اقتصاد

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی جات در بازار داخل+جدول

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی جات در بازار داخل+جدول

به گزارش خبرنگار خالق، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۲۹ خرداد تا ۴ تیر) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد. در این هفته هم شاهد ورود میوه‌های نوبرانه از جمله اجیر سیاه هستیم.

بازار میوه

افزایش قیمت میوه در سال جاری ابتدای سال رخ داد و پس از آن در بخش میوه‌های تولید داخل نوسان قیمتی زیادی را شاهد نیستیم. البته در ابتدای ورود میوه‌های به اصطلاح نوبرانه نرخ آنها بالا بوده و به مرور با افزایش عرضه قیمت‌ها به تعادل می‌رسد. در حال حاضر انجیر سیاه به عنوان میوه نوبرانه این روزها با هر کیلو ۹۸ هزار تومان در حال فروش در میوه فروشی‌های مرکز شهر است.

قیمت شلیل در انواع کیفیت بین ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان در هر کیلو بوده نرخ آلبالو پیوندی و درشت نیز بین ۴۵ تا ۴۹ هزار تومان متغیر است. گیلاس همچنان قیمت بالایی داشت و هر کیلو آن بین ۸۹ و ۱۳۰ هزار تومان در میوه فروشی‌های مرکزی شهر به فروش می‌رسد.

نرخ سایر میوه‌ها نیز با قیمت، گوجه سبز ۹۸، توت فرنگی ۸۸ تا ۹۸، زردآلو ۶۵ تا ۷۹، انگور یاقوتی ۶۵، موز بین ۴۸ تا ۵۸.۸۰۰ و سیب گلاب ۵۹.۸۰۰ در حال فروش هستند.

در ادامه نرخ میوه‌های آبدار فصل تابستان به ترتیب هندوانه با هر کیلو بین ۹ تا ۱۱ هزار تومان، طالبی ۱۹.۸۰۰ و خربزه ۲۱.۹۰۰ هزار تومان در حال عرضه و فروش هستند.

گفتنی است میوه‌های عرضه شده از سوی وانت بارها ارزان‌تر از میوه فروشی‌ها بوده به طوری که زردآلو، انگور و سیب گلاب هر کیلو با خرید جعبه‌ای ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

بر اساس نرخ عمده فروشی میوه‌ها هندوانه ارزان‌ترین میوه بازار کشور با هر کیلو بین ۳ تا ۸ هزار تومان (کمتر از نرخ هفته گذشته) و گران‌ترین محصول هم مربوط به گیلاس ۹۵ هزار تومان است (نرخ عمده فروشی).

بازار سبزی جات

بازار صیفی جات نیز متنوع بوده و در حال حاضر هر کیلو خیار مینی اصفهان ۱۷.۸۰۰ و گلخانه‌ای ۲۴.۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. نرخ گوجه فرنگی بین ۹.۸۰۰ تا ۱۳.۹۰۰، سیب زمینی ۱۷.۸۰۰ تا ۱۸.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۱۳.۹۰۰ تا ۱۴.۹۰۰، پیاز زرد ۱۲.۸۰۰ تا ۱۴.۸۰۰ هزار تومان قابل خرید از میوه فروشی‌های مرکزی شهر است. همچنین خرید سبزیجات از وانت بارها نسبت به میوه فروشی‌ها با قیمت کمتری قابل تهیه است.

گران‌ترین سبزی در بازار کشور فلفل دلمه رنگی و سیر خشک هر کیلو ۵۰ هزار تومان است. ارزان‌ترین محصولات بازار سبزی جات نیز مربوط به کاهو رسمی با هر کیلو ۱۰ هزار تومان (ارزان‌تر از هفته گذشته) است (نرخ عمده فروشی).

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

اعلام قیمت جدید انواع میوه و سبزی جات در بازار داخل+جدول

قیمت هفته گذشته میوه و سبزیجات از اینجا قابل مشاهده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا