اقتصاد

استیبل کوین ها بیشترین ارز دیجیتال را برای تراکنش های غیرقانونی در سال 2023 ترجیح دادند: گزارش

استیبل کوین ها بیشترین ارز دیجیتال را برای تراکنش های غیرقانونی در سال 2023 ترجیح دادند: گزارش

Stablecoins اکثر حجم تراکنش های غیرقانونی را در سال های 2022 و 2023 در اختیار گرفت زیرا مجرمان سایبری به دنبال راه های دیگری بودند. برای انجام معاملات جدا از استفاده از بیت کوین (BTC).

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis در آخرین گزارش خود در مورد جرایم رمزنگاری تاکید می کند که از سال 2018 تا 2021، بیت کوین به عنوان “ارز رمزنگاری انتخابی” در بین مجرمان تسلط داشت. با این حال، استیبل کوین ها بیشترین حجم تراکنش های غیرقانونی را در سال های 2022 و 2023 به خود اختصاص دادند. 

حجم تراکنش غیرقانونی بر اساس نوع دارایی از سال 2018 تا 2023. منبع: Chainalysis 

این گزارش خاطرنشان می کند که این تغییر همراه با رشد فعالیت کلی پیرامون استیبل کوین ها، از جمله تراکنش های قانونی است. با وجود توسعه، انواع دیگر فعالیت های مجرمانه، مانند فروش در بازار تاریک و اخاذی باج افزار، همچنان عمدتاً از BTC استفاده می کنند.

با این حال، مجرمان سایبری به طور فزاینده ای استیبل کوین ها را برای فعالیت هایی مانند کلاهبرداری و تراکنش های مرتبط با نهادهای تحریم شده ترجیح می دهند، که از نظر حجم تراکنش، بزرگ ترین انواع جرایم رمزنگاری هستند. Chainalysis نوشت:

«نهادها و حوزه های قضایی تحریم شده مجموعاً 14.9 میلیارد دلار حجم تراکنش در سال 2023 را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده 61.5 درصد از کل حجم معاملات غیرقانونی ما است. در سال اندازه‌گیری شده است.»

این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر این مقدار توسط خدمات ارزهای دیجیتال تحریم شده توسط دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تامین می‌شود. کنترل، که خارج از مکان‌هایی که تحریم‌های ایالات متحده در آن‌ها اجرا نمی‌شود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مرتبط: USDC صادرکننده دایره فایل‌های IPO در ایالات متحده: گزارش

در 4 ژانویه، شرکت امنیتی بلاک چین CertiK گزارش داد که درآمد هک کریپتو بیش از 51 درصد در سال 2023 کاهش یافت. به گفته Ronghui Gu، یکی از بنیانگذاران CertiK، این یک “توسعه مثبت” در امنیت بلاک چین است.

Chinalysis در گزارش خود ارقام مشابهی را به اشتراک گذاشت و تاکید کرد که درآمد هک کریپتو تا 54.3٪ کاهش یافته است در حالی که سود کلاهبرداری ارزهای دیجیتال کاهش یافته است. 29.2 درصد کاهش یافته است. به همین دلیل، سوابق نشان می دهد که در سال 2023 حجم تراکنش های مرتبط با آدرس های غیرقانونی نیز کاهش یافته است. 

مجله:

لویاتان هوش مصنوعی Tencent، کلاهبرداری 83 میلیون دلاری از بین رفت، ممنوعیت تأثیرگذاران چین: آسیا اکسپرس

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا