اخبار روز

اصلاح ۶۳ نقطه آبگیر در زنجان

اصلاح ۶۳ نقطه آبگیر در زنجان

اصلاح ۶۳ نقطه آبگیر در زنجان

به گزارش خبرنگار خالق، علیرضا فیروزفر، ظهر یکشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان در مورد کنترل و هدایت آب‌های سطحی اظهار کرد: زنجان به لحاظ آب‌های سطحی مشکل داشت و طی ۲ دهه گذشته هیچ کار مشخصی در این باره انجام نشده بود و با یک بارش باران شهر دچار مشکل و آب وارد مغازه‌ها می‌شد.

وی با اشاره به اینکه برای برای حل معضل آب‌های سطحی در ۲ جبهه کاری برنامه‌ریزی و نسبت به شناسایی نقاط مشکل‌دار اقدام کردیم، ادامه داد: برای اجرای صحیح این طرح ۷۷ نقطه در سطح شهر که در گذشته و هنگام بارش باران دچار آبگرفتگی می‌شد شناسایی و احصا شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۶۳ نقطه به صورت قطعی رفع مشکل و کارهای زیربنایی در این نقاط انجام شد، ابراز کرد: برخی از مناطق شهر مانند خیابان‌های شهرک الهیه و کوچه رضوی جزو طرح‌های متوسط بودند و برخی دیگر نیاز به لایروبی داشتند که این کار به همت شهرداری و کارکنان انجام شد.

وی افزود: برخی نقاط مثل میدان انقلاب نیازمند عملیات عمرانی و اقدامات زیربنایی بود که اگر انجام نمی‌شد، امروز شاهد مشکلات بسیار بودیم که شهرداری سال قبل، آن را با همکاری نیروی انتظامی انجام داد.

فیروزفر ضمن اعلام بهسازی مناطق اسلام آباد و بهارستان بیان کرد: در حال حاضر فقط بهسازی ۱۴ نقطه باقی مانده که نیاز بود اصلاح آسفالت با شیب‌بندی انجام شود که این کار امسال انجام خواهد شد.

وی از ادامه‌دار بودن مطالعات بحث آبگرفتگی شهری زنجان خبر داد و گفت: شهر زنجان، بدون توجه به هدایت آب ساخته شده است، برای مثال منطقه ایثار پنج، خود به خود مشکل نداشت، ولی به علت بارگذاری شهرک‌های بالادست دچار مشکل شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه سیل کل شهر را درگیر کرده بود و در این بین نباید اقدامات انجام شده را نادیده گرفت، تصریح کرد: نیروهای شهرداری در روز بارش باران علاوه بر وظایف شهرداری، وظایف سایر ارگان‌ها را هم انجام دادند.

عضو شورای شهر زنجان نیز درباره سیل اخیر در زنجان، گفت: این بارندگی، سیل بود و همه شهر را درگیر کرد، پس نباید با کلمات بازی و ادعا کرد که مشکلی نبود.

سعید نجفی افزود: این رویداد بحران و سیل بود و تمام نقاط شهر دچار آبگرفتگی شد و برخی نقاط هم سیل آمد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا