اقتصاد

ابهامات بی شمار در مورد قیمت جدید دناپلاس

ابهامات بی شمار در مورد قیمت جدید دناپلاس

به گزارش خبرنگار خالق، ۱۶ خرداد ماه شورای رقابت در مصوبه‌ای اعلام کرد که قیمت ۲۹ محصول شرکت ایران خودرو به دلیل اعمال برخی استانداردهای اجباری و اختیاری و تغییرات فنی در خودروها، دچار تغییر شده است.

بر اساس مصوبه شورای رقابت از ۲۹ محصول، ۳ محصول با کاهش قیمت (بر مبنای قیمت محصول پایه) مواجه شدند؛ به این ترتیب خودروی دنا پلاس رینگ فولادی با ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان، پژو ۲۰۷ دستی TU۳ با ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۹۱ تومان و پژو ۲۰۷ دستی با ۶ میلیون و ۳۵ هزار و ۲۰۵ تومان کاهش قیمت مواجه شده‌اند.

شرکت ایران خودرو نیز بیستم خرداد ماه بر اساس مصوبه شورای رقابت جدول جدیدی از قیمت محصولات خود منتشر کرد. (جزئیات بیشتر)

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۳ محصول مذکور قیمت ۲ محصول در فهرست جدید نسبت به قیمت فروردین ماه با افزایش مواجه شده است؛ به شکلی که قیمت دنا پلاس از ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان به ۳۴۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۰ تومان، و قیمت پژو ۲۰۷ دستی از ۲۵۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۵۵ تومان به ۲۸۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

بر همین مبنا نیز از دیروز تماس‌های مکرری از سوی مردم با خبرگزاری خالق مبنی بر چگونگی اعمال این تغییرات قیمتی صورت گرفت؛ سوال اساسی مردم این است که وقتی شورای رقابت اعلام کرده که قیمت این محصولات باید کاهش یابد شرکت ایران خودرو بر چه مبنایی قیمت را نسبت به قیمت قبلی هم حدود ۶۰ میلیون تومان افزایش داده است.

اطلاعیه مبهم ایران خودرو

در این راستا، شرکت ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که «در پی طرح سوال مشتریان در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است. در جدول منتشره توسط آن شورا، تنها میزان افزایش و یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه عنوان شده است.»

در اطلاعیه ایران خودرو که در جواب به ابهامات منتشر شده، نه تنها پاسخ دقیق و روشنی ارائه نشده بلکه بیشتر به فرافکنی شباهت دارد.

به هر حال به نظر می‌رسد شرکت ایران خودرو یا قیمت این محصولات را بر اساس صورت‌های مالی جدید محاسبه و منتشر کرده و یا اینکه تغییرات فنی در این محصول اعمال کرده است.

خبرنگار خالق در حال پیگیری موضوع از نهادهای ذی ربط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا