اخبار روز

اسدزاده:عربستانی‌ها بارها از فرهنگ بالای زائران ایرانی تقدیرکردند

اسدزاده:عربستانی‌ها بارها از فرهنگ بالای زائران ایرانی تقدیرکردند

اسدزاده:عربستانی‌ها بارها از فرهنگ بالای زائران ایرانی تقدیرکردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مرتضی اسدزاده با بیان این که برنامه ریزی برای مسکن حجاج از پایان حج سال قبل آغاز شده است، گفت: حدود ۱۰ ماه است که براساس سیاست های ابلاغ شده از سوی ریاست سازمان حج و زیارت، امور اسکان حجاج را برنامه ریزی و پیگیری کرده ایم و در آستانه آغاز اعزام ها شرایط برای میزبانی از حجاج فراهم است.

وی با اشاره به مراحل طی شده جهت نهایی شدن محل اسکان حجاج گفت: برای این که بتوانیم بهترین هتل ها را در اختیار زائران قرار دهیم با حدود ۲۰۰ هتل مذاکره و شرایط آنها را بررسی کردیم تا در نهایت هتل های مد نظرمان را انتخاب کنیم.

اسدزاده در مورد شرایط اسکان حجاج برای حج پیش رو گفت: اصولا در مدینه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد، حجاج زمان کوتاهی را سپری می کنند. برای مدینه ۱۸ هتل را در نظر گرفته ایم که در ۶ گروه قیمتی دسته بندی شده اند. در مکه هم امور مربوط به رزرو ۷۰ هتل انجام شده است که در ۷ گروه قیمتی دسته بندی شده اند و آماده میزبانی از حجاج هستند.

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در مورد سرانه اسکان هر زائر هم گفت: این سرانه برای هر زائر حدود ۴ متر است که البته شرایط هتل ها در مکه و مدینه متفاوت است. در مکه اتاق ها چهار نفره هستند اما در برخی هتل های مدینه به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد تا پنج نفر هم در یک اتاق اسکان داده خواهند شد که البته زمان کوتاهی را کنار هم هستند.

مرتضی اسدزاده با تاکید بر این که حفظ شان و احترام زائران ایرانی همواره دراولویت بوده است، گفت: از آنجایی که زائران بیشترین زمان را در هتل محل اقامت خود سپری می کنند، تلاش کرده ایم بهترین شرایط و امکانات را برای آنها فراهم کنیم. ما هتل هایی را در نظر گرفته ایم که در شان زائر جمهوری اسلامی ایران باشد. برای این مهم ۲۰ شاخصه را در نظر گرفتیم و هتل ها را بر اساس آنها انتخاب کردیم.

سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره از تمایل عربستانی ها به همکاری بیشتر با ایران اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ایران تنها کشوری است که عمره را در طول سال انجام می دهد، هتلداران به دنبال همکاری بیشتر با ایران هستند. این در حالی است که برخی کشورها پول بیشتری هم می دهند اما امتیاز ویژه ای که ایران دارد آنها را متمایل به همکاری با ما کرده است.

وی ادامه داد: البته نکته مهم در این مورد فرهنگ و شخصیت اجتماعی بالای زائران ایران است که نسبت به زائران سایر کشورها شرایط اقامت در هتل را رعایت می کنند. این فرهنگ ایرانی ها بارها مورد تقدیر مسئولان عربستان قرار گرفته است.

اسدزاده با بیان این که تیم مدیریتی پشتیبان از حجاج ایرانی خدمات دهی ایران را نسبت به سایر کشورها متمایز کرده است، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم امسال هم بهترین شرایط را برای اسکان زائران ایرانی فراهم کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا