌توان در آن لحظات یافت.

حیوان خانگی

پرنده، گربه، سگ یا ماهی… تصور می‌شود افرادی که از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنند زندگی بسیار شادتر و سالم‌تری دارند و شادی‌های کوچک بسیاری را در طول روز تجربه می‌کنند.

Child-Girl-Dog-Person-Interested

کارهای خانه

12 درصد از مردان می گویند که از آشپزی، اتو کردن یا تمیز کردن خانه خوشحال می شوند. مشاهده می شود که آنها از زنان شادتر هستند، مخصوصاً وقتی این کارها را انجام می دهند.

سکس: به روح انسان نشاط می بخشد

سکس به عنوان یکی از مهم ترین منابع شادی تلقی می شود. هورمون های ترشح شده در هنگام آمیزش جنسی نیز به روح انسان بال می بخشد.

بخند

کسانی که همه چیز را جدی می گیرند، از همان ابتدا بازنده هستند. خندیدن، لبخند زدن و شوخ طبعی مردم را سالم و شاد می کند.

شکلات

پنیلاتیلامین موجود در شکلات مردم را به ابرها می برد.

chocolate214_021413_SB_tif_

موز

موز، حاوی منیزیم و کلسیم، وقتی در مواقع استرس خورده شود، هورمون شادی “سروتونین” را تحریک می کند.

انسان و دوستی

طبق تحقیقات انجام شده در آلمان، 45 درصد از مردم با دوستان خود احساس خوشبختی می کنند. تصور می شود که مهمترین نشانه های دوستی اعتماد متقابل و توانایی گوش دادن به یکدیگر باشد.

رنگ بنفش تعادل را به روح انسان می آورد

قرمز افراد را فعال می کند، آبی باعث استراحت افراد می شود. بنفش که ترکیبی از قرمز و آبی است، روح انسان را متعادل می کند.

purple-crocuses-gold_1488_600x450

گل

افرادی که به طبیعت احترام می گذارند نیز می دانند چگونه با چیزهای کوچک شاد باشند. بر اساس تحقیقات، گل ها سطح شادی افراد را صد در صد افزایش می دهند.

بالاخره به ابیات Cavidan Tümerkan برخورد می کنم، فرمول هایی هم دارد و این سوال را زیاد از خود و اطرافیانش پرسیده است. من فکر می کنم او پاسخ های خوبی پیدا کرد. من تعدادی از آنها را انتخاب می کنم:

او در دوردست ها جستجو نمی کند

اگر فقط یکی بداند

خوشبختی جایی نیست

اگر آن را نداشته باشیم.

آب بسیار زیبا جریان دارد،

گاهی اوقات باد بسیار دلپذیر می وزد

به خود اجازه دهید تا با جریان حرکت کنید، به باد بپیوندید

چه برگ، چه پرنده و چه ابر

شاید شادی که از دست می دهید در یک ستاره باشد.

نفس نور: مردان شاد و زنان ناراضی

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا